تبلیغات نیوز- سعید میرشاهی: جو بایدن، با کسب بیش از 270 رای الکترال، رئیس جمهور آمریکا شد. نتایج نهایی امروز، 17 آبان 99، چهار روز بعد از برگزاری انتخابات در سوم نوامبر اعلام شد. وی در پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با کسب بیش از 75 میلیون رای، که بالاترین میزان آرا به یک رئیس جمهور در ایالات متحده است، دونالد ترامپ را پشت سر گذاشته است. اکنون سوالی که در حوزه تبلیغات مطرح می شود، این است: هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن بیشتر بوده است یا ترامپ؟
بر اساس گزارش فاکس نیوز و رسانه های خارجی که اخبار مربوط به شمارش آرای پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به صورت لحظه ای منتشر می کند، آرای الکترال جو بایدن،از 270 رای الکترال گذشت و طبق قانون ایالات متحده، فردی که موفق به کسب 270 رای شود، رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.
تصویر زیر، گزارش فاکس نیوز از نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ساعت 6:03 عصر چهارشنبه 14 آبان در آمریکا، حدود ساعت 2 بامداد پنج شنبه به وقت ایران را نشان می دهد که بایدن 264 و ترامپ 214 رای الکترال کسب کرده اند و هنوز رئیس جمهور منتخب آمریکا مشخص نشده بود. با شمارش آرای ایالات سرنوشت ساز جورجیا، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و آلاسکا و در حالی که هنوز تمامی آرا شمارش نشده، بایدن موفق به کسب حدنصاب آرای الکترال برای ریاست جمهوری شده است.
اکنون ترامپ، شکایت خود را درباره شمارش آرا و لزوم بازشماری آن در چند ایالت خواستار شده است. رقابت نزدیک بایدن و ترامپ و فاصله نزدیک آرای الکترال، موجی از اعتراضات و هیجانات را در ایالت ها و شهرهای مختلف آمریکا، برانگیخته است و ساعات پرالتهابی پیش روی این کشور، کاندیداهای دمکرات و جمهوری خواه و رای دهندگان خواهد بود. اکنون که تکلیف رئیس جمهور منتخب روشن شده، تعداد کامل آرای مردمی و الکترال در روزهای آینده مشخص خواهد شد.
این در حالی است که بعد از گذشت چهار روز از انتخابات آمریکا، تا غروب 17 آبان 99 به وقت ایران، نتایج هنوز نهایی نشده بود و گرچه بایدن در بیشتر ایالات کلیدی موردچالش پیشتاز بود، اما هنوز رئیس جمهور منتخب، مشخص نبود و به دلیل شمارش آرای پستی و اعتراض ترامپ مبنی بر بازشماری آرا از طریق مراجع قضایی، روند شمارش و اعلام نتیجه نهایی، به کندی انجام می شد.
رابطه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هزینه های تبلیغاتی
نکته جالب توجه درباره پنجاه و نهمین انتخابات ریاستجمهوری ایالات متحده آمریکا که در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ آبان ۱۳۹۹، برگزار شد و برنده نهایی در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ مصادف با اول بهمن ۱۳۹۹ کار خود را آغاز میکند، هزینه های تبلیغاتی دو کاندیدای دمکرات و جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا یعنی بایدن و ترامپ است. البته غیر از این دو، کاندیداهای دیگری نیز از سایر احزاب یا مستقل در انتخابات شرکت کردند اما طبق روال معمول، آرای چندانی به خود اختصاص ندادند.
در این میان در نگاه اول، این گونه به نظر می رسد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا، که به عنوان یک تاجر ثروتمند و اصطلاحا بیزینس من، شناخته می شود که به دنیای سیاست روی آورده، برای انتخابات اخیر، تبلیغات بیشتر و هزینه بیشتری کرده است. هرچند حضور وی به عنوان رئیس جمهور کنونی، همراه با توییت ها، اظهارنظرهای جنجالی و البته خودشیفتگی اش، یک مزیت رقابتی برای وی محسوب می شود و از این بابت شاید کمتر نیاز به تبلیغات داشته باشد.
سوال این است: نقش بودجه تبلیغاتی در موفقیت کاندیداهای دمکرات و جمهوری خواه چگونه بوده است؟ کدام کاندیدا، هزینه بیشتری کرده و حمایت مالی بیشتری کسب کرده است؟ و آیا فردی که بودجه تبلیغاتی بیشتری برای کسب آرا اختصاص داده، موفق تر بوده یا خیر؟ و در نهایت اینکه رابطه بودجه تبلیغاتی و موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چیست؟ برای پاسخ به این سوالات، نگاهی به هزینه های تبلیغاتی سرسام آور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط دو کاندیدای مطرح یعنی بایدن و ترامپ خواهیم داشت.
