جمعه, 10 فروردین ماه 1403

کد خبر: 233

تاریخ خبر: 1398/05/15

میزان تاثیر تبلیغ در گوگل بر ارتقای سایت

تبلیغ در گوگل مسئله مهمی در سئو سایت است که در ادامه بررسی شده است که کدام نوع از تبلیغات برای سئو موثرتر است؟ آیا تبلیغ در گوگل اجباری و الزامی است و به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

تبلیغ در گوگل تا چه میزان بر رشد یک سایت تاثیر گذار است؟
تبلیغ در گوگل چه میزان بر رشد یک سایت تاثیر گذار است؟
بعد از راه اندازی سایت، تبلیغ به دو منظور انجام می‌شود:

۱- معرفی سایت به مخاطبان ۲- افزایش رتبه سایت

در واقع با تبلیغات مناسب یک تیر و دو نشان زده می‌شود م سایت و شرکت به عموم مردم معرفی می‌شود و هم با کنار زدن می‌توان جایگاهی در گوگل به دست اورد.

شاید در وهله اول برداشت از تبلیغاتی که گفته شد، تبلیغ در تلویزیون و بیلبوردها و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی  باشد، که البته این روش بسیار برای آشنایی افراد با محصولات و سایت  موثر خواهد بود ، اما منظور در واقع تبلیغ در گوگل به منظور بهبود سئو سایت است.

تبلیغ در گوگل چیست؟

تبلیغ در گوگل یا گوگل ادوردز یک سرویس تبلیغاتی توسط گوگل برای شرکت‌هایی است که مایل به نمایش تبلیغات در گوگل و شبکه تبلیغاتی خود هستند. برنامه AdWords به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا بودجه خود برای تبلیغات و پرداخت تنها زمانی که مردم بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند تنظیم کند. سرویس آگهی تا حد زیادی بر روی کلمات کلیدی متمرکز است.

کسب و کارهایی که از AdWords استفاده می‌کنند می‌توانند تبلیغات مربوطه را با استفاده از کلمات کلیدی ایجاد کنند که افرادی را که با استفاده از موتور جستجوی گوگل از وب استفاده می‌کنند، جستجو کنند. کلید واژه هنگامی که جستجو می‌شود آگهی را نشان می‌دهد.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای کمپین‌های AdWords ، گزینه‌های مختلف در دسترس هستند. گزینه‌های کلیدی  شامل موارد زیر است:

بیشترین تعداد کاربران را با نشان دادن آگهی سایت هر زمان که کلمه کلیدی جستجو می‌شود، نشان می‌دهد.

فاکتور مطابقت : آگهی برای جستجوهایی که با عبارت دقیق مطابقت دارند نشان داده می‌شود.

Match exact: آگهی برای جستجوهایی است که دقیقا به طور انحصاری مطابقت دارند.

هنگام استفاده از کلمات کلیدی ادوردز نیز برای تعیین هزینه تبلیغات  استفاده می‌شود. هر کلیدواژه‌ای که انتخاب می‌شود، مقدار پیشنهاد قیمت هر کلیک (CPC) را خواهد داشت. پیشنهادات حداکثر مبلغی را که افراد مایل به پرداخت آن هستند را در هر بار کلیک آگهی (حداکثر هزینه هر کلیک) تعیین می‌کند. یک پیشنهاد CPC بالاتر می‌تواند در موقعیت بالاتری در صفحه نشان داده شود.

یکی از سخت‌ترین چالش‌ها برای هر یک از بازاریاب‌ها یافتن منابع است به همین دلیل است که برخی از کسب و کارها در تبلیغات گوگل میلیون‌ها دلار در سال صرف می‌کنند. اگر یک کمپین تبلیغاتی Google ایجاد شود که به نرخ سودآور تبدیل شده است، هیچ دلیلی برای مخارج خودسرانه در این کمپین وجود ندارد.

می‌توان بودجه PPC خود را افزایش داد تا منافع افزایش پیدا کند. این باعث می‌شود که تبلیغات گوگل بسیار کارآمد برای کسب و کارهایی باشند که نیاز به بسیاری از منافع دارند، اما زمان و سرعتی کوتاه دارند.

در مقایسه با کانال‌های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و مجله، بازاریابی آنلاین بسیار قابل اندازه گیری است و تبلیغات Google Advertising PPC یکی از قابل سنجش ترین کانال‌های آنلاین است. اندازه گیری دقیق در جستجوگرها دشوار است زیرا همیشه نمی‌توان دانست که چه اقداماتی باعث افزایش یا کاهش رتبه بندی شده است. رسانه‌های اجتماعی نیز می‌توانند اندازه گیری شوند. در مقایسه، تبلیغات گوگل شفاف‌تر است، برای کسب و کارهای جدید و وب سایت‌ها، ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج جستجوگرها را دید.

تبلیغ در  گوگل یک راه حل عالی برای کسب و کارهای جدید است زیرا افراد مجبور نیستند به مدت طولانی منتظر بمانند تا نتایج را ببینند. در هنگام کار بر روی سئو ، می‌توان منابع را در یک کمپین تبلیغاتی گوگل گذاشت و بلافاصله دریافت، برداشت‌ها و کلیک‌ها را شروع کرد. از آنجا که سرعت آن بسیار بالا است ، این نیز یک راه خوب برای تست این است که آیا یک کلمه یا مخاطب معین از طریق جستجوی آن به نتیجه دلخواه می‌رسند یا نه. به عنوان یک جایزه اضافه شده، اغلب می‌توان در Google Ads ها بسیار کم هزینه شروع به کار کرد. مثلا ثبت نام تا ۱۶ دسامبر و دریافت یک ماه رایگان از تبلیغات.

گوگل در چند سال گذشته بسیاری از فرمت‌های آگهی جدید را منتشر کرده است، از جمله آگهی‌های لیست محصولات و تبلیغات ویدئویی در یوتیوب. گوگل انگیزه دارد که این کار را انجام دهد، زیرا افراد تبلیغ‌های جذاب‌تر را بیشتر کلیک می‌کنند و به این ترتیب درآمد بیشتری برای گوگل است. کلیک‌های بالا برای تبلیغ کننده خوب است، پس بهتر است از این فرمت‌های تبلیغاتی و فرمت‌های جدید استفاده شود.

تبلیغات Google مکمل تلاش‌های بازاریابی دیگر است. بازاریابی یک روش بسیار قدرتمند برای استفاده از تبلیغات برای هدف قرار دادن افرادی است که علاقمند به یک کسب و کار هستند. با استفاده از بازاریابی گوگل Ads، می‌توان بازدید کنندگان گذشته را به وب سایت خود برگرداند (این افراد ممکن است افراد را از طریق رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ خود، یک کلیک بر روی صفحه محصول از یک ایمیل ارسال شده، و غیره پیدا کنند).

 

منبع: خبر رسمی

نظرات کاربران