اظهارات اخیر رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت، درباره تاثیر تبلیغات منفی صداوسیما و ماجرای شیرهای آلوده به سم آفلاتوکسین در برنامه های این رسانه، که خبر از کاهش بیشتر مصرف شیر طی روزهای اخیر داده است، تاییدکننده گزارش میدانی چند روز گذشته تبلیغات نیوز درباره باد کردن شیر در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی به ویژه فروشگاه های زنجیره ای است.
به گزارش تبلیغات نیوز، دکتر محمدرضا شانه ساز با توجه به موضوع ادعای بالا بودن میزان افلاتوکسین در شیر پاستوریزه کشور در یک برنامه تلویزیونی و تکذیب مراجع رسمی از جمله وزارت بهداشت، دو روز پیش در گفتگو با ایرنا این خبر ناگوار را اعلام کرد: «سرانه مصرف شیر تا پیش از این هم در کشور اندک و یک پنجم سرانه جهانی بود و اکنون به میزان بیشتری کاهش یافته است.»
بر اساس اظهارات وی، اطلاعات غلط در باره شیر پاستوریزه و صنعت لبنیات کشور در حالی از طریق یک رسانه رسمی مانند تلویزیون به جامعه داده شد که استانداردهای رایج برای تولید شیر سالم در جمهوری اسلامی ایران از استانداردهای رایج در اروپا و حتی آمریکا نیز سختگیرانه تر است. به گفته شانه ساز، متاسفانه این اطلاعات غلط حتی برای صادرات برخی از برندهای لبنیاتی ما که از جایگاه خوبی در منطقه و جهان برخوردار بودند ، مشکل ایجاد کرد.
شکایت از طرح کننده ادعا
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : شکایت از اظهار نظر کننده بالا بودن افلاتوکسین شیر تولیدی در ایران به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و ما دیگر حتی اگر بخواهیم کمک کنیم ، کاری از دست ما ساخته نیست.
شانه ساز افزود: این شکایت از سوی انجمن صنایع لبنی و غذایی کشور در دستگاه قضایی مطرح شده است و به دنبال برخورد قانونی در این ارتباط هستند.
وی گفت : هم اکنون نظارت بر مواد غذایی به خصوص شیر از مبادی تولید ، مسیرهای انتقال به کارخانه و در کارخانه به صورت سخت گیرانه از سوی معاونت غذا و دارو در سراسر کشور به صورت جدی انجام می شود و هیچ گونه اهمالی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود : ما در سطح کشور ۴۰۰ واحد تولید فراورده های لبنی داریم و ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی هم از طریق معاونت های غذا و دارو به طور دقیق بر عملکردشان نظارت دارند.
ادعای عرضه شیرهای پاستوریزه آلوده به سم افلاتوکسین را شخصی که از او به عنوان " بازرس انجمن بهداشت و ایمنی غذایی ایران " یاد شد ، در یک برنامه زنده تلویزیونی مطرح شد. این فرد که نامش " بهادر حاجی محمدی " معرفی شد ، ادعا کرد که شیرهای پاستوریزهای که از سوپرمارکتها تهیه میشود مقدار زیادی آلودگی به سم افلاتوکسین دارند که به منجر به سرطان کبد میشود.
وی تهدید شیرهای پاستوریزه را " فراتر از روغن پالم " برای جامعه توصیف کرد و مدعی شد که جای آن که نگران استفاده از روغن پالم و وایتکس در لبنیات باشیم، افکار عمومی و مسئولان باید به مسائل مهمتری مانند وجود سموم دیگر در لبنیات توجه داشته باشند از جمله افلاتوکسین که با مصرف ذرت های آلوده در دامداری ها وارد شیر می شود.
این فرد حتی آمارهایی در باره میزان آلودگی شیرهای پاستوریزه مناطق مختلف کشور ارائه کرد ، آمارهایی که مرجع مشخص رسمی برای آنها ذکر نکرد و فقط مدعی شد که این آمارها از " پژوهش تعدادی از اساتید دانشگاه استخراج شده " بدون این که حتی عنوان پژوهش یا مرجع درخواست کننده باری چنین پژوهشی را مشخص کند.
بر اساس روال معمول ، مراکز دانشگاهی و علمی پژوهش های میدانی تعریف شده را به درخواست مراجع مشخص و با اهداف مشخص انجام می دهند و نتایج پژوهش خود را هم با عنوان مشخص در اختیار همان مراجع قرار می دهند.
وجود قرص در کیک و کلوچه ، توطئه بود
رییس سازمان غذا و دارو همچنین در مورد مشاهده قرص داخل کیک ، کلوچه و بیسکوییت در مناطقی از کشور هم توضیح داد : متاسفانه این کار یک توطئه بود که مشکلات زیادی را در بازار فروش برای صنعتت کیک و کلوچه کشور ایجاد کرده است.
شانه ساز افزود: در صنعت کیک و کلوچه کشور به طور مستقیم حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شاغلند که با احتساب افراد تحت پوشش این شاغلین ، معیشت حدود ۱۲ میلیون نفر از قبل این صنعت در کشور تامین می شود.
وی گفت: علاوه بر این ، در سال گذشته حدود یک میلیارد دلار از محل صادرات کیک و کلوچه ارز وارد کشور شد و در سال جاری این واحدها هدفگذاریشان برای صادرات حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلاری بود که تا پایان آذر ماه وضعیتشان از لحاظ فروش به خصوص صادرات خوب بود، ولی پس از آن با توطئه وجود قرص با مشکل مواجه شدند.
معاون وزیر بهداشت گفت: این کار به نظر می رسد یک توطئه خارجی برای ضربه زدن به امنیت غذایی و اقتصاد کشور بود ، چون پیش از این که گذاشتن قرص داخل کیک و کلوچه در ایران رخ بدهد، در ترکیه اتفاق افتاد و ضربه زیادی به صادرات کیک و کلوچه آن کشور زدند.
شانه ساز افزود : نظارت ما بر صنعت غذایی به عنوان متولیان سلامت مردم بسیار دقیق است و براساس استانداردهای رایج پیش بینی برای صنایع غذایی صورت می گیرد.
وی که برای شرکت در همایش روسا و معاونان آموزشی و غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه یک کشور به مازندران سفر کرد ، به معاونان غذا و دارو دانشگاه های این منطقه شامل دانشگاههای علوم پزشکی شاهرود، بابل، مازندران، سمنان، گیلان و گرگان توصیه کرد تا در شرایط جنگ اقتصادی ضمن نظارت دقیق بر تولید مواد غذایی از برخی نظارت های غیر ضرور و بهانه تراشی ها پرهیز کنند.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران