تبلیغات میدانی کاندیداهای ورود به مجلس یازدهم در حالی انجام می شود که " تبلیغات پاک" همچنان روش دلخواه برخی از طرفداران نیست و با بکاربردن " تبلیغات کثیف" و عکسباران شهر میراث ناخوشایند و دردسرسازی برای استقبال از نوروز ۹۹ به جای می گذارند.
به گزارش تبلیغات نیوز، متاسفانه به کار بردن تبلیغات سنتی و چسباندن عکس و پوستر بر هر جای ممکن موجب می شود چهره شهر تا حدودی استرس زا شود و از طرفی عده ای از سکوت قانون استفاده کرده و دیوارهای سخنگوی انتخاباتی را یکی پس از دیگری خلق می کنند.
دیوارهایی که همچنان با دست نوشته های نازیبا و درشت، بار سنگین تبلیغات کثیف را به دوش می گیرند و در برخی مکان ها نیز انواع پوسترهای رنگارنگ تبلیغاتی راه تنفس را بر دیوارهای شهر بسته است.
برخی طرفداران کاندیداها از اموال دولتی و مردمی گرفته تا بناهای تاریخی و مجسمه ها پوستر می چسبانند و انگار که چسباندن پوستر و یافتن مکان های دست نیافتنی تر برای الصاق عکس کاندیدا یک پیروزی تبلیغاتی را رقم می زند که گمان می کنند همین منجر به پیروزی انتخاباتی خواهد شد.
تحریک بصری مردم و ایجاد جلوه های متعدد انتخاباتی در زمان تبلیغات میدانی از اصلی ترین روش های جلب رای و ترقیب رای دهندگان برای کاندیداها به شمار می رفته که امروزه با بکار بردن تبلیغات پاک تا حدودی در برخی استان ها کمرنگ شده اما همچنان طرفداران خود را در انتخابات دارد.
این نوع تبلیغ میدانی در حالی انجام می شود که پس از برگزاری انتخابات کمتر از یک ماه به عید سال نو وقت خواهد بود و بی تردید این زمان برای کارهای آماده سازی و زیباسازی سال نو در حالت عادی اندک است چه رسد به اینکه کار مضاعف پاک سازی تبلیغات محیطی و محوپوسترها هم بر این حجم کار افزوده شود.
دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد گفت: متاسفانه در دوره های گذشته با انواع تبلیغات میدانی مواجه بوده ایم که برخی از آنها با توجه به فصل تبلیغات قانون انتخابات، غیرمجاز هستند.
سعید رازانی افزود: در ماده ۵۶ قانون انتخابات باید ها و نبایدهایی ذکر شده که ما به برخی نبایدها از جمله نصب پوستر و عکس به مکان های غیرمجاز و دیوارنویسی مبتلا هستین در حالیکه به صراحت در این ماده قانونی گفته شده تبلیغات وشیوه های تبلیغی مجاز منحصر به موارد این قانون است و نیروهای انتظامی، قضایی و فرمانداری موظف به برخورد با موارد غیرمجاز هستند.
وی تصریح کرد: موردی که به طور معمول با آن مواجه هستیم این است که با شروع زمان تبلیغات، چسباندن پوستر بر هر مکانی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی گرفته تا زیرگذرها، جداول کنار خیابان و اطراف میدان های شهر انجام می شود.
وی با بیان اینکه الصاق عکس و پوستر به تاسیسات عمومی، اموال شهرداری و تابلوها ممنوع است ادامه داد: در یک مورد از این تبلیغات، طرفداران با وسیله ای همچون پارو تصاویر کاندیدای خود را به تابلوی یک دبیرستان چسبانده بودند به نحوی که تابلو قابل خواندن نبود.
دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد همچنین دیوارنویسی بر موسسات آموزشی و ادارات دولتی و عمومی را ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: تبلیغات تصویری باید در محل هایی که شهرداری مشخص کرده انجام شود اما متاسفانه عده ای حتی به تابلوهای کوچک وسط بلوار که متعلق به راهنمایی و رانندگی و برای حفظ جان مردم است پوسترنصب می کنند که ماموران نیروی انتظامی وشهرداری ها باید این موارد را برابر ماده ۵۶ معدوم کنند.
بارسنگین تبلیغات غیرمجاز بر دوش دیوارهای شهر
وی همچنین از دیوارنویسی طرفداران کاندیداها به شدت انتقاد کرد و گفت: در حالیکه یک ماه به سال جدید و ورود مسافران و گردشگران فرصت باقی است اما برخی هواداران به بدترین شیوه که دیوار نویسی است روی می آورند.
وی تصریح کرد: متاسفانه در این روش دیوارهای مناطق و مکان های پربازدید مورد تهاجم تبلیغات غیرمجاز واقع شده و حتی برخی در پایه و دیواره پل های شهر نیز تبلیغ می کنند در حالیکه قانون به صراحت مشخص کرده هرگونه دیوار نویسی ممنوع است.
دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد گفت: برخی از کاندیداها اعلام می کنند دیوارنویسی ها اقدام رقبا است که قصد تخریب آنها را از نظر قانونی دارند اما باید گفت به طور معمول مخالفان در این مدت کم تبلیغات، وقت آنچنانی برای این امر ندارند و از طرفی کمتر راضی می شوند نام رقیب را ذهن مردم شهر تداعی کنند.
رازانی تاکید کرد: با توجه به کمبود امکانات و اعتبار شهرداری ها نباید منظر شهری را خراب کنیم چراکه در آستانه سال نو، پاکسازی این حجم از تبلیغات محیطی، کار ساده ای نیست و نیازمند هزینه و افزایش حجم کاری نیروهای این نهاد است.
وی یادآور شد: دیوارنویسی علاوه بر ممنوعیت در قانون انتخابات، طبق قانون مجازات اسلامی جرم و در صورت شکایت مردم و شهرداری قابل تعقیب است چراکه آسیب رساندن به اموال عمومی محسوب می شود.
وی افزود: امروزه آگاهی مردم افزایش یافته و دیگر با این تبلیغات جذب نمی شوند بنابراین کاندیداها و طرفداران آنان باید با استفاده درست از فضای مجازی، کارت ویزیت و معرفی سوابق و برنامه های خود در قالب بروشور نسبت به جلب آرای مردم تلاش کنند چراکه تجربه ثابت کرده افرادی دیوار نویسی نداشتند و رای آنها بهتر بود.
رازانی تاکید کرد: شهرداری از تلویزیون های شهری و تابلوهای گردان استفاده کند و به کاندیداها اجازه دهد درزمان های معین از این موقعیت استفاده کنند نه اینکه هر کاندیدایی که مبلغ بیشتری داد این امکان تنها به او اختصاص یابد.
وی ادامه داد: باید استفاده از تبلیغات پاک را در دستور کار قرار دهیم تا مبلمان شهری از مشکلات پس از تبلیغات محیطی غیرمجاز در امان بماند.
رازانی تاکید کرد : همچنین کاندیداها و طرفداران آنها مجاز به تبلیغ علیه دیگری نبوده و تنها باید شایستگی های خود را بیان کنند و همچنین راه انداختن کاروان تبلیغاتی بنابر ماده ۶۵ ممنوع است.
تبیلغات محیطی غیرمجاز و تحمیل هزینه های مازاد به شهرداری
شهردار خرم آباد نیز گفت: تبلیغات تلویزیون های شهری سال های گذشته به بخش خصوصی واگذار می شد اما امسال به دستور فرماندار، این امر توسط شهرداری صورت می گیرد.
محمد شریفی مقدم افزود: تا ۲۳ بهمن ماه، ۱۹ نفر برای تبلیغات شهری به سازمان میادین مراجعه کرده اند و مابقی کاندیداها نیز باید برای استفاده از این امکان به این سازمان مراجعه کنند.
وی ادامه داد: همچنین در سه منطقه شهری ۹ مکان انتخاب شده و در اختیار نامزدها قرار گرفته تا نسبت به تبلیغات محیطی مجاز اقدام نمایند چراکه با توجه به ایام نوروز و نبود اعتبارات دولتی در شهرداری ها، منابع داخلی برای پاکسازی شهر کافی نیست.
وی گفت: از کاندیداها و طرفداران انان درخواست می شود در تبلیغات خود به فضای سبز و مبلمان شهری آسیب نرسانند تا هزینه های سرسام آور به شهرداری تحمیل نشود.
ماده ۶۵ قانون انتخابات کدام اقدامات را در تبلیغات جرم می داند؟
مطابق ماده ۶۵ قانون انتخابات مصادیق زیر در فعالیتهای تبلیغاتی انتخابات توسط نامزدها، احزاب و گروهها و اشخاص حقیقی و حقوقی جرم است و متخلفان علاوه بر مجازاتهای مقرر در قوانین مربوطه به مجازات درجه ۶ قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس نیز محکوم میشوند:
1- اقدامات مغایر امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی.
2- دادن وعدههای خارج از اختیارات قانونی توسط نامزدها.
3- هرگونه تخریب، هتک حرمت و حیثیت نهادها، افراد و یا نامزدها از سوی نامزدهای انتخاباتی.
4- نوشتن، اظهار و انتشار مطالبی که در قوانین مربوطه جرم شناخته شده است.
5- دیوارنویسی.
6- تخریب یا پاره کردن عکس و دیگر آثار تبلیغاتی نامزدها در مهلت قانونی تبلیغات که در محلهای مجاز الصاق شده و یا قرار گرفته باشد.
7- نصب یا توزیع کلیه اقلام و آثار تبلیغات انتخاباتی تهیه شده بدون رعایت مفاد این قانون و فاقد نام و هویت تهیهکننده.
8- استفاده از آثار تبلیغاتی متضمن موارد مغایر عفت عمومی و یا موازین شرع.
9- اخلال و برهم زدن اجتماعات و سخنرانیهای قانونی و تعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها.
10- استفاده از کاروانهای تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محیط سخنرانی.
11- استفاده از حمایت و امکانات بیگانگان اعم از مالی و غیرمالی در تبلیغات و فعالیتهای انتخاباتی.
منبع: ایرنا
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران