سه شنبه, 04 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 356

تاریخ خبر: 1398/05/31

جوابیه "تیراژه" درباره قرارداد تبلیغات محیطی با فدراسیون فوتبال: به تعهدات مان پایبند بوده ایم / طلب 100 میلیاردی فوتبال از دو مجموعه تبلیغاتی

چند روز پیش بود که فدراسیون فوتبال تعرفه تبلیغات محیطی را در سایت خود اعلام کرد تا تمامی شرکت‌ها، درصورت علاقه بتوانند با این نهاد همکاری داشته باشند.

به گزارش تبلیغات نیوز، با توجه به انتشار گزارشی در خبرآنلاین درباره تبلیغات محیطی با عنوان رونمایی از پروژه درآمدزایی ۱۰۰ میلیاردی لیگ فوتبال، شرکت مزبور توضیحات تکمیلی خود درباره روشن شدن ابعاد این خبر را برای خبرآنلاین ارسال کرده است. در توضیح این شرکت آمده است:

برای ما حسن نیت نویسنده و این خبرگزاری برای پیشرفت فوتبال کشور مسلم است، بنا بر همین توضیح، برای روشن شدن برخی از موارد، نکات اصلاح شده را همراه با توضیحاتی کوتاه آورده‌ایم خواهشمندیم با نشر آن در جهت تنویر افکار عمومی ما را یاری رسانید.

اول: قرارداد شرکت تبلیغاتی تیراژه برای سه فصل منعقد شده است یعنی فصل گذشته (98-97)، فصل پیش رو (99-98) و فصل آینده (1400-1399). برای اولین بار با قراردای سازمان لیگ و شرکت تیراژه، اتفاقات خوش تازه‌ای رقم خورد از جمله اینکه تا کنون سابقه نداشته که درآمدها مستقیم به حساب سازمان لیگ واریز شود و شرکت کارگزار (تیراژه) سهم خود را از سازمان لیگ دریافت کند. لازم است یادآوری کنیم که این پروسه، در دوره‌های گذشته برعکس بود. نکته دیگر اینکه فوتبال تا کنون به رغم قراردادهای میلیاردی از درآمدهای خود منتفع نبوده است. نشانه آن طلب 100 میلیاردی فوتبال از دو مجموعه تبلیغاتی است (رجوع شود به خبرگزاری ایسنا و مصاحبه آقای درودگر به تاریخ 8 مهر 1397 و با کد خبر 97070804452)

دوم: رقم کلی قرارداد برای فصل گذشته 85 میلیارد تومان بود. از این مبلغ حدود 73 میلیارد تومان محقق شد و حدود 12 میلیارد تومان به دلایلی که مرتبط با حوزه حق پخش در آی وی تی وی است به سرانجام نرسید. شرکت تیراژه قادر به اجرای این بند نیز بود که برخی ناهماهنگی‌ها ما را از عقد قرارداد دور کرد (رجوع شود به مصاحبه آقای درودگر در خبرگزاری ایسنا به تاریخ 16 تیرماه سال 98 با کد خبر 98041507791). از طرفی صورتجلسه پایان فصل سازمان لیگ، بر ادعای ما صحه می‌گذارد. مدیران این سازمان تایید کرده‌اند که تیراژه به تمامی تعهدات خود پایبند بوده است. ذکر این نکته ضروری است؛ شرکت تیراژه در بخش تولید محتوا (که رقمی معادل 8 میلیارد تومان بود) به رغم عدم تحقق، تعهدات مالی را کامل اجرا کرد.

سوم: در بخشی از مطلب به تسهیم درآمد حاصل شده میان باشگاه های فوتبال اشاره شده است که لازم است یادآور شویم که این بخش ابدا به شرکت تیراژه ارتباطی ندارد و مسئولیت آن به عهده سازمان لیگ است که در صورت صلاحدید مقامات محترم آن سازمان نحوه و شکل اجرای آن توضیح داده می‌شود کما اینکه بخشی از این توضیحات در مصاحبه آقای درودگر در تاریخ 16 تیرماه گذشته در ایسنا منتشر شده است.

چهارم: در مورد زمان بندی لیگ و اثرات منفی آن بر درآمدزایی فوتبال اشاره ای داشتید که در ابتدا از نگرانی شما برای تحقق بندهای مالی قرارداد ما در قبال فوتبال سپاسگزاریم. قطعا اگر زمان آغاز لیگ سریع‌تر مشخص می‌شد کار ما نیز برای تحقق تعهد مالی سهل‌تر بود اما ما خود را جدا از خانواده فوتبال نمی‌دانیم و سعی می‌کنیم این تاخیر را با تلاش بیشتر جبران کنیم کما اینکه پس از پایان فصل بر اساس قراردادی که داشتیم، مذاکرات را با شرکت‌ها و برندهای مختلف آغاز کردیم.

پنجم: در این مطلب نویسنده نگرانی خود را از کاهش درآمد نهایی در اثر اجرای نرخ دو و نیم برابری تعرفه تبلیغات درحوزه برندهای خارجی نسبت به کالا و برند ایرانی مطرح کرده است. واقعیت این است که تعرفه کالای خارجی در تمامی حوزه های تبلیغاتی بالاتر از کالای ایرانی است که البته هدف اصلی، حمایت از تولید داخلی است. از سوی دیگر، ارزش ارزهایی چون دلار و یورو نسبت به ریال، یکی دیگر از دلایل اعلام این تعرفه است.

ششم: در پایان مطلب، عنوان شده است که در بهترین حالت، درآمد فوتبال 100 میلیارد تومان خواهد بود. ما امیدواریم با یاری خداوند و کمک شما اهالی رسانه، همراهی و همکاری تمامی عوامل فوتبال کشور این رقم محقق شود و حتی بیش از آن را به فوتبال کشورمان تقدیم کنیم.

گفتنی است طی روزهای گذشته یادداشتی با عنوان «تعرفه تبلیغات محیطی فدراسیون فوتبال و چند ابهام بزرگ» منتشر شده بود که پیرو این مطلب، شرکت تیراژه به آن واکنش نشان داده است.

منبع: خبرآنلاین

نظرات کاربران