سه شنبه, 29 اسفند ماه 1402

کد خبر: 638

تاریخ خبر: 1398/10/26

فریب تبلیغات اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی "ارزان و چمدانی" را نخورید

یک متخصص پوست، نسبت به عوارض جانبی مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی، هشدار داد.

به گزارش تبلیغات نیوز، عبدالله جوادی، در حاشیه نوزدهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران در هتل المپیک تهران، گفت: در شرایط تحریم که مشکلاتی برای کشور ایجاد شده است، بهترین فرصت برای تولید کنندگان داخلی است که بتوانند بازار محصولات آرایشی و بهداشتی را در اختیار تولیدات داخلی بگیرند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از تولید کنندگان داخلی، تصریح کرد: با توجه به قیمت گران برندهای خارجی محصولات آرایشی و بهداشتی، تولیدات داخلی می‌تواند جایگزین محصولات خارجی شود.

جوادی با عنوان این مطلب که کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی تولید داخل قابل رقابت با محصولات خارجی است، ادامه داد: ما باید بتوانیم حداقل بازار کشورهای همسایه مثل عراق، آذربایجان، افغانستان و…، را تسخیر کنیم و این موضوع نیازمند حمایت دولت از تولید کنندگان داخلی است. زیرا، یکی از مشکلات صادر کنندگان، عدم برگشت پول فروش محصولات است.

این متخصص پوست، با اشاره به وجود محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق در کشور، گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی، باید در شرایط خاصی نگهداری شوند. لذا، معلوم نیست که محصولات قاچاق چگونه و در چه شرایطی وارد می‌شود.

وی افزود: بعضی از مصرف کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، فریب تبلیغات اینترنتی را می‌خورند و می‌خواهند این محصولات را ارزان‌تر بخرند. در صورتی که نمی‌توان به سلامت این قبیل محصولات آرایشی و بهداشتی که در فضای مجازی تبلیغ می‌شوند و به صورت چمدانی وارد می‌شود، اطمینان کرد.

جوادی، نسبت به عوارض جبران ناپذیر مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی هشدار داد و افزود: ایجاد حساسیت‌های پوستی ناشی از مصرف این محصولات، بعضاً با خطرات جانی همراه است.

منبع: مهر

نظرات کاربران