خیلی ها این سوال برایشان پیش می آید که آیا تبلیغات در گوگل روی بهبود سئو و افزایش رتبه سایت تاثیر می گذارد یا خیر؟ در این مقاله توضیح می دهیم که گوگل ادز تاثیری روی نتیجه ارگانیک و افزایش رتبه سایت ندارد اما می تواند تاثیرات غیر مستقیمی روی سایت و برند شما داشته باشد. در ادامه بیان می کنیم که چه ارتباطی بین گوگل ادز (گوگل ادوردز قدیم) و سئو وجود دارد.
به گزارش تبلیغات نیوز، آنچه در موتور جستجوی گوگل اتفاق می افتد این است که تبلیغات در گوگل جایگاه متفاوتی با رتبه بندی ارگانیک سایت ها بر اساس اصول سئو دارد و به نظر دیواری بین گوگل ادز و سئو کشیده شده است؛ پس این حرف که با تبلیغات گوگل می شود رتبه سایت را افزایش داد اشتباه است. در ضمن لینک های گوگل ادز به عنوان بک لینک برای وب سایت شما شناخته نخواهند شد و گوگل به هیچ عنوان اجازه نمی دهد لینک های تبلیغاتی چه در گوگل و چه در سایت های دیگر به عنوان بک لینک برای سایت شما به حساب بیایند.
پس اگر دیدید جایگاه رقیبتان در سرچ طبیعی و یا گوگل ادز از شما بالاتر است مربوط به تبلیغات در گوگل نیست. در ادامه به تاثیرات غیر مستقیمی که گوگل ادز می تواند بر روی نتیجه ارگانیک و بهبود سئوی شما بگذارد می پردازیم.
تاثیرات غیر مستقیم گوگل ادز بر نتیجه ارگانیک، بهبود سئو و برند
موارد متعددی وجود دارد که باعث افزایش سرچ ارگانیک سایت شما می شود و گوگل ادز در اینجا بطور غیر مستقیم تاثیر گذار است. در ادامه به مهمترین موارد اشاره می کنیم.
افزایش آگاهی از برند یا همان brand awareness
شما با تبلیغات گوگل و جایگاهی که از این طریق کسب کردید برند خودتان را معرفی می کنید و برند شما در ذهن کاربر حک می شود. این مساله باعث می شود کاربر در آینده اگر بخواهد موردی را جستجو کند، با برند شما آشنا باشد و به علت همین آگاهی از برند شما روی سایت شما کلیک کند.
افزایش تمایل به کلیک بر روی برند شما
طبق مطالعات – از جمله تحقیقات گوگل در سال های گذشته – کاربران هنگامی که یک تبلیغ یا ad را می بینند تمایل بیشتری به کلیک بر روی آن دارند و همچنین اگر لینک اول مربوط به یک تبلیغ باشد و همان سایت به صورت ارگانیک در رتبه بندی های بعدی قرار داشته باشد، تمایل به کلیک بر روی این سایت بیشتر از سایت های دیگر است.
افزایش اشتراک گذاری لینک های شما
کلیک بر روی تبلیغ ممکن است به موارد دیگری منجر شود. اگر شخصی روی یک تبلیغ کلیک کند، به آن سایت می رسد و پس از آن ممکن است تصمیم بگیرد به سایت شما لینک بدهد، یا آن نام تجاری را در جایی دیگر ذکر کند، یا در شبکه های اجتماعی آن را پخش کند و در نهایت به نوعی اشتراک گذاری انجام دهد. همه این موارد – بعضی از آن ها به طور مستقیم، برخی از آن ها به طور غیر مستقیم – می توانند باعث افزایش رتبه سایت شوند.
تاثیر گوگل ادز بر روی نرخ کلیک نتایج ارگانیک
در بسیاری از حوزه های کاری که در آن ها رقابت بسیار شدیدی وجود دارد، نمایش چندین تبلیغ در صفحه اول، بر روی نسبت کلیک به نمایش ( کاهش یا افزایش CTR ) سایت هایی که به صورت ارگانیک نمایش داده می شوند تاثیرگذار است. یعنی مثلا اگر بلیط هواپیما را جستجو کنید، ممکن است دو یا سه لینک اول تبلیع باشد و بقیه نتایج ارگانیک در پایین آن ها قرار می گیرد؛ طبق گزارشات بدست آمده، لینک های تبلیغاتی، نرخ کلیک روی تبلیغ را افزایش و نرخ کلیک روی نتایج ارگانیک را کاهش می دهد.
پیدا کردن کلمات کلیدی هدفمند برای سئو
هنگامی که شما تبلیغات گوگل را شروع می کنید، گوگل ابزاری به نام google keyword planner را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیتتان که کاربران آن ها را در گوگل جستجو می کنند پیدا کنید. در نهایت می توانید از این کلمات در سئوی سایتتان استفاده کنید. این ابزار به تعیین استراتژی محتوای شما هم کمک می کند.
استفاده همزمان گوگل ادز و سئو
از مزایای استفاده همزمان تبلیغات گوگل و سئو این است که می توانید ترافیک کلی سایتتان را چه به صورت ارگانیک و چه به صورت کلیکی و پرداخت هزینه گوگل ادز بالا ببرید. یکی دیگر از مزایایی که در بالا هم گفته شد یافتن سریع کلمه کلیدی است. در نتیجه استفاده همزمان از این دو ابزار شانس شما را برای نمایش بیشتر در نتایج مختلف گوگل بیشتر می کند و بدین ترتیب می توانید در فضای رقابتی با دست پر ظاهر شوید. البته ناگفته نماند که همه این مطالب بستگی به این دارد که استراتژی شما برای بیزینس چیست؟ بیزینس شما در چه جایگاهی قرار دارد؟ چه مقدار بودجه برای هزینه کردن دارید؟ و …
برنده رقابت گوگل ادز و سئو
نکته مهم این است که گوگل ادز و سئو رقیب همدیگر نیستند بلکه ابزارهای قدرتمندی هستند که می توانید در بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ بسته به نوع استراتژی تعریف شده در کسب و کارتان، از آن ها استفاده کنید.
بنابراین اگر برندینگ اولویت شماست و برای سایتتان ترافیک و نتایج خیلی سریعی می خواهید، می توانید از گوگل ادز و کمپین های اصولی در این زمینه استفاده کنید. اگر برنامه ریزی طولانی مدت دارید و در کنار برندینگ می خواهید به موفقیت قابل قبولی در فضای آنلاین دست یابید، می توانید همزمان روی گوگل ادز و سئو تمرکز کنید.
تجربه تان را از استفاده از گوگل ادز و تاثیر غیر مستقیم آن بر سئو و برندینگ تان با ما در میان بگذارید.
منبع: ترنجی
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران