فرهاد، جوانی که برای تحقق ایدهاش نه تنها دست از تلاش برنداشت، بلکه با اراده آهنی کاری کرد که اکنون تعدادی در کنار او کار میکنند و خودش هم به دنبال اخذ نمایندگی در استانهای دیگر است و آرزوی او ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر است، او کسی است که روزی برای دریافت وام حتی ضامن هم نداشت.
بیکاری معضل بسیار بزرگی برای کشورمان شده است، راهکار ارائه شده برای حل این مشکل توجه و حمایت از اشتغال جوانان است.
همانطور که همه میدانیم قرار نیست همه پشت میزنشین، دکتر یا مهندس شوند، جامعه به افراد در شغلهای مختلف نیاز دارد، بدین ترتیب هر کسی با توجه به شرایط و علاقه در کاری مشغول فعالیت خواهد شد.
در این بین کسانی هستند که علاوه بر اینکه به اشتغال، علاقه و سلایق شخصی خود فکر میکنند به فکر بیکار نماندن دیگران نیز بوده و حس نوع دوستی دارند، ولی ممکن است واجد شرایط کارآفرینی نباشند.
گفتنی است، در عصر جدید که ایدههای خلاقانه خود به تنهایی با توجه به نیازهای روز جامعه نیازمند حمایت است؛ بهخصوص که اگر در این ایده نقش کارافرینی نیز پررنگ باشد.
یک ایده بینظیر
در مرکز مازندران با جوانی ملاقات کردیم، که دارای ایدههای خلاق است و اتفاقا کارآفرین هم است، او توانسته برای بار نخست ایدهای بینظیر را به مرحله عمل برساند.
این جوان کارآفرین توانسته برای چندین نفر بازار کار فراهم کند و طبق قانون کار حقوق پرداخت کند، او پیشبینی میکند بتواند با یه اجرا درآوردن همه ایدههایش برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کند. اگر کنجکاو هستید که بدانید این جوان مبتکر چه اقداماتی انجام داده ادامه گزارش را بخوانید.
وقتی گفتند جوانی با ایده ناب کارآفرینی کرده به محل کارش در مرکز رشد پارک علم و فناوری ساری مراجعه کردیم، از بین گزینههای موجود در راهنمای طبقات «آن واش» را پیدا کردیم، طبقه اول واحد ۱۲۰.
درب اتاق که باز شد جوانی ۲۸ ساله با ظاهری فعال و پویا پشت میز نشسته بود، سر صحبت باز شد، از او پرسیدیم، شنیدهها حاکی از آن است که شما ایدهای نو خلق کردید در این رابطه توضیح میدهید؟
دیپلم و بیکار
فرهاد در سال 1370 در یک خانواده چهار نفره به دنیا آمد. دوران کودکیاش خیلی در جریان مشکلات خانواده نبود و مانند همه همسالانش غرق در دنیای کودکانه بود. وقتی بزرگتر شد به مشکلات خانواه پی برد و دوست داشت زندگی خوبی داشته باشد.
فرهاد الیاسی بعد از اتمام دوران تحصیلات مدرسه و اخذ دیپلم ادامه تحصیل نداد، درباره علتش میگوید؛ به دنبال مدرکگرایی نبودم.
با وجود شرایط اقتصادی نه چندان خوب بلند پرواز بود و از بیکاری خوشش نمیآمد، مدتی را شاگرد برقکار بود ولی با روحیهاش سازگار نبود، پس از آن با اسنپ که استارتاپی برای خودش بود کار کرد، گوشه خیابان تابلوی تبلیغات اسنپ را در دست میگرفت و کار میکرد، همانجا بود که از استارتاپ بودن خوشش آمد...
استارت ایده کارواش آنلاین
پس از آن روزی برای بردن ماشین پدرش به کارواش، با مشاهده هدررفت آب و زمان به این فکر افتاد که آیا راهکار دیگری وجود دارد یا خیر، و سخت پیگیر شد...