هزینه تبلیغات کدام یک بیشتر بوده: بایدن یا ترامپ؟
گزارش ایرنا از نتایج بررسی مرکز سیاست پاسخگوی آمریکا نشان می دهد مجموع هزینه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کنگره در سال جاری به حدود ۱۴ میلیارد دلار میرسد؛ مبلغی بیش از آنچه در دو دوره های انتخاباتی گذشته هزینه شده است. انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بیش از ۶.۶ میلیارد دلار هزینه دارد و کمک های مالی برای رقابت برای کرسی های کنگره ۷.۲ میلیارد دلار است.
بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا، دموکرات ها در مقایسه با جمهوری خواهان سهم بالایی از این مجموع را با اختصاص ۶.۹ میلیارد دلار هزینه کرده اند وجمهوری خواهان ۳.۸ میلیارد دلار.
به گفته شیلا کرومهولز، مدیر اجرایی مرکز سیاست پاسخگو، اهداکنندگان مبلغ بی سابقه ای را به انتخابات میان دوره ای کنگره در سال ۲۰۱۸ سرازیر کردند و انتظار می رود انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز ادامه همان روند باشد.
بنابراین به نظر می رسد جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری به اولین نامزد در تاریخ آمریکا در زمینه جمع آوری یک میلیارد دلار کمک مالی تبدیل می شود، در حالی که دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه وی تنها ۵۹۶ میلیون دلار کمک مالی به دست آورده است. این در حالی است که ۱۰ سال پیش، تصور یک نامزد ریاست جمهوری یک میلیارد دلاری دشوار بود.
شواهد نشان می دهد ترامپ جمهوری خواه، نسبت به رقیب دمکرات خود بایدن در رقابت های انتخاباتی سرمایه گذاری کمتری کرده است. پیش بینی ها حاکی است روز انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان)، بایدن، معاون ریاست جمهوری پیشین دو برابر ترامپ، صرف تبلیغات تلویزیونی کرده باشد.
به گفته جان لینک، معاون سایت تجزیه تحلیل تبلیغات، از اول سپتامبر (۱۱ شهریور) تیم ترامپ تصمیم گرفته که بودجه تبلیغاتی را در چندین ایالت غربی مرکزی و مناطقی دیگر چون پنسیلوانیا (در شمال شرق) که در سرنوشت انتخابات بسیار تاثیرگذار هستند، "به طور کامل یا تا حد زیادی کاهش" دهد. این در حالی است که در سال ۲۰۱۶، ترامپ پیروزی غافلگیرکننده خود در برابر هیلاری کلینتون را به لطف همین چند ایالت به دست آورد، ایالاتی که در حال حاضر براساس نظرسنجی ها در آنها از بایدن عقب افتاده است.
تبلیغات تلویزیونی و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
براساس اطلاعات سایت تحلیل گران تبلیغات، در ایالت اوهایو، دولتمرد جمهوریخواه ۷،۸ میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی ماه سپتامبر پیش بینی کرده بود که تنها ۳۰۲ هزار دلار از آن را هزینه کرد اما در عوض، بایدن که ۱،۳ میلیون دلار برای تبلیغات اوهایو در ماه سپتامبر درنظر گرفته بود، تمام آن مبلغ را خرج کرد.
تیم تبلیغاتی ترامپ می توانست قسمتی از هزینه های تبلیغاتی را برای ایالت های جنوبی دیگر مانند جورجیا و به ویژه فلوریدا که جزء ایالت های آونگی و ایالتی سرنوشت ساز در کارزارهای انتخاباتی است، مصرف کند. ایالات آونگی، ایالاتی هستند که به طور نوسانی در انتخابات گاهی به دمکرات ها و گاهی به جمهوریخواهان رأی داده اند.
همچنین بایدن که نسبت به رقیب خود دیدارهای عمومی کمتری داشته است، برعکس، نقشه هزینه کرد خود را به ایالت هایی چون جورجیا گسترش داده که که طبق تحلیل سایت سیاسی رئال کلیرپالیتیکس جزء ایالت های آونگی است، اما از قدیم در اولویت نبوده و از انتخابات سال ۱۹۹۲ به این سو، به دمکرات ها رأی نداده است.
