سه شنبه, 29 اسفند ماه 1402

کد خبر: 715

تاریخ خبر: 1402/12/29

تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: هرگونه تبلیغات در خصوص ثبت‌نام و فروش واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی، جرم محسوب شده و با مجرمان نیز برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش تبلیغات نیوز از پلیس فتا، سرهنگ رامین پاشایی ضمن تاکید بر اینکه تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر «ثبت نام و فروش واکسن آنفلوآنزا» و دریافت مبالغ مختلف از متقاضیان جرم محسوب می شود، اظهار داشت: پلیس فتا در رصدهای روزانه در صورت مواجهه با این گونه آگهی‌ها با مجرمان برخورد قانونی خواهد کرد.
وی تصریح کرد: تنها مرجع قانونی واگذاری دارو به خصوص واکسن های آنفلوآنزا صرفا با نظارت وزارت بهداشت، در مراکز و داروخانه های مجاز صورت می گیرد و هرگونه تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر فروش این اقلام دارویی ممنوع است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: با توجه به تجزیه و تحلیل پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا با عنوان «تبلیغات و فروش دارو و واکسن تحت عناوین مختلف» به خصوص در ماه های اخیر که شیوع کرونا ویروس در کشور شتاب بیش تری پیدا کرده ؛ مشخص شده اکثر این اقدامات صرفا پوششی در جهت کلاهبرداری از متقاضیان است.

این مقام مسؤول در خصوص شگرد کلاهبرداران گفت: این افراد با دریافت مبالغ مختلف در اکثر موارد، دارویی به متقاضیان تحویل نمی دهند و یا با واگذاری واکسن و داروهای تقلبی و در برخی موارد تاریخ مصرف گذشته، ضمن کلاهبرداری از هموطنان، سلامت جسمی آنان را نیز به مخاطره می‌اندازند.

سرهنگ پاشایی گفت: پلیس فتا در اقدامات پیش دستانه، به منظور برقراری امنیت در این فضا، ضمن رصد هر گونه تبلیغات و فروش دارو و اقلام مربوطه با مجرمان این حوزه برخورد قانونی می کند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح عملیاتی به کلیه رده های انتظامی و شهرستان های پلیس فتا ابلاغ شده و خوشبختانه نتایج خوبی نیز در خصوص پاکسازی و دستگیری متهمان حوزه تبلیغ و فروش دارو و به خصوص واکسن های کرونا ویروس و آنفلوآنزا به دست آمده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست به هیچ عنوان به تبلیغات افراد سودجو و کلاهبردار در این فضا توجه نکنند و کلیه نیازهای دارویی خود را صرفا از مراکز مجاز و داروخانه های سطح شهر تهیه کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و تبلیغات در این خصوص ، موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس WWW.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

نظرات کاربران