تا اینکه بعد از تحقیق و بررسیهای زمانبر به این نتیجه رسید که میتوان با مواد نانو بدون هدررفت آب و صرف زمان طولانی کار کارواش را انجام داد، البته ابزار کارش مواد نانو بود که باید برای خریدش اقدام میکرد که بازار عرضه در خارج از کشور با سختیهای فراوان یافت شد.
وقتی گفتند جوانی با ایده ناب کارآفرینی کرده به محل کارش در مرکز رشد پارک علم و فناوری ساری مراجعه کردیم، از بین گزینههای موجود در راهنمای طبقات «آن واش» را پیدا کردیم، طبقه اول واحد ۱۲۰.
درب اتاق که باز شد جوانی ۲۸ ساله با ظاهری فعال و پویا پشت میز نشسته بود، سر صحبت باز شد، از او پرسیدیم، شنیدهها حاکی از آن است که شما ایدهای نو خلق کردید در این رابطه توضیح میدهید؟
فرهاد الیاسی بعد از اتمام دوران تحصیلات مدرسه و اخذ دیپلم ادامه تحصیل نداد، درباره علتش میگوید؛ به دنبال مدرکگرایی نبودم.
با وجود شرایط اقتصادی نه چندان خوب بلند پرواز بود و از بیکاری خوشش نمیآمد، مدتی را شاگرد برقکار بود ولی با روحیهاش سازگار نبود، پس از آن با اسنپ که استارتاپی برای خودش بود کار کرد، گوشه خیابان تابلوی تبلیغات اسنپ را در دست میگرفت و کار میکرد، همانجا بود که از استارتاپ بودن خوشش آمد...
پس از آن روزی برای بردن ماشین پدرش به کارواش، با مشاهده هدررفت آب و زمان به این فکر افتاد که آیا راهکار دیگری وجود دارد یا خیر، و سخت پیگیر شد...
تا اینکه بعد از تحقیق و بررسیهای زمانبر به این نتیجه رسید که میتوان با مواد نانو بدون هدررفت آب و صرف زمان طولانی کار کارواش را انجام داد، البته ابزار کارش مواد نانو بود که باید برای خریدش اقدام میکرد که بازار عرضه در خارج از کشور با سختیهای فراوان یافت شد.
اینک آقای الیاسی همه چیز داشت بهجز پول! هزینه به مرحله اجرایی درآوردن ایدهاش! پس از کلنجارهای فراوان با خودش گفت به کمیته امداد امام خمینی شهرستان رجوع میکنم البته او و خانوادهاش مددجوی این نهاد نبودند.
وی درباره روز نخستی که به کمیته امداد امام خمینی مراجعه کرد گفت و این طور ادامه داد: ایدهای دارم برای تحققش نیاز به وام اشتغال با سود پایین دارم ولی مددجو نیستم، در جواب گفتند؛ ۶ ماه دیگر بخشنامه مبنی بر ارائه خدمات به غیرمددجو را دریافت میکنیم، دوباره رجوع کنید.
این جوان کارآفرین میگوید؛ بسیار پیگیر بودم و بارها و بارها برای دریافت وام رجوع میکردم دست از تلاش برنداشتم تا اینکه توانستم موافقت واریز مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی با سود چهار درصدی کمیته امداد امام خمینی را دریافت کنم.
اعطای نصف مبلغ وام برای اخذ ضمانت
جالب است بدانید او برای دریافت وام حتی یک ضامن معتبر نداشت به همین دلیل به شخصی رجوع کرد و پیشنهاد پرداخت نصف مبلغ وام را به او در قبال اینکه ضامن بشود داد و شخص مورد نظر ضامن شده و او پذیرفت و وام را دریافت کرد.
به گفته خودش این وام برایش برکات فراوانی داشت چرا که با بهکارگیری دو نیروی کار به نامهای سینا پردل که هم بنیانگذار این ایده محسوب میشود و مجتبی احمدی نوذری اقدام به طراحی، ساخت و آمادهسازی لازم برای کارایی اپلیکیشن «آن واش» یا همان کارواش آنلاین کرد.
استارتاپ «آن واش»
کارواش آنلاین به این معنا است که کسی که میخواهد خودروی خود را به کارواش ببرد میتواند با مراجعه به اپلیکشن «آن واش»، درخواست کارواش آنلاین داده سپس نیروهای کار با پیک موتوری خودشان را در سریعترین زمان به مکان شخص مورد نظر میرسانند.
در ادامه نیروی کار با مواد نانو خودرو را ظرف ۴۵ تا۷۰ دقیقه کاملا تمیز و بهتر از روز اول میکنند، جالبتر اینکه بدانید هزینه این عمل به ازای خودروی سواری بسیار کم است، به عبارتی در سریعترین زمان با کمترین هزینه کار کارواش انجام میشود.
پس از دریافت اولین وام خوداشتغالی تا حدودی به ایدهاش جامعه عمل پوشاند ولی این کافی نبود، دوباره به کمیته امداد امام خمینی مراجعه کرد و کارت ویزیت خود را به رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان نشان داد، و مورد استقبال برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی مرحله دوم قرار گرفت.
اینبار نیروی کار را به ۶ نفر ارتقا داد و کارش را گسترش داد، برای این کار نیاز به محل کار ثابت داشت، به پارک علم و فناوری مراجعه کرد از ایدهاش استقبال شد در کلاسهای این پارک شرکت و توانست محل کار را با هزینه پایین از پارک علم وفناوری ساری اجاره کند.
او در مورد جزئیات کار اینکه مشتری دارد یا خیر میگوید: در ماه اول روزی یک مشتری داشتیم ولی امروز پس از گذشت ۱۰ ماه روزی ۷ تا ۱۲ مشتری داریم، گویی اپلیکشن در حل شناسانده شدن به اقشار مردم است.
وی درآمد ماهانه خود را ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان اعلام میکند و ادامه میدهد: اپلیکشن « آن واش» دارای امتیازات خاصی برای معرفان آن است، اکنون هم در حال ساخت و طراحی اپلیکشن «آنرنت» هستم که در آن کالاهای مردم اجاره داده میشود.
وی به دنبال رفع ضعفهایش در زندگی است، در این راه به ضعفهای دیگران هم توجه کرده و نگران است، نگران کسانی که در خانه هستند ولی نیاز به درآمد دارند، البته به افراد تحت پوشش کمیته امداد ایده و آموزش داده و کمک میکند.
فرهاد الیاسی، این جوان فعال و خلاق نیاز به حمایتهای مادی و معنوی دارد تا بتواند با همین فرمان به جلو حرکت کند، چرا که در این پشتکار و اراده کمک کارش بوده است.
در انتهای صحبتهایمان متوجه نگرانی در چهرهاش شدیم، نکند این اپلیکشن چون در یک شهرستان طراحی شده در کشور مطرح نشود، البته او و تیمش آماده اعطای نمایندگی این اپلیکشن به استانهای دیگر کشور هستند تا این مهم به اشتغالی پایدار تبدیل شود.
البته از این قبیل جوانان کم نداریم، خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی با اعطای تسهیلات در جهت توسعه خوداشتغالی تا حدود زیادی در تحقق اهداف کارآفرینی و خوداشتغالی مؤثر بوده است، ولی بحث عدم ترغیب و تمایل جوانان به شروع و یا ادامه ایدهپردازی وجود دارد که باید مدیریت شود.
قصد دارد تا در آینده خشکشویی، قالیشویی، نظافت منزل و پارک آنلاین راهاندازی کند؛ به آینده امیدوار است و قرار است برای افراد زیادی اشتغالزایی ایجاد کند.
او در صدد است که گل فروشیآنلاین و سوپر مارکت آنلاین نیز داشته باشد. به لطف خدا به این مراحل نیز دست می یابد.
منبع: فارس
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران