جمعه, 31 فروردین ماه 1403

کد خبر: 647

تاریخ خبر: 1398/10/26

مزیت های تبلیغات پیامکی در بازاریابی محصولات و خدمات

با به روز شدن دنیای تکنولوژی، نقش بازاریابی و تبلیغات دیجیتال هم رنگ و روی تازه تری به خود گرفته. شاید دیگر زمان تبلیغات بنری و کاغذی رو به اتمام است به طوری که این دست از تبلیغات عمر خود را تا حد زیادی کرده اند. در حال حاضر این دنیای مجازی و دیجیتال است که گوی سبقت را از دیگر روش های تبلیغاتی گرفته است.

به گزارش تبلیغات نیوز، کافی است کمی به اطراف خود نگاه کنیم و زمانی را که هر فردی با گوشی هوشمند خود سپری می کند را در نظر بگیریم. در این سال ها بازاریابی و تبلیغات هم برای شرکت های کوچک و هم برای شرکت های بزرگ و قدرتمند بیشتر به شکل رسانه ای و یا مجازی جهت پیدا کرده است از این رو بسیاری برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی خود راه اندازی سامانه پیامک تبلیغاتی را انتخاب می کنند.

پنل ارسال اس ام اس یا سامانه پیامک کوتاه را می توان شبیه به یک محیط کاربری تعریف کرد که توسط آن می توان به ارسال پیام پرداخت. این سامانه تا حد زیادی مثل ارسال ایمیل عمل می کند تا از این طریق بتواند به مخاطبان زیادی پیامک ارسال کند تا هر نهاد  حقیقی و یا حقوقی، فضای کسب و کار و یا تجارت خود را معرفی کند تا به بازدهی مطلوب برسد.

به همان صورت که بر فرض مثال شما برای ارسال ایمیل نیاز دارید تا در یک سایت بخصوص عضو شوید و حساب کاربری داشته باشید، در راه اندازی سامانه پیامکی مورد نظر خود نیز به همین ترتیب نیاز دارید تا از طریق نماینده های اصلی اپراتور ها پنل پیامکی خود را خرید و سپس راه اندازی کنید. همین طور برای شما یک حساب کاربری ایجاد می شود تا توسط شماره خط های منحصر به فرد، پیامک تبلیغاتی مطلوب خود را به مخاطبین هدف ارسال کنید. در واقع با این کار شما تا حد بسیار زیادی در هزینه های تبلیغاتی خود صرفه جویی کرده اید. در این راستا انتخاب بهترین پنل اس ام اس از نمایندگی که از کیفیت و امکانات مناسبی برخوردار باشد یکی از فاکتور های مهمی ست که بایدحتما در نظر بگیرید چرا که شما قرار است تا مدتها به وسیله آن به معرفی و تبلیغ ماحصل کار خود بپردازید. در سامانه پیامکی، شما می توانید هم به صورت تکی و هم به صورت گروهی و هم به صورت انبوه ارسال پیامک داشته باشید اما حالا این سوال پیش می آید که هزینه ها و شرایط ارسال این دست از پیامک ها به چه صورت می باشد؟

هزینه ها و شرایط

اگر قصد دارید پیام خود را در سریعترین زمان ممکن به مخاطب تان برسانید و یا در فروش محصول خود سرعت ببخشید بدون شک نیاز به یک سامانه ارسال پیامک دارید. همانطور که در بالا اشاره کردیم با راه اندازی یک سامانه ارسال پیام کوتاه شما در امر هزینه بسیار صرفه جویی کرده اید چرا که برای شما هزینه های سرسام آوری مثل چاپ کاغذ، چاپ بنر، کلیپ سازی های مختلف و… عملا حذف می شوند. ضمن اینکه باید این نکته را هم در نظر گرفت که صرفا ایجاد یک سامانه نمی تواند ضامن موفقیت شما در امر تبلیغات باشد. نحوه مواجهه و برنامه ریزی شما و نیز نوع پیام و نوع برقراری ارتباط شما با مخاطب نقش بسیار موثری را بازی می کند که باید آنها را خوب بلد باشید.

بازاریابی پیامکی با راه اندازی پنل اس ام اس به راحتی امکان پذیر خواهد بود. فقط کافی ست با ثبت نام و خرید پنل مورد نظر خود به حساب کاربری مربوطه دسترسی پیدا کنید و طبق تعرفه های موجود اقدام به خرید و سپس ارسال پیامک های تبلیغاتی خود را شروع کنید.  هزینه ای که ارسال پیامک تبلیغاتی برای کاربر در بر می گیرد متفاوت است. اما به طور معمول اگر کاربر فقط امکان پیامک را بخواهد همان هزینه پیامک خالی پرداخت می شود و هزینه دیگری را پرداخت نخواهد کرد.

به عنوان مثال شما برای هر ۵۰۰۰ پیامک ارسالی فقط ۸۶۰۰۰ تومان پرداخت خواهید کرد که در نوع خود می تواند جذاب باشد. این شاید یکی از بهترین و مناسب ترین تعرفه های ارسال پیامک از طریق پنل باشد و احتمالا در هزینه هایی که شرکت، سازمان و یا هر کسب و کاری که می خواهد در وادی بازاریابی وارد شود، رقمی به حساب نیاید. حال آنکه شما با ارسال پیامک انبوه به شمار زیادی از مخاطبان و اقشار مختلف پیام خود را ارسال کرده اید و این در بهتر دیده شدن کار شما کمک فراوانی می کند. در اینجا ذکر این نکته هم ضروری ست که تعرفه ها بر حسب پیش شماره های انتخابی متفاوت می باشد مثلا انتخاب پیش شماره ۵۰۰۰ با پیش شماره ۳۰۰۰ تعرفه های متفاوتی خواهند داشت. خط ۵۰۰۰ به دلیل داشتن تعرفه های ارزان تر و نیز برخورداری از کیفیت مطلوب تر معمولا پر طرفدار است.

به عقیده ی خیلی ها خط ۵۰۰۰ برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب تر می باشد. اما گاهی اوقات کاربر نیاز به امکانات دیگری مثل وب سرویس را دارد هزینه ارسال وب سرویس معمولا حول و حوش ۱۲۸ تومان در نظر گرفته می شود. اگر کاربر تمایل داشته باشد از وب سرویس ارسال پیامک استفاده کند خط های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ احتمالا گزینه مناسب تری برای او خواهد بود.

گاهی اوقات نیز کاربر می خواهد از طریقی به شماره های لیست سیاه مخابرات هم پیامک ارسال کند که در آن صورت هم هزینه ارسال پیامک با روش ها و مسیر های قانونی در صورت اطلاع رسانی بودن محتوا تقریبا ۱۲۸ تومان خواهد بود.

همچنین این امکان در خرید پنل اس ام اس برای کاربر وجود خواهد داشت که در صورت تمایل به ارسال پیامک از طریق خط ثابت پیش شماره ۰۲۱ برای او فعال شود.

به هر حال با همه این تفاسیر برای راه اندازی سامانه پیامکی مورد نظر خود بهتر است با مشاورین پنل در ارتباط باشید و در نهایت از سایت مربوطه اقدام به خرید پنل انتخابی خود کنید.

با چه قیمتی پنل پیامک بخریم؟

در حال حاضر بازاریابی پیامکی تبدیل به یکی از بهترین و به صرفه ترین ابزار تبلیغاتی شده است و از این رو از رشد قابل محسوسی برخوردار شده اند. به همین خاطر انتخاب بهترین پنل پیامکی تبلیغاتی از مهمترین چالش های پیش روی هر کاربری است. راه اندازی سامانه پیامکی یکی از نیازهای لازم برای هر کسب و کاری می باشد. بنابراین ما در این یادداشت به بررسی انواع و هزینه ها و شرایط بخصوص این پنل ها برای ارسال پیامک تبلیغاتی پرداختیم و عنوان کردیم که خرید و راه اندازی این پنل ها چه به لحاظ انرژی و چه به لحاظ هزینه تمام شده از صرفه اقتصادی بالای برخوردار است. با وجود این ها در انتخاب پنل نباید فاکتور کیفیت را نادیده گرفت.

منبع: فردا

نظرات کاربران