جمعه, 10 فروردین ماه 1403

کد خبر: 270

تاریخ خبر: 1403/01/10

آمازون به دنبال راه‌اندازی بلاک چینی برای تبلیغات

شنیده‌ها حاکی از آن است که آمازون به‌ دنبال توسعه یک بلاک چین تبلیغاتی است و در این خصوص به دنبال جذب توسعه‌دهنده نرم‌افزار است.

به گزارش تبلیغات نیوز، این شرکت در صفحه «لینکدین» (LinkedIn) خود پست ی مبنی بر ایجاد یک موقعیت شغلی با عنوان «مهندس توسعه نرم‌افزار» منتشر کرده است. بر طبق اعلام آمازون، این فرد با تیم «کلورادو» همکاری خواهد کرد که گمان می‌رود بر روی یک پروژه مرتبط با بلاک چین فعالیت می‌کند.

به عقیده بسیاری، ورود آمازون به حوزه بلاک چین به منظور گسترش کسب‌وکار این شرکت در ارتباط با مسائل بازاریابی صورت گرفته و آمازون قصد دارد تا به وسیله بلاک چین، داده‌های فروشگاهی، خدمات ابری و مسائل بخش استارتاپ خود را سر و سامان داده و رویکرد جدیدی را در این خصوص اتخاذ کند. آمازون در پست خود می‌نویسد:

    تیم جدیدمان در «بولدر» در کلرادو به دنبال جذب یک مهندس ارشد نرم‌افزار است تا در زمینه‌های تبلیغات فناوری‌های اقتصادی مبتنی بر دفتر کل بلاک چین ی، سیستم‌های صدور صورت حساب و تطبیق حساب‌ها در بستر شفاف، با آن‌ها همکاری نماید.

مهندس منتخب وظایفی همچون بررسی ملزومات، رهبری تیم طراحی، به‌کارگیری و استفاده مناسب از ابزارها و ارتباط مناسب با مدیران و مهندسین دیگر پروژه را بر عهده خواهد داشت. به علاوه، این موقعیت شغلی مسئولیت پشتیبانی فنی و نگهداری از سیستم را نیز عهده‌دار خواهد بود.

در بخش دیگری از توضیحات این مسئولیت آمده است که فرد منتخب امکان تدوین نقشه راه فنی و ساختاری سیستم را نیز دارا خواهد بود. اولویت انتخاب نیز با افراد با تجربه در زمینه تبلیغات، فناوری‌های مالی و بلاک چین است.

ماه می (اردیبهشت) سال جاری، کوین تلگراف گزارش کرده بود که آمازون گواهی ثبت اختراعی را برای ایجاد «درخت‌های مرکل» (Merkle Trees)، به عنوان راه‌حلی برای الگوریتم اثبات کار، ثبت کرده است. این در حالی است که آمازون همچنان درباره برنامه‌های خود در این خصوص صحبتی نکرده است.

 

منبع: بانکداری الکترونیک

نظرات کاربران