سه شنبه, 29 اسفند ماه 1402

کد خبر: 705

تاریخ خبر: 1402/12/29

فروش اینترنتی دارو ممنوع است

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر دو دارو در حوزه طب سنتی در حوزه درمان کرونا، در حال طی کردن مراحل کارآزمایی بالینی قرار دارد و تاکنون نتایج خوبی داشته است اما تا به قطعیت رسیدن موضوع صبر می‌کنیم و سپس اثربخشی این دارو از طریق مراجع قانونی مانند وزارت بهداشت به مردم اطلاع داده خواهد شد.

 

به گزارش تبلیغات نیوز، دکتر محمودرضا شمس اردکانی- مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ودکتر حسین رضایی زاده – رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران در ارتباط ویدئو کنفرانسی باخبرنگاران به برخی از سوالات در زمینه تاثیر گذاری طب ایرانی در درمان بیماران مبتلا به کرونا پاسخ دادند.

رضایی زاده در پاسخ به سوالی در خصوص فروش داروهای گیاهی به شکل آنلاین در فضای مجازی تصریح کرد: حتی فروش داروهای دارای مجوز از طریق آنلاین در صورتی که از طریق داروخانه‌های مجوزدار نباشد غیر قانونی است. پس اگر شخصی مدعی شود که داروی گیاهی برای فروش آنلاین تهیه کرده است بدون آن که مبدا فروش داروخانه باشد و یا خود دارو تایید شده باشد، این موضوع غیر مجاز است.

وی در ادامه با اشاره به این که از گذشته اختلافاتی میان وزارت بهداشت و وزارت صمت در خصوص عطاری‌ها وجود داشت، گفت: عطاری‌ها تنها می‌تواند محلی برای عرضه گیاهان دارویی باشند و مجوزی برای طبابت یا تهیه دارو ندارند، البته وزارت صمت و صنف عطاری‌ها به این موضوع بیشتر به شکل کسب نگاه می‌کنند اما در نظر بگیرید در مورد عطاری‌های متخلف وزارت بهداشت مستقیما نمی‌تواند برای پلمب و بستن مغازه به موضوع ورود کند، اما این را هم در نظر بگیرید که عطاری شغل بسیار محترمی است.

منبع: انتخاب

نظرات کاربران