سه شنبه, 29 اسفند ماه 1402

کد خبر: 690

تاریخ خبر: 1398/12/14

فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد

فیسبوک اعلام کرده کلیه تبلیغاتی که وعده درمان و پیشگیری از کووید ۱۹ را می دهند یا هدفشان ایجاد نگرانی در مورد این بیماری است، از پلتفرم خود حذف می کند.

به گزارش تبلیغات نیوز، شرکت فیس بوک در بیانیه خبری خود اضافه کرده که سیاست های مشابهی را در مورد پلتفرم فروشگاهی خود که در آن کاربران اقدام به خرید و فروش اجناس می کنند، در نظر گرفته است.

این غول شبکه های اجتماعی همچنین خاطرنشان کرده که از تلاش های سازمان بهداشت جهانی در این رابطه حمایت می کند و از جمله «گام هایی را برداشته تا مانع از تبلیغ محصولاتی شود که به کرونا ویروس اشاره دارند و نوعی حس اضطرار را در کاربر ایجاد می کنند»؛ تبلیغاتی که در آنها به کاربر هشدار داده می شود موجودی کالای مورد نظر محدود است یا تضمین درمان یا پیشگیری از کووید ۱۹ را می دهند. برای مثال تبلیغات مربوط به برخی ماسک های صورت که وعده می دهند به صورت ۱۰۰ درصدی از شیوع و گسترش این ویروس پیشگیری میکنند اجازه نمایش در فیسبوک نخواهند داشت.

این بیانیه کمتر از یک ماه بعد از آن منتشر می شود که شرکت مورد بحث اعلام کرد از انتشار اخبار کذب در مورد کرونا ویروس جدید در فیسبوک و اینستاگرام جلوگیری می کند. در آن زمان فیسبوک خبر داده بود که سیاست تازه آن شامل کلیه محتوایی می شود که به روش های جعلی درمان و پیشگیری از کووید ۱۹ اشاره دارند یا ادعاهای گمراه کننده ای را در مورد منابع خبری خود مطرح می کنند. البته در آن زمان یکی از سخنگویان فیسبوک گفته بود که این سیاست ها در مورد تبلیغات هم اعمال می شوند اما مقابله با تبلیغاتی که قصد هراس افکنی در این باره را دارند به تازگی به سیاست های مذکور اضافه شده اند.

مواضع فیسبوک در قبال انتشار اخبار کذب مربوط به کرونا ویروس بسیار شبیه به دیدگاه آن در رابطه با محتوای ضد واکسیناسیون است. سال گذشته این شرکت اعلام کرد گروه ها و صفحاتی که تلاش می کنند مردم را از دریافت واکسن های ضروری برای کودکانشان منصرف کنند از فهرست پیشنهادات خود حذف می کند و بر همین اساس اجازه تبلیغ در این باره را روی این پلتفرم نمی دهد. با این حال چندی پیش وبسایت بازفید خبر داد که همچنان تبلیغات ضد واکسیناسیون در این پلتفرم مشاهده می شوند و فیسبوک نیز در واکنش به این خبر اعلام کرد که آن تبلیغات سیاست هایش را نقض نمی کنند.

فیسبوک همچنین به خاطر انتشار اخبار کذب در تبلیغات مربوط به کمپین های سیاسی نیز مورد انتقاد قرار دارد. در پاسخ به همین انتقادات اوایل امسال فیسبوک اعلام کرد که مردم باید بتوانند صدای افرادی که دوست دارند رهبری شان کنند را بشنوند هرچند که موافقان آن معتقدند یک شرکت خصوصی مانند فیسبوک نمی تواند بر مذاکره های سیاسی نظارت کند.

منبع: دیجیاتو

نظرات کاربران