پنجشنبه, 09 فروردین ماه 1403

کد خبر: 615

تاریخ خبر: 1398/10/21

میزان درآمد شهرداری تهران از تبلیغات محیطی/ کاهش درآمد به دلیل کاهش تبلیغات شرکت های خارجی

رییس شورای شهر تهران درآمد شهرداری تهران از محل تبلیغات محیطی را ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ به دلیل کاهش فعالیت تبلیغات شرکت های خارجی، کم شده است.

به گزارش تبلیغات نیوز، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع جلسه امروز شورا گفت: بررسی پرونده باغات و بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه سیاست ها و الزامات اجرایی بودجه سال 99 شهرداری تهران دو موضوع مهمی بود که در جلسه امروز شورا بررسی شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هزینه کرد نقدی و غیر نقدی شهرداری تهران گفت: گزارشی از تحقق درآمدهای شهرداری تهران به صورت ماهانه توسط خزانه دار شورا ارایه می شود و با توجه به این گزارشات هزینه کرد غیر نقدی شهرداری تهران با مشکل مواجه است.

وی با بیان اینکه هزینه کرد نقدی شهرداری تهران در پاییز به 80 تا 90 درصد می رسد و تا پایان سال درآمدها محقق می شود، خاطرنشان کرد: در مواقعی حتی میزان تحقق درآمدها بیش از انتظار بود و تا سال بعد نیز از آن استفاده می شد البته شهرداری به دلیل نداشتن جسارت در هزینه کرد بودجه غیر نقدی کند است و این موضوع باعث شده تا پروژه های عمرانی با تأخیر مواجه شوند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری های مناطق پیش از این برای استفاده از بودجه نقدی دست شان باز بود، خاطرنشان کرد: از زمان آقای افشانی اگر ملکی به صورت غیر نقدی واگذار شود باید به صورت مزایده این کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد بودجه شهرداری تهران غیر نقدی است که بالغ بر شش هزار میلیارد تومان می شود، تصریح کرد: عدم استفاده از بودجه غیر نقد باعث کندی برنامه ها شده است.

هاشمی درآمد شهرداری تهران از محل تبلیغات محیطی را 400 تا 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ مانند سال های گذشته تحقق نیافته است چرا که شرکت های خارجی به دلیل کاهش فعالیت هایشان تبلیغات زیادی نداشته اند، بنابراین تبلیغات گران در سطح شهر کاهش یافته است.

منبع: شبستان

نظرات کاربران