سه شنبه, 29 اسفند ماه 1402

کد خبر: 665

تاریخ خبر: 1398/11/05

"برند ایران" در حال تخریب است

برای لحظاتی خودتان را جای شهروندی از هر نقطه جهان که می خواهید بگذارید و به ایران نگاه کنید؛ چه می بینید؟! تصویری که از ایران مشاهده می کنید چیست؟ چه خبرهایی از این بخش از جهان می بینید و می شنوید؟

به گزارش تبلیغات نیوز، جعفر محمدی در ادامه این مطلب با عنوان: "برند ایران در حال تخریب است/ هشدار: دوستان نادان و دشمنان دانا مشغول کارند" در عصر ایران نوشت: آیا این خبرها و تصاویر را می بینید:

- ایران کشوری تحریم شده است که اقتصادش دارد فرو می پاشد.

- ایرانی ها در همین چند سال اخیر دستکم یک سفارت خارجی را آتش زده اند (عربستان) و سفارت دیگری را تصرف و غارت کرده اند(بریتانیا).

- یکی از چهره های معروف ایرانی که اتفاقاً ادعای تئوریسین بودن هم دارد، روش درآمدی کشورش را دستگیری افراد خارجی به عنوان جاسوس و دریافت پول در قبال آزادی آنها عنوان می کند.

- یکی از ائمه جمعه معروف ایران، می گوید که سفیر انگلیس را باید به روش تکه تکه کردن کشت و تاکید می کند با دانشجویانی که از روی پرچم آمریکا رد نمی شوند باید به عنوان ستون پنجم (جاسوس) برخورد شود.

- یک روحانی که خود را آیت الله می نامد، کتاب مرجع پزشکی جهان - هاریسون - را آتش می زند و پایان دوران طب مدرن را اعلام می کند.

- یک نماینده مجلس برای سر رئیس جمهور آمریکا 3 میلیون دلار جایزه نقدی تعیین می کند.

- هوای آلوده و تصادفات رانندگی، سالانه دهها هزار نفر را در ایران به کام مرگ می فرستد.

- دانشجویان، دانشمندان، ثروتمندان، هنرمندان و ورزشکاران ایرانی مدام در حال خروج از کشورشان هستند.

- ... 


سال ها قبل، رسانه ها و جریان های ضد ایرانی، برای تخریب ایران باید به دروغ سازی روی می آوردند یا دستکم به اغراق گویی می پرداختند. مثلاً یادم هست زمانی شایع کرده بودند زنانی که در ایران رژ لب می زنند را دستگیر می کنند و لب شان را با تیغ می برند!

اینک اما جریان های ضد ایرانی نیاز چندانی به این دروغ ها نیازی ندارند. در داخل کشور، به اندازه کافی برای آنها خوراک تبلیغی تهیه می شود. 

اگر شما یک توریست یا سرمایه گذار بودید و چنین اوصافی را از یک کشور می شنیدید، آیا به آن کشور سفر یا در آنجا سرمایه گذاری می کردید؟!
آیا با خود نمی گفتید که وقتی در این کشور، یک مقام رسمی، سفیر کشور دیگری را تهدید به تکه تکه شدن می کند، به گونه ای که تکه بزرگش، گوشش باشد، آیا با خود نمی گفتید این ها که با یک سفیر -که مصونیت دیپلماتیک دارد- این گونه اند، درباره منِ توریست یا سرمایه منِ سرمایه گذار چه می کنند؟!
بنابراین حتی اگر تحریمی هم در کار نبود، آیا حتی یک دلار هم سرمایه گذاری می کردید؟
حتی اگر توریست یا سرمایه گذار هم نبودید، آیا به عنوان یک فرد کاملاً معمولی در جهان، تصوری وهمناک از ایران نداشتید؟
 نوجوانان و جوانان و شهروندان عادی جهان که اینک در تصمیم گیری های کلان سیاسی کشورهایشان کاره ای نیستند، فردا در مصادر قدرت کشورهایشان قرار خواهند گرفت و ذهنیتی که از هم اکنون درباره ایران دارند حتماً در تصمیمات شان موثر خواهد بود و مگر انسان از پاردایم های ذهنی اش تبعیت نمی کند؟!

کسانی که با سوء مدیریت و بی تدبیری یا با مزخرف گویی های پشت سرهم شان، تیتر خبرهای جهان می شوند، فقط به ایران امروز و مردم و حکومت امروز آن ظلم و خیانت نمی کنند بلکه در حال انهدام "برند ایران" هستند؛ برندی که ساختن اش، هزاران سال طول کشیده و در نهایت ایران به فرهنگ و تمدن تاریخی اش شهره شده است.

برای ساختن یک برند، زمانی طولانی لازم است ولی برای فروپاشی آن، زمانی کوتاه به علاوه اندکی بی خردی نیاز است که هر دو مهیاست و فاجعه تاریخی همین است.
 

نظرات کاربران