از زمان رونمایی از فناوری اینترنت توجه بسیاری از برندها به تولید و نمایش تبلیغات از طریق آن بوده است، با این حال اینترنت در آستانه از دست دادن تاثیرگذاری و رشد سریع اش در طول دو دهه اخیر قرار دارد. از آنجایی که برندها به دنبال یافتن حوزه ای کمخطرتر برای نمایش تبلیغات شان هستند، دنیای اینترنت به کمترین نرخ میزبانی از تبلیغات در عرصه های مختلف رسیده است. اکنون برندها بازگشتی به سوی شیوه های سنتی دارند. به این ترتیب بار دیگر سینما، بیلبوردها و پوسترهای مختلف در کانون توجه طراح های تبلیغات و برندها قرار گرفته است.
به گزارش تبلیغات نیوز، علی آل علی در فرصت امروز با انتشار مطلبی از گاردین نوشت: در سال آینده، بازار تبلیغات جهانی اینترنت که تحت سلطه گوگل و فیسبوک قرار دارد، تسلیم سایر رسانه های تبلیغاتی با رشد بیشتر خواهد شد. از سال 2001 تا به حال هیچ رسانه ای توانایی رقابت با اینترنت را نداشته است، با این حال همه چیز در حال تغییر است. شاید بدبین ترین کارشناس دنیا نیز پیشبینی افول سرعت رشد تبلیغات در اینترنت را نداشت.
براساس پژوهش های آژانس جهانی زنیت، تبلیغات اینترنتی در سال آینده 10 درصد رشد خواهد داشت. این نرخ پایین ترین میزان رشد آن از سال 2001 محسوب می شود. به راستی معنای کاهش رشد تبلیغات اینترنتی چیست؟ بدون تردید باید به دنبال رشد بیشتر سایر رسانه های تبلیغاتی باشیم. به این ترتیب افزایش رشد تبلیغات در صنعت سینما (با رشد 12درصدی) از تبلیغات اینترنتی پیشی خواهد گرفت. سرمایهگذاری برندها بر روی تبلیغات سینمایی به شدت از افزایش فروش فیلم های در مقیاس جهانی و افزایش تمایل مردم به مشاهده فیلم در سینما بستگی دارد.
امروزه بسیاری از موسسات پژوهشی و برندهای بزرگ نگرانی خود را از روند نامطلوب نمایش تبلیغات در اینترنت بیان می کنند. موسسه تحقیقاتی کمبریج رواج بیش از اندازه اخبار جعلی در اینترنت را دلیلی برای بیاعتمادی هرچه بیشتر کاربران نسبت به آن عنوان می کند. همچنین تجربه مشاهده تبلیغات نامناسب و ناهماهنگ با سلیقه شخصی کاربران در پلتفرم هایی نظیر یوتیوب نارضایتی کاربران را تشدید کرده است. در چنین فضایی برندها به سراغ میزبان مطمئن تری برای تبلیغات شان خواهند رفت. این امر فشارها را بر روی دنیای اینترنت بیش از هر زمان دیگری افزایش می دهد.
اکنون صنعت فیلمسازی و سینما دوران طلایی را تجربه می کند. افزایش فروش جهانی فیلم ها و درآمد سرشار سرمایهگذارهای پروژه های سینمایی توجه بسیاری از برندها را به خود جلب کرده است. به عنوان مثال، سال گذشته رکورد دسته جمعی فروش فیلم ها در بازار سینمای انگلستان شکسته شد. نکته جالب اینکه رکورد قبلی از سال 1970 دستنخورده باقی مانده بود. همچنین در مقیاس جهانی نیز فروش گیشه ها به بالاترین رقم در طول تاریخ سینما رسید.
بدون تردید عوامل مهمی در زمینه افزایش جذابیت سینما برای تماشاچی ها وجود دارد. فقط در این صورت امکان توضیح افزایش سرسامآور فروش فیلم ها و سودآوری شرکت های ساخت فیلم در سراسر جهان قابل توضیح خواهد بود. بررسی تکنولوژی های جدید در عرصه فیلمسازی انتخاب مناسبی برای شروع است. افزایش چشمگیر کیفیت جلوه های بصری در فیلم ها، طراحی سهبعدی و انتقال احساس حضور در فیلم از طریق طراحی صندلی های مخصوص از جمله عوامل رشد درآمد صنعت سینما محسوب می شود. همچنین طراحی سالن های سینمایی در مجموعه های خرید بزرگ نیز دسترسی علاقهمندان را ساده تر کرده است. به هر حال مراکز خرید بزرگ در بهترین نقاط شهرها ساخته می شود. همچنین خدمات حمل و نقل عمومی نیز دسترسی به آنها را ساده می کند. از همه مهم تر، سرویس نمایش فیلم های سینمایی از سوی نتفلیکس گامی مهم برای ایجاد تجربه ای جدید در میان طرفدارهای سینما به حساب می آید. به این ترتیب افراد دیگر نیازی به حضور فیزیکی در سالن های سینما ندارند.
به بیان تیم ریچاردز، موسس سازمان جهانی سینما ویو، اکنون صنعت سینما دستخوش تغییر و تحولات عمده ای شده است: «از فیلم واندر وومن گرفته تا انتقامجویان، سریع و خشن و بسیاری دیگر از فیلم های مورد علاقه مخاطب، همگی فرصت فوقالعاده ای برای برندها به منظور نمایش تاثیرگذار تبلیغات شان را فراهم کرده است. به این ترتیب طراح های تبلیغاتی با همکاری سازندگان فیلم ها فرصت انتقال پیام های موردنظرشان را به مخاطب خواهند داشت.»
به بیان تیم، یکی از دلایل اصلی نارضایتی برندهای بزرگ از سرمایهگذاری بر روی تبلیغات اینترنتی محدودیت های شخصیسازی نمایش تبلیغات است. به این ترتیب هیچ ساز و کار قطعی برای نمایش تبلیغ موردنظر یک برند به دامنه مشخصی از مخاطب ها وجود ندارد. شکایت های گسترده کاربران از مشاهده تبلیغات نامناسب نیز دقیقا به همین خاطر است: «امروزه مردم اعتماد بسیار بیشتری به صنعت سینما دارند. بدون تردید در اینجا نیز ما با تبلیغات برندها سر و کار داریم، با این حال هر فیلم براساس نمای کلی اش با برندهای مرتبط همکاری تبلیغاتی می کند. به همین دلیل دیگر خبری از نارضایتی گسترده مردم نخواهد بود.»
اگرچه هنوز هم نرخ رشد 10 درصدی تبلیغات اینترنتی درآمد قابل توجهی را شامل می شود، اما به مرور در سال های آینده این رشد کمتر نیز خواهد شد. در سال 2020 سهم پلتفرم اینترنت از دنیای 650 میلیارد دلاری تبلیغات 50درصد خواهد بود. شاید در نگاه نخست این سهم بسیار زیاد و غیر قابل رقابت به نظر برسد، با این حال باید آن را با دوران طلایی اینترنت نیز مقایسه کرد. در دوران اوج محبوبیت اینترنت در میان طراح های تبلیغاتی سهم آن از بازار کلی تبلیغات بیش از 70 درصد بود، بنابراین افول تاثیرگذاری تبلیغاتی اینترنتی امری کاملا واقعی و صحیح است.
بدون تردید برای باور بهتر رشد سایر الگوهای تبلیغاتی باید به یک مثال عینی توجه کرد. بازی Watch Dog یکی از محبوب ترین بازی های رایانه ای در سراسر دنیا محسوب می شود. اگرچه بیشتر کاربران به منظور استفاده از قابلیت بازی آنلاین چنین عنوانی را خریداری می کنند، با این حال سهم تبلیغات اینترنتی در بودجه تبلیغاتی این بازی بسیار اندک است. این امر زنگ خطر را برای برندهای فعال در زمینه پذیرش تبلیغات آنلاین به صدا در میآورد. در صورت ادامه این روند به زودی شاهد ورشکستگی شمار بالایی از آژانس های تبلیغاتی آنلاین خواهیم بود.
عرصه بازاریابی محیطی (شامل بیلبورد، تبلیغ بر روی اتوبوس و مترو، بزرگراه ها و همچنین تلویزیون های بزرگ مراکز خرید) در سال آینده رشد 5 درصدی را تجربه خواهد کرد. بالاتر از عرصه تبلیغات محیطی، تبلیغات رسانه ای (شامل روزنامه و تلویزیون) قرار دارد. به این ترتیب باز هم شاهد رشد تبلیغات در رسانه های جمعی خواهیم بود. جالب اینکه رسانه های جمعی از پس ظهور اینترنت سهم خود را به تدریج از دنیای تبلیغات از دست داده بودند، با این حال اکنون دنیای تبلیغات در حال بازگشت به وضعیت قبلی اش است.
به بیان فیل هال، یکی از اعضای هیات مدیره شرکت تبلیغات محیطی Ocean Outdoor، امروزه ماهیت تبلیغاتی محیطی دستخوش تغییرات عمده ای شده است: «اکنون تبلیغات محیطی بیشتر یک نوع تجربه دیجیتال محسوب می شود. دلیل این امر رواج استفاده از بیلبوردها و نمایشگرهای دیجیتالی در محیط های مختلف است. به این ترتیب در اینجا دیگر کیفیت چاپ تبلیغات مطرح نیست. اکنون همه چیز معطوف به کیفیت نمایشگرها و پیکسل آنها خواهد بود.» در این میان موفقیت موسسه های گوناگون در زمینه دریافت تبلیغات محیطی بستگی به کیفیت ابزارهای در دسترس شان دارد. به عنوان مثال، مراکز خرید بدون نصب نمایشگرهای بزرگ و باکیفیت در راهروهای مختلف شان امکان دریافت پیشنهادهای تبلیغاتی مختلف را نخواهند داشت. نکته جالب اینکه چنین امری فقط مخصوص کشورهای پیشرفته نیست. در کشورهای در حال توسعه نیز این روند با سرعت بسیار بالایی در حال پیگیری است. به این ترتیب تقریبا تمام فروشگاه های زنجیره ای مجبور به استفاده از این خدمات هستند. در غیر این صورت خبری از پییشنهادهای تبلیغاتی محیطی نخواهد بود.
به نظر فیل هال، یکی از دغدغه های اصلی برندها در زمینه تبلیغات محیطی امکان جلب اعتماد مخاطب است. به این ترتیب جستوجوی فروشگاه ها و به طور کل همکارهای خوشنام و معتبر از سوی برندهای مختلف شدت گرفته است. این امر امکان افزایش درآمدهای ناشی از همکاری تبلیغاتی برای شرکت های دارای محیط مناسب برای تبلیغات برندها را فراهم می کند. به هر حال تبلیغات محیطی در یک ساختمان با حضور برندهای معتبر تاثیرگذاری بسیار بیشتری در مقایسه با نمونه های آنلاین خواهد داشت. همین امر دلیلی برای نرخ بسیار گران تبلیغات در برخی از فروشگاه های بزرگ و مشهور محسوب می شود.
گزارش آژانس جهانی زنیت اطلاعات جالبی در مورد تفاوت سلیقه برندهای بزرگ و کوچک در زمینه انتخاب پلتفرم تبلیغاتی دارد. بر این اساس اغلب درآمد تبلیغاتی دنیای اینترنت از سوی برندهای کوچک، محلی و با بودجه اندک فراهم می شود. چنین برندهایی به طور معمول تمام بودجه تبلیغاتی خود را در بخش تبلیغات اینترنتی سرمایه گذاری می کنند.
در میان گزینه های مختلف نیز درج تبلیغات در گوگل و فیسبوک اولویت برندهای کوچک محسوب می شود. در سوی دیگر، برندهای بزرگ همچنان شیوه های سنتی تبلیغات را بر نمونه آنلاین ترجیح می دهند. به این ترتیب الگوهایی نظیر تبلیغات محیطی، چاپی، رسانه ای و مانند اینها همچنان در میان برندهای بزرگ محبوبیت دارد. نکته مهم پژوهش آژانس زنیت تمایل روزافزون برندهای کوچک به فعالیت تبلیغاتی مشابه برندهای بزرگ است. با این حساب کاهش نرخ رشد تبلیغات اینترنتی در طول سال های آینده ادامه خواهد داشت.
منبع: فرصت امروز
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران