سه شنبه, 29 اسفند ماه 1402

کد خبر: 643

تاریخ خبر: 1398/10/26

فروشگاه‌های زنجیرهای تبلیغات غیر واقعی زیادی دارند/ چگونه رب 20 هزار تومانی، 9 هزار تومان فروخته می شود؟!

رشد قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه یاسوج و انجام تبلیغات غیرواقعی به یک معضل تبدیل شده است.

به گزارش تبلیغات نیوز، در سال‌های اخیر با رشد و گسترش روز افزون فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرهای مختلف کهکیلویه و بویراحمد بویژه یاسوج مرکز استان روبه‌رو هستیم و البته در این سال‌ها گاه و بی‌گاه شاهد انتقاد متولیان بازار از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و حتی نماینده عالی دولت در استان از روند فعالیت این فروشگاه‌ها بوده‌ایم.

بدون شک راه اندازی فروشگاه‌های بزرگ رنجیرهای مزایایی از جمله جلوگیری از آلاینده‌ها و ترافیک و همچنین ایجاد اشتغال را به همراه دارد ولی نباید از تعطیلی صنف‌های کوچک نیز غافل بمانیم زیرا در این صورت روزی شاهد بیکار شدن افرادی زیادی به همین دلیل خواهیم بود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ستاد تنظیم بازار این استان از از رشد قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابراز گلایه کرد و افزود: حمایت از این فروشگاه در دستور کار بوده ولی از نحوه فعالیت آن‌ها رضایت نداریم.

سالار حسین‌پور برخی تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره‌ای را دروغ دانست و گفت: خطر تعطیلی واحدهای صنفی کوچک را تهدید می‌کند زیرا فروشگاه‌های زنجیرهای تبلیغات غیر واقعی زیادی دارند.

وی ادامه داد: این فروشگاه‌ها هیچ گونه پروانه کسب و جواز فعالیتی در استان ندارند بلکه از شعبه مرکزی خود یک پروانه فعالیت دارند که ضروری است فعالیت آن‌ها در کمترین زمان ممکن نظام مند شود.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مالیات این فروشگاه‌ها حتی در تهران پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: این فروشگاه‌ها در هنگام بازرسی کارشناسان بازرسی از ارائه فاکتور خرید به بهانه « نداشتن» خوداری می‌کنند.

ارشدی خواستار واقعی شدن قیمت‌ها شد و بیان کرد: قیمت‌ها در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در برخی مواقع بیش از 100 درصد به نسبت بازار افزایش قیمت دارند که انتظار می‌رود در این زمینه نیز تدبیری اندیشیده شود.

براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از غیر واقعی بودن قیمت‌ها انتقاد کرد و ادامه داد: رب گوجه فرنگی 20 هزار تومان قیمت زده شده ولی زیر 10 هزار تومان فروش می‌شود در حالی زیر 9 هزار تومان خرید شده است.

منبع: تسنیم

نظرات کاربران