جمعه, 10 فروردین ماه 1403

کد خبر: 252

تاریخ خبر: 1398/05/15

تبلیغات وسیع ایران در چین درباره جاذبه های گردشگری

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گفت: حجم تبلیغات وسیعی را در چین برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امیدوار هستم گروه‌های مختلف گردشگری ایران اجرای برنامه‌های متنوعی را در کشور چین برای معرفی جاذبه‌های ایران داشته باشند.

به‌ گزارش تبلیغات نیوز، علی‌اصغر مونسان بعدازظهر امروز -دوشنبه ۱۹ مردادماه- در حاشیه بازدید از موزه روستایی گیلان اظهار کرد: از ۲۱۰ پروژه گردشگری استان گیلان، ۴۱ پروژه ساخت هتل است که ۱۰ پروژه از این تعداد نیز ساخت هتل‌های ۴ و ۵ ستاره است.

وی افزود: پروژه‌های مذکور این نوید را می‌دهد که در سال‌های آتی بخش گردشگری در گیلان هر چه بیشتر رونق یابد؛ بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۹۰ ‌درصد این پروژه‌ها در دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها زیرساخت‌های گردشگری در گیلان بیشتر خواهد شد و گیلان نقطه و سرآمدی برای گردشگری می‌شود.

مونسان تصریح کرد: موزه‌ها در کشور جزء مزیت‌های گردشگری هستند و ایران علاوه بر طبیعت بسیار متنوع و زیبایی که دارد جزء ۱۰ کشور دارای پتانسیل گردشگری در دنیا شناخته می‌شود و همچنین به‌واسطه تاریخی بودن کشورمان، موضوعات فرهنگی و تاریخی از ویژگی‌هایی است که گردشگران خارجی به آن توجه دارند و موزه‌ها یکی از قطب‌های مهم بازدید گردشگران خارجی هستند.

رشد موزه‌ها در دولت تدبیر و امید

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد موزه‌های فعال کشور از ۶۰۰ موزه گذشته است؛ موزه روستایی گیلان نیز با یک موضوع متفاوت به مباحث آداب و سنن مردمان گیلان می‌پردازد و آمار بازدیدکنندگان این موزه نیز آمار خوبی است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر گردشگری کشور خاطرنشان کرد: تحریم‌ها تا حدودی تاثیرگذار بوده است به‌ویژه در زمینه پروازها و خصوصا پروازهای مستقیم که یکی از مولفه‌های گردشگری خارجی و توسعه آن است، برخی از پروازها قطع شد و برخی دیگر کاهش یافت، اما خرسندیم که در سازمان میراث ‌فرهنگی کشور از انتهای سال ۹۶ که بحث تحریم‌ها و خروج از برجام توسط آمریکا مطرح شده بود، ستادی تشکیل شد و بر روی راهکارهای مختلفی در این خصوص اندیشه و فکر صورت گرفت و ما به موازات این بحث تمرکز را بر روی گردشگری منطقه‌ای را افزایش دادیم و کشورهای هدف گردشگری جدیدی را اضافه کردیم.

تاثیرات مثبت لغو روادید

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار کرد: اقدامات خوبی انجام شد. برای مثال هزینه‌های روادید کشور عراق صفر شد، با کشور عمان لغو روادید یک طرفه شد و نتیجه این شد که سه ماهه نخست سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷، از حدود دو هزار و ۷۰۰ گردشگر در سال گذشته به بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر در سال ۹۸ از کشور عمان رسیده‌ایم. اخیرا نیز لغو روادید یک طرفه با کشور چین انجام شد. کشور چین ۱۵۰ میلیون گردشگر خروجی در سال ۲۰۱۸ میلادی داشته که بازار بزرگ گردشگری برای ما محسوب می‌شود.

مونسان گفت: به‌ زودی حجم تبلیغات وسیعی را در چین برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امیدوار هستم گروه‌های مختلف گردشگری ایران اجرای برنامه‌های متنوعی را در کشور چین برای معرفی جاذبه‌های ایران داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما در نقاطی ریزش و کاهش بحث گردشگری را داشته‌ایم، در موارد دیگری فعالیت‌های خوبی داریم و در مجموع از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی در سال ۹۶ به عدد هفت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر در سال ۹۷ رسیده‌ایم که رشد ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد و امیدواریم که همچنان بتوانیم مسیر گردشگری را که پیام صلح و دوستی ملت‌ها و کشورها را با خود به همراه دارد پیش ببریم.

نظرات کاربران