آرشیو اخبار

جستجو


متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی

نسخه جدید طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی برای ارائه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی منتشر شد. این طرح که جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان ها نیز در آن مطرح شده، با انتقادات مختلفی از سوی کارشناسان مختلف مواجه شده است.   

چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها

آسیه فروردین- رشد مداوم فناوری، تاثیر بسزایی در رتبه بندی سیاسی داوطلبان داشته است. در این مطلب، تحلیل این دو حوزه زندگی مدرن یعنی پیوند فناوری و سیاست و نتایج حاصل از این رابطه متقابل، به همراه ابزارها و بودجه تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی با توجه به ظهور فناوری ها، مورد بررسی قرار گرفته است. 

تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا

سعید میرشاهی- تقاضای فزاینده برای کسب اطلاعات طی همه گیری کووید 19، با افزایش کافی منابع روزنامه نگاری همراه نبوده و در حقیقت، عکس این قضیه صادق بوده است. طبق گزارش موسسه پوینتر، که یک سازمان آموزش روزنامه نگاری در آمریکاست، فقط در ایالات متحده بیش از 33 هزار روزنامه نگار، بیکار شده اند یا به دلیل پیامد مستقیم ناشی از ویروس کرونا، حقوق شان کاهش یافته یا به مرخصی اجباری رفته اند. در نتیجه، پوشش موضوعات اساسی بهداشت عمومی با ظرفیت محدودتری صورت گرفته است. علیرغم وضعیت وخیم، این بحران، یک عارضه جانبی مثبت و ثانویه را نشان داده است: تسریع در سرعت نوآوری در روزنامه نگاری.

بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها

نگاهی به شبکه "دارک وب" که بعضی معاملات غیرقانونی در آن جریان دارد نشان می‌دهد بازار سیاه واکسن‌های مختلف کرونا در آن گسترش یافته و گواهینامه‌های جعلی تست منفی کرونا هم در آن به فروش می‌رسد.  

نوروز ۱۴۰۰ با تبلیغات نیوز

نوروز ۱۴۰۰ را با تبلیغات نیوز سپری کنید.

نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!

سعید میرشاهی - «مشتری‌مداری»، «مشتری‌محوری»، «مشتری‌نوازی»، «مشتریِ مشتری من، نیز مشتریِ من است»، «مشتری، پادشاه است»، «تنها یک ريیس وجود دارد: مشتری!». اگر این جملات زیبا و قصار که این روزها به‌طور مداوم از سوی مدیران و فعالان بانکی شنیده می‌شود، در کنار نظرات آنها مبنی بر اینکه «مشتری، محور بانکداری است» و بانک‌های ایرانیِ در عصر گذار از بانکداری الکترونیکي به دیجیتال، جزء صنایع پیشرو در عرصه مشتری‌مداری هستند، بگذاریم، قاعدتا نتیجه‌‌اش، در شرایط دشوار اقتصادی، در حال حاضر، نباید پیامک‌ها و مکاتباتی این‌گونه باشد: «مشتری گرامی .... علی‌رغم اخطارهای مکرر، جمعا مبلغ ....... ریال تا تاریخ ..... بدهکار می‌باشید. در صورت عدم پرداخت بدهی معوق طی 24 ساعت آینده، ضمن رجوع به ضامنین، مشمول هزینه‌های اجرايیه می‌گردید.» و پیرو آن، تماس‌هایی با لحن اخطارگونه و به تعبیر برخی مشتریان، تحقیرکننده و تهدیدآمیز؛ آن هم از سوی بانکی که «راهی به سوی خانه‌دار شدن» شماست: بانک مسکن!

نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!

هرچند شعار مشتری مداری طی سال های اخیر باب شده و شرکت هایی که با مشتریان متعدد سروکار دارند، مدام از باور به مشتری و ارائه خدمات و پشتیبانی آن صحبت می کنند اما برخی از این شرکت ها که اتفاقا برندهای شناخته شده در حوزه فعالیت خود هستند، در عمل، چندان متعهد به تعهدات و شعارهای خود نیستند. یکی از این برندها، سامانه حمل و نقل آنلاین است که علیرغم شعار سریع ترین و مطمئن ترین و امن ترین خدمات پیک موتوری، در تبلیغات خود، از نگاه برخی مشتریان در عمل به وعده هایش موفق نبوده و پاسخگوی شکایات بحق آنها نیست.

از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات

سعید میرشاهی - واکسن کرونا بزنیم یا نزنیم؟! این پرسشی است که هنوز ابهامات زیادی درباره آن وجود دارد و از آن مهم تر اینکه: واکسن ایرانی کرونا بزنیم یا نزنیم؟! دوقطبی سازی واکسن خارجی و داخلی کرونا، مدتی است که مطرح شده و ظاهرا هنوز موافقان و مخالفان خود را دارد. این در حالی است که تقریبا همزمان با برخی از کشورهای دنیا، در ایران نیز اولین تزریق واکسن کرونا، 9 دی ماه 99 انجام شد. همین موضوع، سوژه تبلیغ و ضدتبلیغ واکسن کرونا را به میان آورده است.

پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!

سعید میرشاهی - علیرغم تاکید مقامات و حقوقدانان مبنی بر جرم بودن فعالیت در سایت های شرط بندی و قمار و جرم بودن تبلیغات آنها، درآمدهای میلیاردی زیادی از طریق درگاه های پرداخت، کارت به کارت و... جا به جا می شود. علاوه بر سلبریتی های خارج نشین مانند امیر تتلو، ساشا سبحانی، ندا یاسی، پویان مختاری و این روزها، شادمهر عقیلی، خواننده پاپ ایرانی که با سایت قمار، درآمد زایی اینترنتی دارند، اخیرا از دستگیری برخی شاخ های مجازی و سلبریتی های داخلی که در این عرصه فعالیت می کنند، خبر داده شده است. درآمدهای قمار، زیاد است و گاها سلبریتی ها با دعواهای ساختگی و جریان سازی های خاص روی موضوعات مختلف، نگاه ها را به سمت خود جلب می کنند تا کلیک خوری سایت قمار آن ها توسط کاربران افزایش یابد. 

ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال

شستا به بهانه بورسی شدن و حفظ منافع سهامداران خود سفت و سخت پای پس گرفتن طلب خود از فدراسیون ایستاد و در همین راستا، حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال صادر شد و پس از طی شدن تشریفات قانونی اجرای احکام مدنی، اموال توقیف شده، کارشناسی و مراتب ابلاغ و اعتراض قانونی طی و آگهی مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال صادر شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!

تبلیغات نیوز- سعید میرشاهی: جو بایدن، با کسب بیش از 270 رای الکترال، رئیس جمهور آمریکا شد. نتایج نهایی امروز، 17 آبان 99، چهار روز بعد از برگزاری انتخابات در سوم نوامبر اعلام شد. وی در پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با کسب بیش از 75 میلیون رای، که بالاترین میزان آرا به یک رئیس جمهور در ایالات متحده است، دونالد ترامپ را پشت سر گذاشته است. اکنون سوالی که در حوزه تبلیغات مطرح می شود، این است: هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن بیشتر بوده است یا ترامپ؟

تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: هرگونه تبلیغات در خصوص ثبت‌نام و فروش واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی، جرم محسوب شده و با مجرمان نیز برخورد قانونی خواهد شد.

تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست

رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی گفت: مصرف لبنیات برای رشد و استحکام استخوانها و پیشگیری از بیماری‌های اسکلتی ضروری است. مصرف آن در ایران حدود نصف میانگین جهانی است اما گرانی و تورم از یک طرف و حرف‌های غیر علمی برخی مدعیان طب سنتی باعث سیر نزولی مصرف این ماده غذایی ضروری شده است.

احراز هویت کاربران و کالا‌های ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد

معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور ضمن تشریح ضرورت و نحوه انجام احراز هویت کاربران و کالا‌های ارائه شده در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین گفت: گمنامی در فضای مجازی ارتباط مستقیم و معناداری با جرم در فضای مجازی دارد.

کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات

قطع درآمد باشگاه بارسلونا از طریق تبلیغات به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات موجب تصمیم گیری برای کاهش حقوق بازیکنان و کارمندان این باشگاه شده که اعتراضات آنها را به دنبال داشته است.

16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات

هر گونه فعالیت اقتصادی در بستری از زمان انجام می شود، گاه زمان رونق و گاه دوران رکود؛ این طبیعت اقتصاد است. مهم این است که بتوانید در هر زمان، بهترین عملکرد را داشته باشید.

دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد

نام تجاری ردمی که از زیر مجموعه‌های شرکت چینی شیائومی است، معرفی اولین دستبند هوشمند خود را آغاز کرده است. این شرکت دو پوستر تبلیغ محصول مذکور را در صفحه رسمی ویبو خود بارگذاری کرده است.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا

رئیس اداره اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی مازندران از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با ادعای در اختیار داشتن داروهای ضد کرونا و فروش آن ، ده‌ها میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرد.

کمک مالی فیسبوک به رسانه‌های جهان در دوران «کرونا»

«فیسبوک» از اختصاص دادن کمک مالی ۱۰۰ میلیون دلاری برای حمایت از صنعت خبر در دوران بحران شیوع ویروس «کرونا» خبر داد.

ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت

بر اساس سازوکار تعیین شده، شناسایی افراد واجد الشرایط برای دریافت یارانه کرونا از طریق بانک‌های اطلاعاتی موجود صورت می‌گیرد و ضعیف‌ترین اقشار جامعه که هیچ منبع درآمدی ثابتی ندارند، در این راستا شناسایی و واریز کمک‌های دولتی به حساب آن‌ها انجام می‌شود.

فروش اینترنتی دارو ممنوع است

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر دو دارو در حوزه طب سنتی در حوزه درمان کرونا، در حال طی کردن مراحل کارآزمایی بالینی قرار دارد و تاکنون نتایج خوبی داشته است اما تا به قطعیت رسیدن موضوع صبر می‌کنیم و سپس اثربخشی این دارو از طریق مراجع قانونی مانند وزارت بهداشت به مردم اطلاع داده خواهد شد.  

دستگیری‌ عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی

فرمانده انتظامی خرم‌دره زنجان، از دستگیری‌ عاملان انتشار اخبار کذب کرونایی در این شهرستان خبر داد.

گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا

شرکت گوگل می گوید میلیون ها تبلیغ مرتبط با مواد ضدعفونی کننده و ماسک را طی هفته گذشته با هدف مبارزه با سودجویان کرونا حذف کرده است اما به نظر می رسد این اقدامات ناکافی بوده اند چرا که کاربران هنوز هم تبلیغاتی را برای محصولاتی مانند ماسک صورت مشاهده می کنند.

برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهی‌های جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از برخورد با انتشار دهندگان اخبار کذب و شایعات در مورد بیماری کرونا خبر داد.

از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد

روزنامه خراسان مدعی شد با توجه به «اظهارنظر» مطرح شده در «فضای مجازی» صداوسیما بابت پخش هر قسمت از سریال پایتخت مبلغی در حدود ۱۹ میلیارد تومان درآمد داشته است.

هزینه‌های تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمی‌گردد؟

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هزینه‌های خدمات ارزش افزوده که به‌صورت ناخواسته از مشترکان دریافت شده، پس از بررسی قوه قضاییه و حکم قضایی به آنها برگردانده می‌شود.

دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: فردی که به عنوان فروشنده عمده مواد ضدعفونی در سایت دیوار اقدام به تبلیغات گسترده می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد

رییس جامعه تورگردانان ایران گفت: ‌وام ۱۲ درصدی نه تنها به صنعت گردشگری ایران کمک نمی‌کند که حکم جریمه را برای آن دارد. با این وضعیت، گردشگری تا یک سال دیگر هم نمی‌تواند درآمد ارزی برای کشور تولید کند.

صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک

در انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال که بر اساس یک داشبورد، پنل یا سامانه تعریف می‌شود، امکان ایجاد شبکه‌ای از فروشندگان خدمات به مصرف‌کننده نهایی وجود دارد. تبلیغات کلیکی، مشارکت در فروش آنلاین و تبلیغات ویدیویی، نمونه‌هایی از این‌ها هستند. در بازار جذاب و قدیمی پیامک نیز این سیستم در ایران نسبتا جاافتاده است.

از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است

تبلیغات نیوز - سعید میرشاهی: با گسترش تیزرهای تلویزیونی محصولات طبیعت از ابتدای سال جاری، تبلیغ روغن این شرکت، در بین تبلیغ سایر محصولات و حتی سایر شرکت ها، تمایز ویژه ای دارد. تاکید این تیزر بر روی "غیرتراریخته بودن" محصول و اشاره تلویحی به اینکه محصولات تراریخته، طبیعی نیستند، خصوصا در عصر کرونا که حساسیت مصرف کنندگان نسبت به مواد غذایی بیشتر است، با واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی و موافقان تراریخته مواجه شده است.

مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه

مسابقه تولیدات رسانه‌ای و شهروندی «جانِ من ایران من» با هدف انعکاس خدمات تلاشگران عرصه مبارزه با کرونا و تقویت امید و همدلی برگزار می‌شود.

یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست

تبلیغات نیوز - سعید میرشاهی: در حالی که به بهار و نوروز 1399 نزدیک می شویم، و در حالی که کرونا همچنان مبتلا می کند و قربانی می گیرد و شعار "در خانه بمانیم" به صدر هشتگ های فضای مجازی طی هفته های اخیر راه پیدا کرده است، سیاست های یک بام و دوهوای ما که در  این حال  وهوای کرونایی در برخی تیزرهای تبلیغاتی فروشگاهی نمود پیدا می کند، جالب توجه است؛ تیزرهایی که در روزهای پایانی سال همچنان با حراجی و تخفیف مردم را به خرید و حضور بیرون از خانه تشویق می کنند.

انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، سودجویان و کلاهبرداران ازناآگاهی مردم و شرایط بحرانی کنونی با استفاده از شگردهای تبلیغاتی مانند ارسال پیامک یا فروش اینترنتی محصولات بهداشتی ویژه، در پی منفعت شخصی و سود سرشار خویش هستند. در همین رابطه رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران در خصوص پیام های تبلیغاتی در زمینه خرید ماسک یا مواد ضد عفونی کننده هشدار داد.

فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد

فیسبوک اعلام کرده کلیه تبلیغاتی که وعده درمان و پیشگیری از کووید ۱۹ را می دهند یا هدفشان ایجاد نگرانی در مورد این بیماری است، از پلتفرم خود حذف می کند.

تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران

این روزها با وارد شدن به شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از سایت‌های اینترنتی با تبلیغات گسترده و رنگارنگ سایت‌های پیش‌بینی روبه‌رو می‌شویم، تبلیغاتی که ممکن است هرکسی، به‌خصوص جوانان را وسوسه ‌کند تا ره صدساله را یک‌شبه بروند.

از تبلیغات لاکچری شرم دارم؛ استفاده می کنم اما تبلیغ نمی کنم

پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا

هر سال به اواخر بهمن و اوایل اسفند که می‌رسیدیم، بساط جورواجور دست فروش‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به راه بود، اما امسال ویروس شیطون کرونا خیابان‌ها را خلوت کرده و بازارها را نیمه تعطیل! با ادامه‌ی حضور کرونا این میهمان بدقلق ناخوانده که معلوم نیست تا کی می‌خواهد با روح و روان و کسب و کار ما بازی کند زمزمه‌ی اهمیت کمک رسانی به افرادی که از این موضوع آسب دیده‌اند مطرح شده است.

داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!

همیشه این‌گونه نبوده که صاحبان برند و چهره‌های موثر عرصه تبلیغات و تجارت از ابتدا موجه بوده یا از پایین‌ترین رده کارشان را شروع کرده باشند. گاهی اوقات فرد یا افرادی مسیر متفاوتی را می‌پیمانند و از دل تاریکی‌ها به روشنی می‌رسند. نمونه این افراد یک مدل تبلیغاتی به نام «جرمی مکس» است؛ کسی که مدتی پس از تبدیل شدن به مدل برند مد «فیلیپ پلین» حالا در ترکیه صاحب برند خاص خودش شده. اگر داستان زندگی او را بدانید، کاملا متعجب می‌شوید.

تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی

اين هم از راست گويي و صداقت ژاپني ها! تويوتا در تبليغات خود از واژه هيبريد «خود شارژ شونده» استفاده كرده كه به ذائقه مردم خوش نيامده است.

چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است

بر اساس تحقیقات جدیدی که روز دوشنبه توسط دانشمندان موسسه کارولینسکا (Karolinska Institute) در سوئد منتشر شد، مشخص شد که برخلاف تصور عمومی و تبلیغات منتشرشده فراوان، چیزی به نام سلول بنیادی تخمک وجود ندارد.

تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا

چند روزی است که شیوع ویروس کرونا، قدرت و تأثیرات آن بر اوضاع کشورهای درگیر و جوانب مختلف زندگی مردم، بحث داغ همه محافل بوده و به تبع آن در ایران نیز این ویروس در حال جولان بوده و افکار عمومی را درگیر خود کرده است؛ اما آیا به‌راستی این ویروس چنان که می‌نماید، خطرناک است و یا اینکه تأثیر شایعات و بزرگنمایی‌هاست که کرونا را قدرتمند و کشنده جلوه می‌دهد؟