این روزها با وارد شدن به شبکههای اجتماعی و بسیاری از سایتهای اینترنتی با تبلیغات گسترده و رنگارنگ سایتهای پیشبینی روبهرو میشویم، تبلیغاتی که ممکن است هرکسی، بهخصوص جوانان را وسوسه کند تا ره صدساله را یکشبه بروند.
به گزارش تبلیغات نیوز، این سایتها طوری ساخته و طراحیشدهاند که به کاربران امید و انگیزه زیادی میدهد، درحالیکه کسی از این سایتهای پیشبینی یا همان قمار برنده بیرون نیامده و صرف زمان و پول بیشتر، اعتیادی است که دامنگیر کاربران میشود.
یکی از کاربران که تجربه تلخی از این سایت های پیش بینی دارد، می گوید: وقتی با این سایت ها آشنا شدم به فکر بیزینس و افزایش سرمایه افتادم و از یکی از آشنایانم خواستم مبلغی به من بدهند تا پولش را چند برابر کنم. بدون آنکه متوجه شوند چه فکری دارم این پول را به من دادند، اما متاسفانه نه تنها این پول چند برابر نشد بلکه کل پولی که گرفته بودم در این سایت ها به باد رفت. حالا من مانده ام و یک دنیا پشیمانی و بدهی، بدون اینکه امیدی به آینده داشته باشد.
جوان ۲۵ساله دیگری که راننده یکی از شرکت های تاکسی اینترنتی است هم درباره تجربه خود از این سایت ها می گوید: مدتی بود راننده تاکسی اینترنتی بودم و درآمدم آنقدر نبود که پیشرفت داشته باشم، تا اینکه با این سایت ها آشنا شدم. حقیقتش را بخواهید وسوسه شدم و هر روزی مقداری پول قمار می کردم. البته اوایل برنده هم می شدم، اما بعد از مدتی فقط پولم می رفت و من بسیار عصبی و ناراحت شده بودم، طوری که برای جبران خسارت بازی می کردم و تا جایی پیش رفتم که ماشینم را فروختم و در این سایت ها قمار کردم، اما متاسفانه پول ماشینم که تنها سرمایه و دارایی من بود تباه شد!
حس انتقامجویی، انگیزه اصلی در شرطبندی
سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان در گفتوگو با ایسنا، بابیان اینکه بحث قمار در فضای مجازی بیشتر در موضوع پیشبینی فوتبال است، اظهار کرد: گرایش به بازی و سود مالی دو جنبه این سایتها است که جوانان را ترغیب میکند با بازی در این سایتها، اوقات فراغت خود را پر کنند.
وی بابیان اینکه بازیهای رایانهای هم بهنوعی در قمار و شرطبندی نقش دارند، افزود: مانند بازی پوکر و تختهنرد یا سایر بازیهای دیگر، جوانانی که به دنبال پر کردن اوقات فراغت هستند معمولاً به این بازیها رو میآورند، و البته مباحث مالی هم انگیزهای برای آنها محسوب میشود.
وی بابیان اینکه باوجود آمدن حس انتقامجویی و انگیزه مالی، کاربر به فعالیت خود ادامه میدهد، گفت: معمولاً فردی که شروع به بازی کردن میکند در ابتدای کار چند مرحله برد دارد که این بردها توسط مدیر آن سایت برنامهریزیشده و با این کار انگیزه فرد را بالا میبرند. درواقع طمع مالی ایجاد میشود، اما باگذشت زمان، تعداد بردوباختها افزایش مییابد و انگیزه جبران خسارت بیشتر میشود. متأسفانه کاربران اینترنتی بازی در این سایتها را ادامه میدهند و ممکن است فرد هر رقمی را در این سایتها شرطبندی کند.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به اینکه همهچیز در این سایتها تحت کنترل مدیریت سایت است، خاطرنشان کرد: بازی در این سایتها ممکن است زندگی مالی فرد را به اتمام برساند، چراکه در برخی پروندهها دیدهشده که فرد برای جبران خسارت با قرض گرفتن از اطراف خود این پول را به امید برد شرطبندی میکند و با باخت در این سایتها درواقع مال و زمان خود را میبازد.
سرهنگ مرتضوی بابیان اینکه نفس شرطبندی، پر کردن اوقات فراغت، انگیزههای مالی، فریب مدیران سایتهای قمار و جبران خسارت است، تصریح کرد: بحث مالی و بازی در این سایتها جذابیتی دارد که کاربر مثل باتلاقی در آن فرو میرود.
وی با اشاره به اینکه شکایتها در این زمینه در استان دامنهدار نیست، گفت: با اینوجود رصدهای پلیس فتا نشاندهنده این است که این موضوع در فضای مجازی بسیار شایع است.
شناسایی ۹۰ وبسایت قمار و شرطبندی
رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: طبق رصد پلیس فتا در استان اصفهان، حداقل حدود ۹۰ وبسایت قمار و شرطبندی شناساییشده است.
سرهنگ مرتضوی بابیان اینکه حیثیت در شکایات برای کاربران بسیار مهم است، ادامه داد: در این زمینه شکایتهای زیاد مطرح نیست، اما اگر فردی خسارت زیادی ببیند ممکن است برای جبران خسارت به پلیس مراجعه کند و هرچند خود متقاضی مقصر است، ولی پلیس با توجه به نفس کار پاسخگو است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر قانونگذار، بحث درآمد نامشروع را تعقیب میکند و ما هم از این طریق موضوع را دنبال میکنیم تا فرد به اموال خود برسد.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به خلأ قانونی در بحث شرطبندی در فضای مجازی، گفت: هرچند که طرحهای عملیاتی اجرا میشود و سایتهای مختلف را شناسایی میکنیم، اما به دلیل خلأ قانونی که وجود دارد، دست قانونگذار بسته است.
خلأ قانونی در برخورد با جرائم یارانهای
سرهنگ مرتضوی ادامه داد: در قانون بهصورت صریح در مورد جرائم رایانهای اشاره نشده، هرچند که اخیراً یکسری ابلاغیه قضایی وجود دارد و میتواند به مدیریت این موضوع کمک کند و پلیس فتا میتواند تمام عواملی که در این سایتها همکاری میکنند ازجمله، مبدأ، مباشرین و... را مورد تعقیب قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه پلیس فتا با همکاری دفتر قضایی بهصورت مداوم اینگونه فعالیتها را رصد، پیشگیری و محدود میکند، افزود: فضای مجازی محیط کوچکی نیست و بینالمللی است، در عین حال که مدیریت سایتهای شرطبندی عمدتاً در خارج از مرزهای کشور هستند و گستردگی تبلیغات و بارگذاری این سایتها بسیار زیاد است.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان بابیان اینکه باید ضمن رصد، پایش و پیشگیری پلیس فتا، شهروندان نیز در صورت مشاهده از طریق راههای ارتباطی به پلیس فتا منعکس کنند، گفت: شهروندان اگر اطلاعات، فعالیتی و تبلیغاتی را درزمینهٔ سایتهای شرطبندی مشاهده میکنند میتوانند از طریق وبسایت اینترنتی www.cyberpolice.ir که سامانه گزارشگیری، چت آنلاین و گزارشهای آنلاین است و یا از طریق خطوط ۱۱۰ هم گزارشهای خود را به پلیس فتا اعلام کنند.
سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: والدین برای جوانان، ماهیت بازیهای شرطبندی را بیان کنند و بهصورت محترمانه و عاطفی بر فعالیتهای فرزندان خود در اینترنت نظارت کنند تا از وقوع این کلاهبرداریها جلوگیری شود.
منبع: ایسنا
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران