جمعه, 31 فروردین ماه 1403

کد خبر: 267

تاریخ خبر: 1403/01/31

ابلاغ دستورالعمل توزیع آگهی های دولتی در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری + متن کامل دستورالعمل

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی درباره توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز اظهار کرد: پایگاه های خبری، هفته نامه و دوهفته نامه‌ها می توانند آگهی بگیرند و این دستورالعمل برای اجرا به همه استانها ابلاغ شده است.

به گزارش تبلیغات نیوز از دیار میرزا محمدرضا دربندی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گیلان تصریح کرد: مدیران کل ارشاد با استانداران و ادارات کل در مورد توزیع آگهی به پایگاه های خبری اقدام کنند.

وی بابیان اینکه در ۴۰ ساله گذشته یازده هزار و ۴۰۰ مجوز برای رسانه ها صادر شده است، گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ فعال رسانه فعال هستند که ۴ هزار و ۱۰۰ رسانه در حوزه نشریات مکتوب و ۱۵۷۰ پایگاه خبری و ۳۰ خبرگزاری در کشور فعالیت می کنند.

وی به انواع نشریات ازنظر تخصصی اشاره کرد و گفت: ۳۵۰ نشریه ورزشی، ۲۸۰ نشریه دین و معارف اسلامی، ۱۰۰ نشریه در حوزه سینما هنر، ۷۵ نشریه در حوزه کودک و نوجوان، ۹۰ نشریه در مورد خانواده، ۱۰ مورد معلولان و ۱۲ مورد اقلیت های دینی مانند آشوری‌ها، مسیحیان و یهودیان در ایران فعالیت می کنند.

دربندی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۰۰ نفر از مسئولان نشریات خانم هستند گفت: در کشور ۱۵۰ مدیر مسئول اهل سنت نیز داریم.

وی در مورد رویکرد اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های کشور در مورد نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری اظهار کرد: بیمه خبرنگاران از موارد مورد توجه و تاکید ما است که بر این اساس تفاهم نامه ای با صندوق هنر امضا شد که هر سال ۳۰۰۰ نفر بیمه پایه می شود و خبرنگارانی که مدیران مسئول انها بیمه نمی کنند می توانند از این امتیاز برخوردار شوند و نیز ۳ هزار سهمیه برای بیمه تکمیلی گرفتیم که ۳۰۰ هزار تومان آن را فقط خبرنگار می دهد، مابقی را ما و صندوق هنر پرداخت می کند.

خبرنگاران اینترنت بدون فیلتر می‌گیرند
مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی با بیان اینکه ارائه اینترنت بدون فیلتر از دیگر رویکردهای ما است، گفت: با صحبتهایی که با وزارت ارتباطات داشتیم، توانستیم به ۴۰۰ نفر از اصحاب رسانه اینترنت بدون فیلتر بدهیم که متاسفانه دستگاه های نظارتی به وزیر ارتباطات در مورد این امر اعتراض کردند و از بهمن سال قبل تا یک ماه پیش متوقف شد و الان دوباره توانستیم این امکان را فراهم کنیم و از همینجا اعلام می کنم هر کسی در این استان که کار خبر و رسانه می کند اگر متقاضی اینترنت بدون فیلتر است به خانه مطبوعات مراجعه کند.

وی ادامه داد: مشاوره حقوقی و مالیاتی برای خبرنگاران، ساده سازی صدور کارت خبرنگاری، داشتن کارت خبرنگاری بین المللی برای خبرنگاران از دیگر موارد است.

به رسانه های حکومتی، وابسته به قوه قضاییه و سپاه یارانه نمی دهیم
دربندی در مورد ساماندهی پرداخت یارانه به رسانه ها نیز اظهار کرد: به خبرگزاری و پایگاه‌های خبری یارانه تعلق خواهد گرفت و از دو سال گذشته پایگاه های خبری که که تخصصی باشند و یا در در استان های کم برخوردار باشند و نیز پایگاه های خبری که در رتبه بندی شرکت می کنند یارانه می گیرند.

وی افزود: به رسانه های حکومتی، وابسته به قوه قضاییه و سپاه یارانه نمی دهیم و همین امر باعث شده که بتوانیم به پایگاه های خبری یارانه بدهیم.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در مورد توزیع کاغذ نشریات گفت: در مهر ماه سال گذشته ورود کاغذ و توزیع بر عهده ارشاد گذاشته شد و ۱۳ هزار تن کاغذ مجوز دار وارد شد که از آذر ماه سال گذشته بانک مرکزی اعلام کرد که ارز دولتی به وسایل پزشکی تعلق گرفت.

دربندی افزود: همین امر باعث افزایش قیمت کاغذ به کیلویی ۱۸ هزار در بازار شد و با این اوضاع کشور احتمالا سال اینده به صورت نیمایی ارز به کاغذ تعلق بگیرد که از نظر بنده اتفاقا خوب است و روزنامه هایی که برای سرگرمی آمدند جمع می شوند.

 

به گزارش تبلیغات نیوز، مطابق دستورالعمل اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ماه های گذشته سال جاری، دستگاه‌های دولتی از این پس می‌توانند آگهی‌های خود را در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری هم منتشر کنند.

آگهی‌های دولتی که تا قبل از این تنها در روزنامه‌ها منتشر می‌شد، از این پس بر اساس ماده ۱۲ دستورالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و ابلاغ شده است، دستگاه‌ها می‌توانند آگهی خود را از طریق اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، به خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری دارای مجوز سفارش دهند. در این صورت، براساس جدول زیر و نرخنامه، مبلغ آنرا محاسبه و پرداخت می‌کنند. 

متن کامل دستور العمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی های دولتی را اینجا بخوانید. 

امکان انتشار آگهی دستگاه‌های دولتی در سایت ها 

  

نظرات کاربران