شستا به بهانه بورسی شدن و حفظ منافع سهامداران خود سفت و سخت پای پس گرفتن طلب خود از فدراسیون ایستاد و در همین راستا، حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال صادر شد و پس از طی شدن تشریفات قانونی اجرای احکام مدنی، اموال توقیف شده، کارشناسی و مراتب ابلاغ و اعتراض قانونی طی و آگهی مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال صادر شد.
به گزارش تبلیغات نیوز، پاییز سال گذشته بود که پرداخت دستمزد ویلموتس سرمربی بلژیکی تیم ملی، جنجالی شد و وقتی مشخص شد ۲ میلیون یورو از شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) که صاحبان اصلی آن کارگران هستند، به فدراسیون فوتبال پرداخت شده، انتقادهای زیادی حواله مدیران تأمین اجتماعی شد.
اینکه مدیران تأمین اجتماعی با وجود وضعیت نامناسب قشر کارگر اجازه دستدرازی مدیران فوتبالی را به جیب کارگران داده بودند تا از حق آنها بخشی از قرارداد یک مربی خارجی پرداخت شود، جای بحث و سوال است.
این موضوع از همان ابتدا با انتقادات زیادی مواجه شد، نمایندگان مجلس با انتقادات تند نسبت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شستا خواهان پاسخگویی به این سوال شدند که با چه مجوزی حق کارگران کشور را در قالب دستمزد از محل شرکتهای تحت پوشش شستا (شرکت سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی) به مارک ویلموتس مربی سابق تیم ملی پرداخت میکنید؟
ماجرای ویلموتس و پول شستا دقیقا چیست؟
در اوایل پاییز ۹۸، فدراسیون فوتبال برای پرداخت مطالبات مارک ویلموتس، مبلغ ۲ میلیون یورو از یکی از شرکتهای وابسته به تأمین اجتماعی (شرکت پتروشیمی فن آوران) قرض میکند و یک فقره چک به موعد ۳۱ فروردین ماه به شستا میدهد، اما در هنگام تسویه حساب، فدراسیون به تعهدات خود در قبال این شرکت عمل نمیکند که ماجرا به دادگاه کشیده میشود و فدراسیون فوتبال به علت پرداخت نکردن مطالبات خود به شستا محکوم و حکم توقیف اموال این فدراسیون در اوایل تابستان سال جاری صادر شد. بعد از این اتفاق، فدراسیون فوتبال در دو مقطع مبلغ ۱۶ میلیارد تومان به قیمت روز یورو در بازار ایران، به حساب شستا منتقل کرد، اما این مبلغ جوابگوی بدهی ۲ میلیون یورویی (حدود ۶۰ میلیارد تومان) نیست. بعد از گذشت چندین ماه و آزاد نشدن مطالبات این فدراسیون در فیفا که به گفته مسئولان بالغ بر ۸ میلیون دلار است، شستا برای فشار به این مجموعه و همین طور وزارت ورزش، املاک این فدراسیون را برای مزایده آماده کرده است.
مدیران فوتبالی از همان ابتدا اعلام کردند که این مبلغ را از شستا قرض گرفتهایم و بازمیگردانیم، اما بعد از حدود یک سال و دو ماه از استقراض ۲ میلیون یورویی فدراسیون فوتبال از شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) برای پرداخت اقساط قرارداد مارک ویلموتس، فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته به تعهدات خود در قبال این شرکت عمل کند.
از طرفی موج انتقادات علیه شستا و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالا گرفت و مدتی پیش بود که حجتالاسلام میرزایی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این باره گفت: ۲ میلیون یورو از اموال بازنشستگان را به مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال دادهاند، اگر تکلیف این پول مشخص نشود، وزیر کار را به مجلس احضار میکنیم.
همین واکنشها و انتقادات باعث شد شستا بدون توجه به خواهش و تمنای مدیران فعلی فدراسیون فوتبال، سفت و سخت پشت احیای حقوق به تاراج رفته کارگران توسط فوتبالیها باشند. پس از پیگیریهای حقوقی شستا و در فرآیند رسیدگی به این پرونده در مجتمع قضایی شهید صدر تهران، فدراسیون فوتبال به علت پرداخت نکردن مطالبات خود به شستا محکوم شد.
شستا این بار به بهانه بورسی شدن و حفظ منافع سهامداران خود سفت و سخت پای پس گرفتن طلب خود از فدراسیون ایستاد و در همین راستا، حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال صادر شد و پس از طی شدن تشریفات قانونی اجرای احکام مدنی، اموال توقیف شده، کارشناسی و مراتب ابلاغ و اعتراض قانونی طی و آگهی مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال صادر شد.
توضیحات مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در این خصوص
به دنبال آن صفیالله فغانپور مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: تنها ۹ میلیارد تومان از این بدهی باقی مانده است، از بابت بدهی در ۸ ماه اخیر و در چند مرحله مبلغ ۱۶ میلیارد تومان از اعتبارات فدراسیون فوتبال به شرکت شستا پرداخت شده است که طبق دفاتر قانونی طرفین دعوی به شکل ریالی محاسبه شده و مبلغ ۹ میلیارد تومان از بدهی فدراسیون به شرکت شستا باقی مانده است. در صورتی که به شکل ارزی محاسبه شود، الباقی نیز باید به نرخ نیمایی تقسیط و تسویه شود. درخواست فدراسیون نیز از طریق مراجع ذیربط در مسیر اداری قرار دارد و تاحصول نتیجه پیگیری خواهد شد.
در ادامه صحبتهای فغانپور، حسن محمدی مدیر روابط عمومی شستا، صحبتهای مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال درباره میزبان باقی مانده از بدهی را رد کرد و گفت: ما نباید درباره این مسائل توضیح بدهیم. همه چیز مشخص است و نمیدانم مسئولان فدراسیون فوتبال چرا اینقدر موضوع را پیچیده میکنند. ما ۲ میلیون یورو به فدراسیون فوتبال پرداخت کردیم و از آنها چک ارزی گرفتیم. ریال ندادیم که ریال بگیریم و بازگرداندن پول هم یک سیر طبیعی و مشخص دارد. این پول سهامداران است و ما نمیتوانیم از طرف چند میلیون سهامدار شستا تصمیم بگیریم، برعکس باید پیگیر مطالبات آنها باشیم.
هرچند که ماجرای توقیف ملک فدراسیون در نهایت با پا در میانی وزیر کار و وزیر ورزش حل شد و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی (۱۰ دی ماه) در جمع خبرنگاران در این باره، گفت: بخشی از طلب شستا از فدراسیون فوتبال وصول شده است، اما مصوبات شورای ستاد مقابله با تحریم، علت دیر شدن در پرداخت بدهی فدراسیون فوتبال به شستا بود.
وی درباره به مزایده گذاشتن ملک فدراسیون فوتبال توسط شستا، بیان کرد: به لحاظ قانونی با توجه به وثیقههایی که فدراسیون در این زمینه گذاشته بود، مکلف بودیم که این اقدام را انجام دهیم.
شریعتمداری گفت: طبق مذاکراتی که با وزیر ورزش داشتیم، قرار شد فدراسیون فوتبال تا پایان سال، نسبت به پرداخت بدهی خود به شستا اقدام کنند.
تا پایان سال مدتی باقی نمانده است، اینکه فدراسیون فوتبال به وعده خود عمل میکند یا نه مشخص نیست، هرچند این بار شستا از موضع خود کوتاه آمد و مجدد به فدراسیون فوتبال فرصت داد تا برای پرداخت بدهی خود اقدام کنند، اما امیدواریم وعده مدیران فوتبالی محقق شود و بدهی خود را به شستا پرداخت کنند. شستا هنوز دلیل قانع کنندهای را برای انجام این اقدام خود (پرداخت دستمزد ویلموتس و قرض دادن پول به فدراسیون) اعلام نکرده است، اما صاحبان اصلی این اموال بازنشستگان و کارگران هستند و برای دریافت طلب خود باید اقدام قاطعانهای داشته باشد.
منبع: رکنا
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران