وزیر آموزش و پرورش در پیامی توییتری، از لغو قرارداد واگذاری فضای مدارس به موسسات تبلیغاتی خبر داد و گفت: اجازه تجاری سازی فضای مدرسه را نمی دهم.
به گزارش تبلیغات نیوز، محسن حاجی میرزایی در صفحه خود در توئیتر در واکنش به ورود برخی برندهای تبلیغاتی به مدارس اظهار کرد: "نقد خیرخواهانه خبرنگاران و فعالان فضای مجازی درباره تبلیغات شرکتهای تجاری در مدارس را دیدم؛ پنجشنبه دستور بررسی فوری دادم.
متأسفانه مشخص شد قرارداد واگذاری فضای مدارس به مؤسسات تبلیغاتی در گذشته امضا شده بود، امروز آن قرارداد را لغو کردم.
اجازه تجاریسازی فضای مدرسه را نمیدهم. لغو قرارداد واگذاری فضای مدارس به موسسات تبلیغاتی."
اخیراً یک شرکت تجاری تولیدکننده مصولات بهداشتی ویژه بانوان(م.ل) متولی آموزش بلوغ به دختران دانشآموز با عنوان زنگ بلوغ در مدارس شده بود!
برخی رسانه ها چندی پیش از حضور موسسات تبلیغاتی در مدارس و تبلیغ برخی آژانس های تبلیغاتی مبنی بر حضور در 16 هزار مدرسه خبر داده بودند.
حضور بدون مجوز ممنوع!
وزارت آموزشوپرورش در اطلاعیهای اعلامکرد: مدارس به دلیل داشتن فضای فیزیکی منحصربهفرد و حضور جمعیت فراوان کودکان و نوجوانان همواره موردتوجه بوده است و افراد یا دستگاههای مختلف با اهدافی متنوع قصد استفاده از ظرفیتهای مدارس، مانند استفاده از ظرفیت دانشآموزان برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، تبلیغات یا فروش کالاهای بازرگانی و خدمات تجاری موردنیاز دانشآموزان و خانوادهها واستفاده از فضاهای مدارس مانند دیوارها و سایر امکانات موجود را دارند.
ضرورت توجه به امنیت و سلامت دانشآموزان و نیز اقتضائات و مصالح نظام تعلیم و تربیت، آموزشو پرورش را ملزم میکند تا ورود هر فرد، دستگاه، سازمان، مؤسسه و شرکت بهغیر از اولیای مدرسه را به مدرسه منوط به اخذ مجوز از آموزشوپرورش کند.
در همین راستا ماده 101 آییننامه اجرایی مدارس، مصوبه شورای عالی آموزشوپرورش مقرر داشته است: "ورود بازرسان و افراد اعزامی که مورد شناخت مدیر هستند بلامانع است. ورود افراد متفرقه و کسانی که از طرف سایر دستگاهها و سازمانها برای انجام امری خاص به مدرسه مراجعه میکنند، پس از هماهنگی با اداره آموزشوپرورش مربوط مجاز است." بنابراین حضور افراد، مؤسسات، شرکتها و سازمانها در مدارس نیاز به اخذ مجوز از آموزشوپرورش و کسب تأییدیههای لازم بر اساس بخشنامههای ارسالی دارد، در غیر این صورت مدیران مدارس اجازه ورود به فضای مدارس را نخواهند داد.
براین اساس هرگونه ورود غیرمجاز به مدرسه تخلف محسوب میشود و آموزشوپرورش با متخلفان برابر موازین قانونی و از طریق مراجع ذیصلاح برخورد خواهد کرد.
ماجرای کلیپ تبلیغاتی زنگ بلوغ در مدارس دخترانه
قبل از توئیت وزیر آموزش و پرورش، خبرگزاری شبستان با اشاره به این موضوع نوشت: ماجرا از پخش یک کلیپ در فضای مجازی آغاز شد، کلیپی با عنوان «زنگ بلوغ در مدارس دخترانه» که قرار است در قالب آن طرح «آموزش بهداشت بلوغ به دختران» در مدارس اجرا شود.
البته تا این جای کار مشکلی ندارد و آغاز طرح «آموزش بهداشت بلوغ به دختران» با توجه به اینکه می تواند افزایش آگاهی را رقم بزند آن هم در شرایطی که در تمام این سال ها نسبت به این موضوع بی توجهی بودیم، اقدام قابل تأییدی است.
اما مشکل دقیقاً آنجاست که یک برند تجاری، مأموریت افزایش آگاهی دختران دانش آموز در بحث بلوغ را عهده دار می شود.این کلیپ کاملا تبلیغاتی است و توسط این برند تجاری ساخته شده است؛ برندی که قطعاً تحت تأثیر نگاه سودجویانه بازار، در درجه نخست بازار فروش برایش در اولویت است! و فضای مدرسه و دانش آموزان هم ابزار مناسبی برای بازاریابی و فروش بیشتر محصولات این برند تجاری.
برای بررسی قرارداد میان آموزش وپرورش با این برند تجاری که عهده دار آموزش بهداشت بلوغ به دختران دانش آموز شده است با بخش های مختلف آموزش وپرورش تماس گرفتیم اما آنها از ورود این برند تجاری به موضوع آموزش دختران بی خبر بودند و آموزش وپرورش شهر تهران و دفتر امور زنان وزارتخانه معتقدند که مجوزی از سوی آنها صادر نشده است البته تلاش ما برای کسب اطلاع درباره این موضوع از دفتر سلامت وزارت آموزش وپرورش با وجود بارها تماس راه به جایی نبرد.
اما در بررسی بیشتر این موضوع برای کسب اطلاع از نحوه قرارداد آموزش وپرورش با این برند تجاری و عهده دار شدن مسئولیت آموزش بلوغ به دختران دانش آموز به موضوع مهمتر دیگری درباره فعالیت یک آژانس تبلیغاتی در مدارس رسیدیم.
ادعای یک آژانس تبلیغاتی برای داشتن مجوز تبلیغات در مدرسه
این آژانس تبلیغاتی در معرفی خود گفته است: آژانس رسانه ای ... آژانسی برای خلق، مدیریت و فروش رسانه است که طیف وسیعی از خدمات رسانه را ارائه می دهد. این آژانس همکار آژانس تبلیغاتی "ب" بوده و مجوز انحصاری تبلیغات در 16 هزار مدرسه در سرتاسر ایران و همچنین حق امتیاز 150 استرابورد در شهر تهران را در اختیار دارد.
این آژانس تبلیغاتی از مدرسه به عنوان یکی از رسانه های جدید و مدرن برای تبلیغات و معرفی محصولات یاد می کند و نقطه قوت این رسانه را تعداد بالای مخاطبان آن یعنی دانش آموزان و خانوده های آنها می داند و در اینباره گفته است: مدرسه رسانه ای جدید و بکر است که به شما فضای متفاوتی برای انتقال پیام موردنظرتان می دهد. مدرسه نقطه اتصال برندینگ کسب و کارها، وفاداری به مقوله ی مسئولیت اجتماعی و ارتقای سطح درآمدی کسب و کارهاست. چراکه آموزش مهم ترین رکن برنامه ریزی جامعه است و کلیدی ترین عنصر در توسعه یک جامعه یعنی مردم آن را هدف قرار می دهد.
از نظر آنها ویژگی های مهم مدرسه به عنوان یک رسانه شامل این موارد است: هزینه کم اما اثربخشی بالا، مواجهه با تعداد وسیعی از مخاطبان، برخورداری از فضاهای مناسب برای ترویج فرهنگی و تجاری برند، تنوع بسیار بالا و خلاقانه در راه های انتقال پیام، انتقال مستقیم و موثر پیام به خانواده و جامعه، تمرکز بالای ارسال پیام در مدرسه، وجود یک محیط پرنشاط در مدرسه، اهمیت سنی گیرنده پیام، اعتبار بالای پیام در مدرسه و دانش آموزان می توانند در بزرگ سالی مخاطبان آتی شما باشند.
تبلیغات نیوز در راستای شفافیت اطلاع رسانی، تصویر وب سایت آژانس تبلیغاتی که به گفته رسانه ها، مدعی در اختیار داشتن تبلیغات انحصاری در مدارس بوده است (رویای طلایی شهر) منتشر می کند و حق پاسخگویی درخصوص این ادعا و سایر توضیحات لازم در این زمینه را محترم می شمرد.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران