شنبه, 01 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 229

تاریخ خبر: 1398/05/12

راهنمای تبلیغ همسر ایده آل در دهه 1950

معیارهای آشنایی و ازدواج در دهه های مختلف تغییراتی قابل توجه را پشت سر گذاشته اند. درواقع در هر بازه زمانی شاهد تغییراتی در سلایق افراد برای ازدواج و البته معیارهای یک زندگی مشترک قابل قبول بوده ایم. بنابراین شاید برایتان جالب باشد بدانید در دهه 1950 زنان ایده آل چه نوع زمانی بودند.

به گزارش تبلیغات نیوز، اگر معیارهای زندگی مشترک ایده آل در سال 2019 را بررسی کنیم با ایده آل هایی مثل برابری در روابط ، رضایت متقابل ، حجم کاری مساوی در خانه و به طور کلی مسائلی بر می خوریم که اغلب با محوریت تساوی تنظیم شده اند. اما جالب است بدانید ماجرا در دهه 1950 کاملا متفاوت بود.

در دهه 50 کل وظایف یک زن در این خلاصه می شد که همسر خود را راضی کند و به نظر می رسید افکار و احساسات شخصی زن، چندان اهمیتی نداشتند. در حقیقت ، مجلات ، روزنامه ها و تبلیغات این ایده ها را تأیید می کردند، حتی تا آنجا که اقدام به چاپ راهنماهایی در مورد چگونگی خوشبختی مرد می کردند.

                                     

 

یکی از این مقاله ها "راهنمای همسر خوب" که در ماه می سال 1955 در ماهنامه ای تحت عنوان "خانه داری" چاپ شده است. در ادامه به بررسی بخش هایی از این مقاله می پردازیم:

1- نکته اول این است که وقتی او(شوهر) از محل کار به خانه می آید ، شام را آماده کنید، حتی قبل از ورود او به خانه میز را بچینید و سفره آرایی کنید تا او متوجه شود کل روز را به او فکر کرده اید

2- همیشه ظاهری مرتب داشته باشید و ترجیحا موهای خود را با روبان آراسته کنید

3- شما یک وظیفه دارید آن هم رسیدگی به همسرتان است بنابراین پیش از رسیدن او به خانه، اقدام به جمع آوری کتاب های مدرسه فرزندان و انجام تکالیفشان کنید. چون شوهر شما باید همیشه احساس کند خانه مثل یک پناهگاه امن است

4- هنگامی که او از درب وارد شد شما باید "از دیدن او خوشحال باشید" و "با لبخندی گرم" به او سلام کنید و برای خوشحال کردن  او شاد باشید زیرا این هدف اصلی زندگی است

زن ایده آل در دهه 1950 چه ویژگی هایی داشته؟ / نگاهی به مقاله ای  قدیمی با عنوان «راهنمای همسر خوب»

5- به محض سلام کردن به او درباره مشکلات خانه نگویید شما ممکن است ده ها چیز مهم برای گفتن به او داشته باشید، اما لحظه رسیدن او زمان مناسبی برای مطرح کردن آن نیست. بگذارید او ابتدا صحبت کند، به یاد داشته باشید که مباحث گفتگوی او مهمتر از شماست"

6- هرگز  از او شکایت نکنید که دیر به خانه آمده یا شام  را به خانه دوستانش یا سایر مناطق تفریحی بدون شما رفته است. در عوض، سعی کنید دنیا و نیاز واقعی او را درک کنید. در خانه بودن و استراحت کردن برای او بهترین تفریح است. "

خوب این بخش هایی از این راهنمایی بود، نظر شما چیست؟ به نظر می رسد اگر این راهنما و به ویژه خط آخر را به یک زن در سال 2019 بدهید، دست کم یک دعوای حسابی به راه خواهد افتاد!

 

منبع: انتخاب

نظرات کاربران