پخش آگهیهای شرکتهای پدیده از شبکههای مختلف رادیویی و تلویزیونی صداوسیما بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود اما هنوز هم مسئولان صداوسیما به صورت شفاف توضیحات قانع کننده ای در این خصوص به مردم و قربانیان پرونده پدیده ارائه نکرده اند.
به گزارش تبلیغات نیوز، چند روزی است که ویدئوهای مختلفی از قربانیان سرمایه گذاری در پدیده شاندیز در فضای مجازی منتشر شده و دست به دست می چرخد. آمار نشان می دهد پدیده شاندیز بیشتر قربانیان خود را از قشر متوسط و رو به پایین جامعه و افرادی که توانایی مالی خیلی محدودی دارند انتخاب کرده است. کاربران فضای مجازی در ویدئوهای منتشر شده شاهد درد و دل خانواده هایی بودند که نه فقط مال و همه دارایی شان بلکه حتی جان عزیزانشان را به خاطر سرمایه گذاری در شرکت های پدیده شاندیز از دست دادند.
بیشتر این قربانیان در گفتوگو با خبرنگاران اعلام کرده اند که دلیل اصلی اعتمادشان به پدیده شاندیز، تبلیغات گسترده ای بود که از شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی پخش می شد.
همین درد و دل ها و موارد دیگر باعث شد در جریان رسیدگی به پرونده تخلفات پدیده شاندیز، بحث تبلیغات پدیده در صدا و سیما جنجالی شود اما هنوز این موضوع به صورت جدی پیگیری نشده است.
پدیده نه فقط در شبکه های سراسری رادیویی و تلویزیونی بلکه در شبکه های استانی صدا و سیما نیز تبلیغات گسترده ای را روی آنتن برده بود.
تبلیغ پدیده ممنوع نیست
برای اولین بار بحث تخلف صداوسیما در تبلیغات مربوط به پدیده در ۵ شهریور ماه سال ۹۲ طی گزارشی در یکی از روزنامههای صبح کشور منتشر شد. این روزنامه با تیتر «صدواسیما و پدیده شاندیز قضایی شدند» اعلام کرد طی شکایت وزارت راه و شهرسازی و دستور مقام قضایی به دلیل آنچه نامش را تبلیغات دروغ مینامند و به دلیل نداشتن پروانه و مجوزهای لازم برای کار، براساس قانون، تبلیغات پدیده شاندیز در صداوسیما و اقصی نقاط کشور ممنوع شده است.
بعد از انتشار این گزارش، همان روزنامه در روز چهارشنبه ۶ شهریور تبلیغات شرکت پدیده شاندیز را در صفحه یک خود منتشر کرد. این موضوع با واکنشهای شدیدی روبرو شد. برخی از سایتها اعلام کردند این روزنامه برای چاپ آگهی پدیده ۱۲۰ میلیون تومان دریافت کرده است.
برنامه «مناظره» چند روز پس از این ماجراها با موضوع بررسی قانون مطبوعات کشور روی آنتن رفت و از پدیده و این روزنامه نیز در این برنامه صحبت شد.
سپس حسن تقدسنژاد معاون وقت مالی و اداری سازمان صداوسیما در باره این موضوع واکنش نشان داد و گفت مطلبی که در آن روزنامه راجع به قضایی شدن پرونده صداوسیما به خاطر پخش آگهی، درج شده بود، دروغ و کذب محض بود. ما آگهیهای مربوط به ساخت و ساز پدیده شاندیز را پخش میکنیم و هیچ منعی برای پخش آن در صداوسیما وجود ندارد.
وی همچنین تاکید کرد: این آگهیها فقط به بخش ساخت و ساز پدیده شاندیز اختصاص دارد و ما سایر محصولات آنها را تبلیغ نمیکنیم.
تقدسنژاد درباره تشکیل پرونده قضایی برای سازمان صداوسیما به خاطر پخش این آگهی نیز تصریح کرد: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و تا به حال هیچگونه پرونده قضایی برای سازمان صداوسیما به خاطر پخش این آگهیها تشکیل نشده است.
دادستانی تبلیغات پدیده را ممنوع اعلام کرد
دادستانی کل کشور اما در تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۳ اعلام کرد که با توجه به گسترده تر شدن ابعاد تخلفات مالی شرکت های «پدیده شاندیز»، «تبرک» و «پردیسبان» تمامی تبلیغات رسانهای این شرکتها را در صدا و سیما و روزنامهها ممنوع کرد.
سید مرتضی بختیاری معاون امنیتی، سیاسی دادستان کل دراین باره گفته بود که با توجه به درخواست دادستان عمومی و انقلاب مشهد مقدس از دادستان کل کشور در رابطه با تخلفات مالی صورت گرفته در شرکت های پدیده شاندیز، تبرک و پردیسبان، که پرونده قضایی آنان در شعبه ۹۰۴ بازپرسی دادسرای انقلاب اسلامی مشهد در حال بررسی است، طبق دستور دادستان کل کشور، صدا و سیما، رسانه های نوشتاری، دیداری و گفتاری، شهرداری ها، فرودگاه ها، راه آهن و تمام معابر از درج و انتشار هرگونه آگهی تبلیغاتی و تجاری در مورد این شرکت ها منع شدند و این دستورالعمل طی نامه کتبی به ریاست سازمان صدا وسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر مسکن، راه و شهرسازی اعلام شده است و تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف پرونده قضایی هر گونه تبلیغات و انتشار آگهی تجاری در مورد شرکت های مذکور ممنوع است.
این ممنوعیت شامل رسانه های حوزه فضای مجازی، روزنامه ها، صدا و سیما و غیره می شود بنابراین فعالیت وبسایت این شرکت ها نظیر پدیده شاندیز ممنوع است.
دادستانی حتی اعلام کرد که انتظار می رود با توجه به ورود بههنگام مقامات قضایی در این پرونده، تمام وبسایت های این شرکت ها فیلتر شده تا مردمی که از ماجرا بی اطلاع هستند در دام این شرکت ها نیفتند.
تبلیغات «پدیده» قانونی یا غیرقانونی؟!
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اما در ۲۳خرداد ۹۶ و نشست پارلمان طی سخنانی در پاسخ به سؤال نادر قاضیپور نماینده ارومیه که درباره پروژه پدیده شاندیز بود، اظهار داشت: « ۱۸۶ مورد اعتراض و اجتماع در خراسان رضوی درباره پدیده شاندیز داشتیم، البته در سایر شهرهای کشور نیز اعتراضات و اجتماعاتی را نیز شاهد بوده ایم. تبلیغات برای فروش سهام شرکت پدیده شاندیز کاملاً غیرقانونی بوده، چون پروژه از ابتدا کلاً غیرقانونی بوده است.
وی در ادامه از رسیدگی به موضوع و در نهایت مختومه شدن پرونده پدیده برای وزارت کشور خبرر می دهد و اعلام می کند: «نهایتاً مجموعه اقدامات با کمک همه دستگاهها انجام شد و ما در ابتدا صورتهای مالی این شرکت را مورد حسابرسی قرار دادیم و بدهیهای پدیده شاندیز را بررسی کردیم و از طرفی، این بدهیها را تقسیم کردیم و مقرر شد اگر شرکت خوشحساب باشد، بخشودگیهایی هم انجام شود. باید موضوع بدهیهای پدیده شاندیز حل و پرداخت میشد، از سهام اصلی شرکت که ۷۰ درصد بود، به میزان ۲.۲۵ صدم برابر بابت افزایش قیمت به سهامداران سهام دادیم تا متضرر نشوند.
با توجه به بدهی شرکت پدیده شاندیز به شورای شهر و شهرداری شاندیز که حدود ۹۴۰ میلیارد تومان بود، مقرر شد از محل داراییهای این شرکت این مبلغ را تسویه کنیم و الان نیم میلیون مترمربع از ساخت و سازهای پدیده شاندیز پایان کار گرفته است. تبلیغات مؤسسه اکنون در تلویزیون پخش میشود و پس از حل مشکل مربوط به شرکت پدیده شاندیز، هماکنون تبلیغات شرکت قانونی است».
مدیر عامل پدیده : تبلیغات در صداوسیما از سر گرفته شد
مرحوم ابوالفضل انتظاری مدیر عامل گروه شرکت های پدیده شاندیز که معاون اسبق اداری مالی شهرداری مشهد نیز بود ۹ شهریور ۹۷ از سرگیری تبلیغات پدیده در شبکه های رادیویی خراسان رضوی و شبکه های مختلف صدا و سیما همزمان با عید سعید غدیر خم را خبر می دهد و اعلام می کند که یکی از خواسته های بهحق سهامداران از سرگیری پخش تیزرهای تبلیغاتی این مجموعه در شبکه های صدا و سیما است و با پیگیری ها و رایزنی های مدیر عامل گروه شرکت های پدیده شاندیز این مورد حل شده و توافقات خوبی با مدیران ارشد صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و بخش تبلیغات از شبکه رادیویی خراسان رضوی آغاز شده است.
وی همچنین اظهار کرده بود که این تیزر تبلیغاتی سه دقیقه ای است و در هفت روز هفته پخش می شود.
قرارداد شاندیز با صداوسیما چه بندهایی داشت؟
در بخش تبلیغات تلویزیونی طبق قرارداد و تعهدی که در آن با سازمان صدا و سیما صورت گرفته بود مسئولیت حقوقی اخذ پول بازرگانی که شامل تایید محتوایی تیزرها است بر عهده طرف دوم یعنی محسن پهلوان و طرف سوم احسان محسنی ثانی بوده و بر اساس بندی از قرارداد، سازمان صدا و سیما در این خصوص هیچگونه مسئولیتی را ندارد، اما ثانی با زد و بند با مدیر عامل پدیده، مهر تایید خود را بر صحت آگهی ها میزند. او علاوه در این پرونده، تحصیل مال از طریق نامشروع را در مقابل خود میبیند و به این دلایل مهم در صف متهمان قرار می گیرد. در جلسه دادگاه پدیده نیز عنوان شده بود که ثانی تمام آگهی هایی که در این باره ساخته می شد را می دید و حتی برای به کرسی نشاندن نظرش با دیگر عوامل دعوا نیز می کرد.
چندی پیش رئیس قوه قضاییه اعلام کرد که مردم خواستار پاسخگویی هستند و این موضوع نباید به قرائت حکم ختم شود بلکه صداوسیما و رسانه ها باید به صورت شفاف در این باره صحبت کنند.
روز گذشته نیز حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور در این باره اعلام کرد: «لازم است قراردادهای تبلیغاتی پدیده با صداوسیما و نمونههای متنوعی از تبلیغات پخش شده از کانالهای مختلف هم منتشر شود. لطفا مکاتبات دولت با صدا و سیما در مورد منع پخش آگهیها و برنامههای مشارکتی پدیده و پاسخهای توهینآمیز مدیران وقت صداوسیما را هم منتشر کنید.»
با این حال که پخش آگهی های شرکت های پدیده از رسانه ها و مخصوصا شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی صداوسیما بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود هنوز هم مسئولان صداوسیما به صورت شفاف توضیحات قانع کننده ای در این باب نداده اند.
منبع: ایرنا
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران