پنجشنبه, 09 فروردین ماه 1403

کد خبر: 404

تاریخ خبر: 1398/06/12

تحولات تابستانی مهم در استارتاپ های مسکن: «دیوار»، «آی هوم» را خرید

مدتی است که شایعات و زمزمه­‌هایی درباره ادغام دو استارت­‌آپ مهم و کاربردی دیوار و آی­‌هوم، شنیده می­‌شود. در این مدت اما هیچ کدام از مدیران این دو مجموعه در تایید یا رد این موضوع، اظهارنظری نکردند. در نهایت در نشستی مشترک میان مدیران دیوار و آ‌‌ی‌هوم این موضوع تایید و اعلام شد که دیوار 100 درصد سهام پلتفرم آی‌هوم را خریده است.

به گزارش تبلیغات نیوز، این نشست دیروز، 11 شهریورماه 98، در دفتر آی­‌هوم و با حضور خبرنگاران، مدیران عامل و مدیران روابط عمومی دیوار و آی­‌هوم برگزار شد تا به این ترتیب بالاخره خبر ادغام این دو مجموعه به صورت رسمی منتشر شود.

به این ترتیب معلوم شد که سهام شرکت آی‌هوم به صورت صد درصدی به شرکت دیوار منتقل شده و دیوار از این به بعد به عنوان سرمایه‌گذار در پلتفرم آی‌هوم نقش دارد. با این حال مدیران دیوار و آی­‌هوم چیزی درباره مبلغ این خرید نگفتند و در پاسخ به خبرنگاران تاکید کردند که ترجیح می‌­دهند قیمت این خرید را اعلام نکنند.

«سجاد محمودخانی» مدیرعامل سایت دیوار در این مورد گفت: «سهام سایت آی‌هوم به صورت صد درصدی به سایت دیوار منتقل  شده است، اما قرار است فعایت سایت آی‌هوم به صورت مستقل تداوم پیدا کند. این دو برند همچنان به صورت مجزا اداره خواهند شد و حتی نیروی کاری آنها هم مستقل از هم خواهند ماند.»

«علیرضا نصری» مدیرعامل پلتفرم آی­‌هوم هم در این مورد اعلام کرد: «آی­هوم با دیوار هم‌­افزایی می‌­شود، اما هر دو جدا اداره خواهند شد. در واقع سایت دیوار بیشتر با اشخاص به صورت مستقیم در ارتباط است، اما آی­‌هوم بیشتر با مشاورین املاک ارتباط دارد. تلاش آی‌­هوم این است که همچنان به صورت متمرکز روی حوزه تخصص خودش یعنی مسکن و املاک کار کند و فعالیت­‌هایش را در همین حوزه گسترش بدهد.»

در واقع هر دوی این مدیران روی فعالیت مستقل در کنار مشارکت یا هم­‌افزایی تاکید داشتند و در نهایت از برنامه­‌های جدیدشان خبر دادند که مهم­‌ترین آنها تایید محتوای آگهی‌های حوزه املاک، بهبود کیفیت آگهی‌ها و همچنین ایجاد فضایی قابل اعتماد در خرید و فروش و اجاره ملک بود.

شفافیت با آگهی‌های تاییدشده
سایت دیوار به خاطر بستر بزرگی از آگهی­‌های طبقه‌­بندی آنلاین، دسترسی خوبی به کاربران و مخاطبان نهایی دارد. از طرفی پلتفرم آی­‌هوم بعد از حدود چهار سال از زمان آغاز فعالیتش، حالا شهرهای بیشتری را تحت پوشش قرار داده و با تعداد بیشتری از مشاوران املاک ارتباط برقرار کرده است. این‌­ها مواردی بودند که مدیران این دو شرکت­ به عنوان موارد قوت­‌شان برای تضمین موفقیت این ادغام و مشارکت، معرفی کردند.

                                                       Ù…دیرعامل دیوار از آغاز راستی آزمایی آگهی‌ها خبر داد

اظهارات مدیران دیوار و آی هوم درباره ادغام

 

محمودخانی مدیر عامل سایت دیوار در این مورد گفت: «از مد‌‌‌‌ت‌ها پیش کمبود شفافیت و عدم اعتماد در معامله‌ها از مشکلات مهم در حوزه خرید و فروش و اجاره املاک و یکی از چالش‌های پیش روی ما بوده است. از آنجایی که آگهی‌­های ما کاربر محور هستند، به همین دلیل بعضی آگهی‌­ها اطلاعات کم و ناقضی داشته و گاهی با عکس‌­های نامرتبط یا بی‌کیفیت، تصویر غیر واقعی از ویژگی‌های ظاهری املاک را به کاربران ارائه می­‌دهند. از آنجایی که این موضوع برای ایجاد اعتماد متقابل میان کاربران و آگهی­‌دهندگان اهمیت زیادی دارد، تصمیم گرفتیم برای ارایه محتوای قابل اعتماد، عملیات تایید محتوای آگهی‌ها در حوزه مسکن را آغاز کنیم و برای این کار سایت آی‌هوم قرار است فرآیندی برای راستی‌آزمایی و تایید آگهی‌های حوزه املاک را ایجاد کند. برای این راستی‌آزمایی، عملیات عکاسی حرفه‌ای از واحدهای مسکونی و تایید اطلاعات مندرج در آگهی آغاز شده تا کاربران با اطمینان از آگهی‌های املاک این سایت بازدید و استفاده کنند. این خدمات در حوزه املاک تهران و به صورت محدود آغاز شده و در آینده هم گسترش پیدا می‌کند.»

علیرضا نصری مدیرعامل پلتفرم آی­‌هوم در تایید این موضوع گفت: «ما سعی داریم با ارایه خدمات تخصصی و ابزارهای لازم به افزایش کیفیت کار مشاوران املاک از یک طرف و بهبود فرآیند پیدا کردن ملک به مردم، کمک کنیم. سایت دیوار توانست فضای تبلیغات مسکن را از شیوه سنتی گذشته به حالت آنلاین بیاورد. حالا ما در مرحله بعد قرار است اطلاعات این آگهی­‌های آنلاین را راستی­‌آزمایی و تایید کنیم تا قابل‌اعتماد باشند. در همین راستا روزانه از حدود 200 واحد مسکونی به صورت حرفه­‌ای عکاسی کرده و اطلاعات آگهی آنها را در بازدید از خود ملک، تایید کنیم. این کار باعث می­‌شود تا ضمن آنکه مشتریان بتوانند با اعتماد بیشتری ملک مورد نظرشان را انتخاب کنند، هزینه­‌های جانبی مانند بازدید از ملک و تماس­‌های غیرضروری با مشاوران یا مالکان کاهش یافته و تا حد زیادی در زمان هم صرفه­‌جویی شود. امکان بازدید آنلاین و تور مجازی که با کمک عکاسی با دوربین­‌های واقعیت مجازی انجام می­‌شود، ویژگی مهم دیگری است که به انتخاب ملک کمک می­‌کند.»

 

به این ترتیب ظاهرا تعدادی از این آگهی­‌های تایید شده در حال حاضر روی سایت دیوار قرار دارند، اما به زودی تعداد آنها بیشتر شده و قرار است این آگهی­‌ها به شکلی مشخص شوند تا مشتریان بتوانند آنها را تشخیص داده و پیدا کنند. مدیرعامل دیوار همچنین درباره تاثیر فعالیت­‌های سایت دیوار بر قیمت مسکن گفت: «سایت دیوار کاملا کاربر محور است و به همین دلیل نمی­‌تواند تاثیر و دخالتی در بالا و پایین شدن قیمت­‌ها داشته باشد. بعضی آگهی­‌ها غیرواقعی هستند. برای رفع این مشکل دیوار محدودیت­‌هایی را برای درج آگهی رایگان ایجاد کرده است که این طرح باعث افزایش کیفیت آگهی‌ها شده و همچنین با افزایش کیفیت تماس‌های متقاضیان، رضایت مالکان و مشاوران را هم افزایش داده است.»

مدیرعامل پلتفرم آی­‌هوم هم با تاکید بر اینکه گاهی موضع جدی در مقابل فعالیت­‌های آنلاین این‌­چنینی وجود دارد، گفت: «ما سعی داریم با همکاری نهادهای قانون­‌گذار و اتحادیه مشاوران املاک، فضای شفاف و قابل‌اعتمادی ایجاد کرده و کمک کنیم تا معاملات مسکن با سهولت بیشتری انجام شوند.»

منبع: آی تی ایران

نظرات کاربران