لینک در ادامه توضیح می دهد که پخش تلویزیونی تبلیغات بخصوص از کانال های رسانه ای، قوی ترین وسیله برای تاثیرگذاری تبلیغات انتخاباتی است که این امکان را به کمپین ها می دهد تا پیام های خود را به رأی دهندگان مردد در انتخابات انتقال دهند.
هزینه کلی تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی
مسئله هزینه کلی تبلیغات است؛ بنابر پیش بینی های تحلیلگران تبلیغاتی، کمپین های انتخاباتی و طرفداران کاندیداها مبلغی تاریخی بین ۲،۷۵۰ و ۲،۸۰۰ میلیون دلار برای انتخابات سوم نوامبر در تبلیغات هزینه کرده اند، مبلغی که ممکن است اثربخش هم نباشد.
این ارقام رکوردی تاریخی در جریان انتخابات مقدماتی دمکرات ها محسوب می شود. انتخاباتی که در آن مایکل بلومبرگ میلیاردر، هزینه های بسیار زیادی را سخاوتمندانه برای تامین بودجه مبارزات شکست خورده خود صرف کرده بود.
آیا پولدارها، همیشه برنده اند: از ترامپ تا بلومبرگ؟
در همین رابطه، بر اساس گزارش یورونیوز در بهمن ماه سال گذشته، بررسی نشریه فوربس بر پایه فهرست املاک و مستغلات، اطلاعات داراییهای مالی و نیز حقوق بازنشستگی نشان میدهد، مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک با ثروت خالص ۵۶.۱ میلیارد دلاری در صدر رتبهبندی ۸ نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اساس ثروت قرار داشته است. وی که مالک شرکت بلومبرگ است در زمینه تولید، انتشار و تحلیل دادههای مالی جهان فعالیت میکند. او در فاصله سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ شهردار نیویورک بود و در این انتخابات خود را به عنوان نامزد دارای گرایش سیاسی دموکرات مطرح کرد.
دونالد ترامپ که از نظر ثروت دومین نامزد ثروتمند انتخابات ۲۰۲۰ آمریکاست، تنها معادل ۵.۵ درصد آقای بلومبرگ ثروت دارد.
روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت نیز در ویژه نامه آخر هفته خود اظهار کرد که بلومبرگ در کنار صرف هزینه های انتخاباتی برای حزب دمکرات، در حال حاضر در کشورهای دیگر هزینههای هنگفتی برای کنار زدن دونالد ترامپ و به قدرت رساندن جو بایدن خرج میکند.
رابطه بین هزینه تبلیغات و موفقیت انتخاباتی: مستقیم یا معکوس؟
جمع بندی این مباحث، نشان می دهد که اگرچه برخی هزینه های تبلیغاتی توسط بایدن، در ایالت هایی که معمولا به جمهوری خواهان رای می دهند، موثر نبوده، اما در مجموع وی با هزینه های تبلیغاتی بیشتر نسبت به رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید و کسب حمایت های مالی بیشتر، موفق شد تاجر ثروتمند آمریکا که چهار سال به عالم سیاست روی آورده بود، شکست دهد و او را یک دوره ای کند. ترامپ چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکاست که نتوانست دو دوره متوالی رئیس جمهور بماند.
با این همه، آیا می توان گفت رابطه مستقیم بین میزان هزینه تبلیغات و موفقیت در انتخابات وجود دارد؟ پاسخ به این سوال، دشوار است زیرا متغیرهای زیادی در گزینش یک نفر در انتخابات دخیل است. ضمن اینکه مایکل بلومبرگ ثروتمندترین کاندیدای ریاست جمهوری هم نتوانست در رقابت های درون حزبی، موفق شود.
از این رو، می توان گفت هزینه های تبلیغاتی، سرمایه گذاری و صرف بودجه در کارزارهای سیاسی خصوصا در انتخابات ریاست جمهوری در کشوری مانند آمریکا، اهمیت فوق العاده ای دارد اما لزوما به معنای برتری نیست؛ گرچه اکنون بایدن با هزینه تبلیغات بیشتر، کرسی ریاست جمهوری را فتح کرد. توجیه هزینه بیشتر توسط وی به این موضوع هم برمی گردد که او باید با فردی رقابت می کرد که به عنوان رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید، همواره در معرض دید مردم بود و اگرچه عملکرد وی، زیر ذره بین قرار می گیرد اما به دلیل مسئولیتش و مداخله مستقیم در امور کشور، احساس می کند به طور عمومی در حال تبلیغ است و نیاز به تبلیغات برای وی کمتر از حریفی است که چندین سال از عالم سیاست به طور مستقیم فاصله داشته است.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران