پنجشنبه, 06 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 473

تاریخ خبر: 1398/08/11

تبلیغات سیاسی در توییتر ممنوع شد

جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توییتر در واکنش به افزایش نگرانی‌ها درباره گسترش اطلاعات اشتباه در رسانه‌های جمعی، تمام تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی را ممنوع کرده است.

به گزارش تبلیغات نیوز، بر اساس اعلام آسوشیتدپرس،  جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توییتر در مجموعه‌ای از پیام‌های توییتری این خبر را اعلام کرد.

او در این باره نوشت: هرچند آگهی‌های اینترنتی قدرت تاثیرگذاری زیادی دارد، اما این قدرت ریسک‌های زیادی در حوزه سیاست دارد. در این حوزه از آگهی‌ها برای تاثیرگذاری روی رای افراد استفاده می‌شود که به نوبه خود در زندگی میلیون‌ها نفر نقش دارد.

فیس‌بوک نیز به این اقدام توییتر واکنش نشان داد. مارک زاکربرگ از تصمیم شرکت خود برای کنترل نکردن تبلیغات سیاسی دفاع کرد و گفت: این تصمیم با انگیزه مالی انجام نشده است؛ زیرا درآمد حاصل از تبلیغات سیاسی کمتر از نیم درصد درآمد کل شرکت است. از سوی دیگر مدیر برنامه انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا نیز به این سیاست توییتر حمله کرد و آن را تصمیم احمقانه‌ای خواند.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات کاربران