پنجشنبه, 09 فروردین ماه 1403

کد خبر: 201

تاریخ خبر: 1398/05/10

مقصر اصلی پخش بیش از حد آگهی در صدا و سیما معلوم شد!

علی اصغر پورمحمدی گفت: بودجه کافی از طرف دولت به صداوسیما اختصاص پیدا نمی‌کند، این خودش پاشنه آشیلی شده که تلویزیون گرفتار پخش بیش از حد آگهی‌های بازرگانی شود و به حامیان مالی اتکا پیدا کند. برنامه‌سازی و سریال‌سازی هزینه‌های زیادی دارد که اتکای بیش از حد به آگهی‌ها و حامیان مالی برای رسانه ملی ما سم مهلک است.

به گزارش تبلیغات نیوز، نهم مرداد ماه سال ۱۳۷۵ رهبر انقلاب در یک برنامه حدوداً ۱۴ ساعته از بخش‌های مختلف سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، استودیو‌های ضبط و پخش و دیگر قسمت‌های این سازمان بازدید و گفتگو کردند. این بازدید باعث شد تا این روز در این سازمان روز صدا و سیما نام بگیرد. 
علی اصغر پورمحمدی که چندی است بازنشسته شده درباره روزِ بازدید رهبر انقلاب که خودش مدیر گروه اجتماعی شبکه‌های یک و ۳ سیما بود به تسنیم، گفت: دیدار مهمی بود؛ یک دیدار طولانی، جذاب و بسیار تخصصی که همه تلویزیونی‌ها را خوشحال کرد. رهبری علاوه بر بازدید از قسمت‌ها و بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما، به استودیو‌ها و لوکیشن‌های برنامه‌سازی خصوصاً برنامه‌های کودک رفتند و در هر دیداری هم نکات تخصصی را می‌فرمودند. 
پورمحمدی تخصص رهبری در رسانه و هنر را بی‌نظیر دانست و افزود: بدون شک رهبر انقلاب در میان مسئولان نظام در تاریخ انقلاب اسلامی کارشناس بی‌نظیری در عرصه رسانه و هنر هستند. ایشان واقف به تأثیرات رسانه و هنر در سطوح مختلف هستند، در زمینه فرهنگ و هنر خصوصاً رمان اشراف مناسبی داشتند. 
قائم‌مقام سابق سیما و مدیر سابق شبکه ۳ در خصوص توقعات رهبر انقلاب از تلویزیونی‌ها، گفت: ایشان همیشه در برخی از مسائل گلایه هم داشتند و چند بار هم به خود بنده و به بعضی از مدیران گفتند در تعمیق‌بخشی مفاهیم دینی و انقلابی همیشه کوتاهی کردید. باید شما دین و انقلاب، ارزش‌ها و اخلاق و صفات عالیه انسانی، درستی، راستی و همه ارزش‌ها را با هنرمندی در تلویزیون بیان کنید. شما در این کار ضعف عمده دارید. 
وی افزود: تلویزیون باید ارزیابی کند و آسیب‌شناسی داشته باشد. دنبال راهکار‌های عملی درست و دقیق برود، افرادی که می‌خواهند این طور در میدان عملیاتی حاضر باشند باید با اعتقاد و ابتکار عمل وارد شوند، یعنی در قدم اول خود ما به آن دستور، مبانی و اصولی که ابلاغ شده اعتقاد داشته باشیم، حتماً عمل و اجرای دقیق، مطلوب و مؤثری خواهد داشت. 
پورمحمدی با اشاره به اینکه اداره هنرمندان همچون ورزشکاران کار سخت و پیچیده‌ای است، خاطرنشان کرد: ارتباط با چهره‌ها و هنرمندان کار پیچیده و دشواری است.

نظرات کاربران