سه شنبه, 28 فروردین ماه 1403

کد خبر: 213

تاریخ خبر: 1398/05/11

سیگار خارجی بکشید، هدیه بگیرید!

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: به تازگی در زمینه فروش محصولات دخانی موارد و روش‎های جدید مشاهده شده؛ در این روش فردی جوان با ظاهری بسیار آراسته و لباس رسمی درب مغازه می‎ایستد و به تبلیغات و فروش سیگارهای خارجی قاچاق مشغول می‎شود و به خریداران این سیگارها هم هدایای تشویقی می‎دهد.

به گزارش تبلیغات نیوز، حسین صفاری‎ بیان کرد: به تازگی در شهر اصفهان شاهد پدیده‎ای خطرناک هستیم که می‎تواند تبعات خطرناکی را برای سلامت افراد و سلامت عمومی جامعه داشته باشد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: در زمینه فروش محصولات دخانی موارد و روش‎های جدید مشاهده شده؛ در این روش فردی جوان با ظاهری بسیار آراسته و لباس رسمی درب مغازه می‎ایستد و به تبلیغات و فروش سیگارهای خارجی قاچاق مشغول می‎شود.
 
وی افزود: این فروشندگان برای جلب رضایت مغازه‎دارها هدایایی مانند سشوار، هولدر و موارد مشابه می‎دهند و همچنین به خریداران این سیگارها هم هدایای تشویقی از جمله سیگار رایگان، فندک و… می‎دهند.
 
صفاری‎ در تشریح وضعیت این فروشندگان گفت: این افراد که به اصطلاح بازاریاب هستند، تحت پوشش بیمه، بیمه تکمیلی و برخی مزایا مانند سفرهای تفریحی کیش و قشم قرار می‎گیرند و حقوق مکفی هم دریافت می‎کنند.
 
این مدیر بهداشتی در ادامه با بیان این‎که برند اکثر این سیگارها جدید است، خاطر نشان کرد: این نوع فروش مشکوکِ سیگار با هدایایی که در نظر می‎گیرند، می تواند تبعات دیگری هم در پی داشته باشد و در این زمینه باید دستگاه‎های ذیربط ورود کنند تا با این پدیده جدید برخورد شود.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش دیگری از گفتگوی خود تصریح کرد: فروش سیگارهای خارجی و قاچاق، از محصولات دخانی ایرانی بیشتر است و اکثر این محصولات دخانی نیز تاریخ گذشته است که متاسفانه خریداران به تاریخ تولید آن هیچ توجهی ندارند.

وی ادامه داد: برخی چایخانه‎دارها هم از تقلبی بودن تنباکوهای مصرفی اطلاعی ندارند، این محصولات در بسته‎بندی‎های بسیار شکیل خارجی عرضه می شود، ولی اکثراً در کارگاه‎های غیرمجاز داخلی تولید می‎شود که اسانس و رنگ های استفاده شده در آن‎ها از ترکیبات شیمیایی و خطرناک است.

صفاری‎ در پایان با هشدار جدی به خانواده‎ها ابراز کرد: متأسفانه گرایش دختران جوان به قلیان افزایش پیدا کرده و در زمینه مصرف قلیان شاهد آمار برابر بین پسران و دختران جوان هستیم.

 

منبع: دانا

نظرات کاربران