تبلیغات منفی، خصوصا درباره مواد غذایی و محصولاتی از این قبییل که ارتباط مستقیمی با معیشت روزمره مردم دارند، یکی از اثرگذارترین عوامل کاهش فروش و رویگردانی مشتریان از خرید محصول است؛ خصوصا آنکه منشا آن رسانه عام و سنتی اتلویزیون باشد و موضوع از زبان یک کارشناس یا مسئول دولتی یا یک نهاد صنفی بیان شود؛ اتفاقی که روزهای گذشته درباره طرح موضوع شیرهای آلوده به سم افلاتوکسین افتاد.
به گزارش تبلیغات نیوز، کمتر تیزر تبلیغاتی برای ترویج شیر پاستوریزه قادر است این میزان تاثیرگذاری منفی را محو نماید و قفسه های پر از بطری های شیر پاستوریزه در فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکت ها را همانند سابق در دستان مشتریان پروپاقرص آن قرار دهد.
طی روزهای گذشته، اخبار، گفتگوها و تحلیل متعددی درباره اظهارات یک کارشناس مواد غذایی در برنامه شبکه سه صداوسیما و ایجاد نگرانی درباره شیرهای سمی، منتشر شد که به سرعت با واکنش منتقدان از تولیدکنندگان مواد لبنی گرفته تا مسئولان دولتی خصوصا وزارت بهداشت و برخی کارشناسان دیگر مواجه شد و آن را رد کردند یا غلوآمیز دانستند.
با این حال مشاهدات خبرنگار تبلیغات نیوز نشان می دهد از زمان فراگیر شدن این موضوع خصوصا در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، بسیاری از خانواده ها خصوصا مادران به خاطر احتیاط بیشتر، از خرید شیر پاستوریزه طی یکی دو روز گذشته خودداری کردند. همچنین برخی از فروشندگان فروشگاه های زنجیره ای که دارای شعب متعدد هستند نیز اعلام کردند که فروش شیرهای پاستوریزه آنها نسبت به روزها و هفته های گذشته، به شدت کاهش داشته است و علت آن، با توجه به اظهارات خریداران در داخل فروشگاه، طرح آلوده بودن شیرهای پاستوریزه و سمی بودن ان در برنامه تلویزیونی بوده است.
از سوی دیگر برخی از تولیدکنندگان مواد لبنی، اگرچه کاهش چشمگیر فروش شیرهای پاستوریزه را در یکی دو روز گذشته، رد می کنند اما تلویحا طرح موضوع شیر آلوده به افلاتوکسین در تلویزیون را موجب ایجاد نگرانی در مردم برای خرید شیر دانسته اند که به گفته آنها، با توضیحات و واکنش به موقع مسئولان و تولیدکنندگان، از بحرانی شدن موضوع جلوگیری شده است.
در همین رابطه فرارو نوشت: ماجرا از آنجا شروع شد که بهادر حاجی محمدی، بازررس انجمن بهداشت و ایمنی مواد غذایی، در برنامه "سلام، صبح بخیر" شبکه سه، مدعی آلوده بودن شیرهای پاستوریزه شد و گفت که "به جای روغن پالم و وایتکس درشیر، باید نگران سمهای کشنده دیگر داخل شیر باشیم. " این اظهارات به سرعت میان کاربران شبکههای اجتماعی دست به دست شد و نگرانی عمومی را به دنبال داشته است.
حاجی محمدی در این برنامه گفت که "شیرهای پاستوریزهای که از سوپرمارکتها تهیه میشود مقدار زیادی آلودگی به سم افلاتوکسین دارند. سمی که به منجر به سرطان کبد میشود. " وی آمارهایی هم از شیرهای آلوده در این برنامه ارائه کرد و گفت: " طبق این آمارها ۳۳ درصد نمونههای شیر پاستوریزه آلوده به این سم بودند. شیرهای پاستوریزه آزمایش شده در تبریز ۶۲ درصد، ساری ۶۰، مشهد ۵ درصد، شیراز ۱۷ درصد و اردبیل ۳۳ درصد به سم آفلاتوکسین آلوده هستند. " البته او در مورد استناد این آمارها هم گفته که " آمارها مربوط به پژوهش تعدادی از دانشگاهیان است. "
وی ادامه داد: " سم موجود در خوراک دام وارد شیر میشود و با توجه به این که این سم بر اثر حرارت جوشاندن از بین نمیرود، در شیر باقی میماند. جای تاسف است بین ۱۰ کشور منطقه خاورمیانه رتبه آخر را از نظر وضعیت آلودگی سم سرطانزای آفلاتوکسین در شیر داریم."
حاجیمحمدی ضعف در مدیریت را عامل بروز این وضعیت که برای نخستین بار به این صورت اعلام شده عنوان کرد و با بیان این که سالهاست شاهد چنین روندی هستند، گفت: "متولی بهداشت شیر وزارت بهداشت است، اما آلودگی شیر در دامداری و به دلیل غذای آلوده دام رخ میدهد که متولیاش سازمان دامپزشکی به عنوان یکی از زیرمجموعههای وزارت جهاد کشاورزی است. "
از یک سو موضوع آلودگی موادغذایی از جمله مباحثی ست که به صورت مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است و مردم به سرعت نسبت به آن واکنش نشان میدهند، بخصوص شیرهای پاستوریزه که بیشتر از دیگر مواد غذایی در معرض فسادپذیری و میکروبی شدن قرار دارند.
از سوی دیگر جامعه مصرف این مواد غذایی بسیار بالاست، البته سالهای گذشته نیز موضوع آلوده شدن شیرها رسانهای شده بود. اما حالا ورود سم آفلاتوکسین به شیرها نگرانی بیشتری در میان جامعه مصرف این ماده غذایی ایجاد کرده است.
واکنش وزارت بهداشت ودیگران به موضوع شیرهای آلوده
اعلام هشدار در مورد سمی بودن شیرهای پاستوریزه در صداوسیما جنجال آفرین شده و واکنشها به این موضوع همچنان ادامه دارد. اما معاون کل وزارت بهداشت این موضوع را تکذیب کرده و گفته که جای نگرانی نیست و مردم شیر را از سبد خانوار حذف نکنند. ایرج حریرچی در واکنش به این موضوع به ایسنا گفته است " اینکه لبنیات حاوی آفلاتوکسین باشد، اجتناب ناپذیر است و همیشه و همه جا موجود بوده و هست و قاعدتا آفلاتوکسین در شیر غیر پاستوریزه به دلیل عدم کنترل بیشتر است." وی با بیان این که حتی در کشورهای اروپایی که سختگیرانهترین کدکسها را دارند هم آفلاتوکسین در لبنیات وجود دارد، افزود: "باید توجه داشت میانگین این سم حدود ۵۰ تا ۶۰ نانوگرم در لیتر در تمام شیرهای کشور است."
معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: " اگر مقیاس، کدکس اروپا باشد، خود عدد تقریبا بالاست، چون عدد کدکس اروپا ۵۰ نانوگرم در لیتر است. اگر کدکس ایران باشد حدود ۱۰۰ است که قابل قبول و اگر کدکس آمریکا باشد که میزان آن ۵۰۰ نانوگرم است، با این معیار، تقریبا تمام نمونهها قابل قبول هستند. "
حریرچی اضافه کرد: " بررسی ۵۰ مطالعه در ایران در چند سال اخیر نشان میدهد در طی ۱۰ سال گذشته میزان این سم در شیر رو به کاهش است. اگرچه هنوز با میزانی که با محصولات کشورهای اروپایی است قابل مقایسه نیست و حداقل ۳۰ تا ۴۰ نانو گرم در لیتر بیشتر است. "
یک مقام آگاه از انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران نیز به ایرنا گفته است که "اطلاعات در این مورد باید به تایید مجمع انجمن برسد و پس از بررسیهای کلی و دقیق اعلام شود. در حالی که این آمارها چنین پایهای ندارند."
دبیریان، مدیر تضمین کیفیت صنایع شیر ایران نیز گفت: "به استناد آمارهای به روزی که داریم، شیرهای تولید شده در صنایع لبنی ایران سالم است و مشکلی ندارد. افرادی هم که خلاف این موضوع را عنوان میکنند میتوانند از هر شهر و استانی که مایل بودند به انتخاب خودشان شیرهای در حال عرضه را تهیه و آزمایش کنند.
پاسخ مدیرعامل عالیس: تشویش اذهان عمومی است
علی اصغر فیاض، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت چشمه نوشان خراسان (عالیس) در گفتگو با فرارو گفت: "متاسفانه بعضی اوقات یک سری اظهارنظرها بدون پایه و اساسی علمی مطرح میشود که دارای ارزش نیست و تنها منجر به تشویش اذهان عمومی میشود. "
وی ادامه داد: " موضوع شیر با سلامت جامعه در ارتباط است و این موضوع باید با نگاه علمی بررسی شود، نه براساس گمان و اظهار نظر شخصی که هم مردم را نگران میکند و هم به صنایع ضربه میزند. "
فیاض با بیان اینکه تهیه شیر، انتقال و تولید محصولات غذایی مرتبط با این ماده، تحت نظارت گسترده انجام میشود، گفت: "در گاوداریها ودامداریهای صنعتی، سازمان دامپزشکی به صورت دقیق این مراحل را بررسی میکند و پس از نظارت در مرحله خوراک دام، تهیه شیر و انتقال، در اختیار کمپانیها قرار میدهد. این روند کنترلی در زمان تحویل به کمپانیها هم توسط سازمان دامپزشکی انجام میشود. "
وی افزود: "روند تولید محصولات شیر در کمپانیهایی با تکنولوژی روز دنیا، بدون هیچ مشکلی و با آزمایشهای مداوم صورت میگیرد. البته در این زمینه معاونت غذا ودارو نیز به شکل مستمر این فرآیند را کنترل میکند وهیچ شبههای در آن وجود ندارد. "
مدیرعامل عالیس اذعان داشت: " شیر یک ماده فساد پذیر است و به همین دلیل تمامی مراحل آن به شیوه کاملاً نظارتی انجام میشود. "
چه کسی پاسخگوی تشویش اذهان عمومی است؟
مطرح کردن آلودگی یک سوم شیرهای پاستوریزه کشور از سوی صداوسیما موجب نگرانی عمومی شده است. این درحالی ست که رسانه ملی پس از مطرح ساختن این موضوع تاکنون برای رفع ابهام در این مورد، اقدامی انجام نداده است و هر لحظه به نگرانی مردم افزوده میشود.
صداوسیما به عنوان رسانه ملی که اعتبارش از بودجه عمومی تامین میشود و امکانات عریض و طویلی هم در اختیار دارد، باید برای شفاف ساختن این موضوع تلاش کند. رسانه ملی در این میان وظیفه دارد که صحت و کذب بودن این موضوع را بررسی و به اطلاع افکار عمومی برساند ونه با شانه خالی کردن، موجب نگرانی عمومی شود.
با توجه با حساسیت بالای این موضوع و ارتباط آن با سلامت جامعه، وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی به جای تکذیب، این موضوع را به صورت علمی بررسی و به اطلاع افکار عمومی برسانند و اگر خطری هم وجود دارد از طریق صداوسیما که عنوان کننده چنین موضوعی بوده، شرکتها و برندهای درگیر در این موضوع را رسانهای کند.
وجود سم آفلاتوکسین در مواد لبنی و شیر کذب محض است
همچنین قم نیوز به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مطرح شدن وجود سم آفلاتوکسین در مواد لبنی و شیر، این موضوع را کذب محض دانست و اعلام کرد: همشهریان فریب برخی تبلیغات را نخورند. محمدرضا قدیر در جلسه گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان قم گفت: متاسفانه موضوعی در برخی رسانه ها مطرح شده که سم آفلاتوکسین در مواد لبنی و شیرهای خوراکی وجود دارد، که این حرف کاملا غیر منطقی و غیرواقعی است. وی تصریح کرد: تایید ادعای وجود سم در شیر، نیازمند مستندات مهم از سوی آزمایشگاه های معتبر است و نمی توان بدون در نظر گرفتن این موارد، موضوعی را بیان کرد.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران