پنجشنبه, 09 فروردین ماه 1403

کد خبر: 266

تاریخ خبر: 1398/05/17

نتایج بررسی آگهی های مسکن: قیمت، متعارف است یا نامتعارف؟

آگهی‌های عرضه مسکن نشان می‌دهد که بعد از رکود شکل گرفته، قیمت‌ها حدوداً به حالت متعارف در تهران بازگشته است.

به گزارش تبلیغات نیوز، قیمت متعارف و مصوب، خواسته چند ساله مشتریان بازار مسکن است که با افزایش قیمت‌های نامتعارف و ایجاد رکود صحبت از آن به میان می‌آید.

در چند هفته اخیر نیز قیمت مسکن بعد از افزایش قیمت شدیدی که از ابتدای سال تجربه کرده است، با رکود مواجه شد و چندی روزی است که بررسی قیمت مسکن حکایت از افزایش قیمت‌های متعارف دارد. در ادامه میانگین قیمت چند منطقه تهران را بررسی خواهیم کرد تا میزان متعارف بودن این قیمت‌ها و درصد رشد یا کاهش قیمت مناطق را مورد ارزیابی قرار دهیم.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده ونک نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود 25 میلیون و 700 تومان است و با 5 درصد افزایش قیمت در سه ماه گذشته مواجه بوده است.

در منطقه مطهری نیز میانگین قیمت املاک بر حسب مترمربع حدود 16 میلیون تومان است و 6 درصد افزایش قیمت در سه ماه گذشته داشته است.

منطقه قیطریه تهران نیز میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً 25 میلیون و 600 تومان است و 15 درصد افزایش قیمت در سه ماه گذشته را تجربه کرده است.

در غرب تهران واحدهای مسکونی بیشتری برای فروش ارائه شده است. به طور مثال میانگین قیمت واحدهای مسکونی در محدوده سعادت‌آباد متری 29 میلیون و 500 تومان است و با 5 درصد افزایش قیمت در سه ماه گذشته مواجه بوده است.

 

منبع: روند بورس امروز

نظرات کاربران