چاپ پوستر در صنعت چاپ هنوز با وجود گذشت سالها از زمان پیدایش در سده ۱۸۰۰ هنوز جوان است و راه برای پیشرفت و تکامل آن باز است.
به گزارش تبلیغات نیوز، این وسیله تبلیغاتی مؤثر امروزه یکی از ابزارهای مهم جهت انتقال مفاهیم و پیامها است که در صورت استفاده درست بسیار به رونق انواع کسبوکارها کمک میکند.
در چاپ پوستر از رنگها و تصاویر جذاب استفاده میشود که میتواند سبب شود نسبت به بعضی از انواع تبلیغات کاغذی گرانتر باشد؛ اما تا تأثیر نگذارید نمیتوانید مشتریان خود را جذب و حفظ کنید.
- پوستر فیلم نیز توانسته است سهم زیادی را در چاپ پوستر به خود اختصاص دهد. در و دیوار شهر و در سر در سینماها با انواع پوسترها فیلمها روبرو هستید، گاهی پوسترهایی که هر کدام بخشی از تصاویر خاص و یا جلوههای ویژه یک فیلم را در برمیگیرند و نشان از روایت جذاب یک فیلم دارند به اندازه نام بردن بازیگران محبوب برای مخاطب جذاب است؛ اگر چه طراحی پوستری که تصاویر بازیگران را دارد راحتتر است و مخاطب را میتواند به سینما بکشد.
- پیامهای انگیزشی و تلقینی نیز سهم خاصی را در چاپ پوستر برای خود اختصاص دادهاند.
نکات مهم در طراحی و چاپ پوستر
چاپ پوستر اگر کپیبرداری از بقیه پوسترها باشد بدون اینکه طراح جسارت به خرج دهد و کلیشهها را بشکند تأثیرگذاری خود را از دست میدهد. شاید راز موفقیت بعضی از کسبوکارها در میان رقبا همین نوآوری باشد که در تبلیغات به آن روی میآورند.
- اگر در ابتدای راه هستید و تصمیم دارید کارتان را با استفاده از چاپ پوستر معرفی کنید در ابتدای کار به ماهیت کسبوکار خود توجه کنید. کارهای کودکان ماهیت شاد و رنگارنگ دارند؛ بنابراین صرفنظر از اینکه پوستر تبلیغاتی است یا آموزشی و یا انگیزشی و یا پوستر فیلم رنگهای شاد برای آن انتخاب کنید؛ بنابراین در درجه اول باید برای رنگ غالب و زمینه پوستر خود فکری کنید و با توجه به سلایق مخاطبان خاص خود و ماهیت کار تصمیم خود را بگیرید.
- از فونت متن در چاپ پوستر غافل نشوید. حال و هوای پوستر و ماهیت کار و تصاویر پوستر از عواملی هستند که در انتخاب فونت متن تأثیرگذارند. متن باید قابلخواندن باشند، باید توجه کرد گاهی مخاطبان وقت ایستادن و خواندن ندارند؛ بنابراین در همان نگاه اول با کلمات کلیدی باید به چشم بیایند و تصویر را در ذهن مخاطب تکمیل کنند. انتخاب فونت زیبا هم خود در زیبایی بصری اثر تأثیرگذارند.
- چاپ پوستر نیز نظم میخواهد، در عین خلاقیت و نوآوری هم نظم لازم است. ترکیب تصویر و متن بدون رعایت اصولی که مخاطب را به دنبال خود بکشد و در همان نگاه اول برای او در یک قالب بگنجد، حرف ناقص خواهد زد.
- قرار نیست با حذف تبلیغات و یا کم کردن آنها خود را کمکم از ذهن مخاطبان حذف کنیم. اگر هزینه تبلیغات و چاپ پوستر در شرایط فعلی بالا است بهجای حذف چاپ پوستر و یا کاهش تیراژ آن میتوان با استفاده از پوستر تکرنگ و یا ترکیب سیاهوسفید با چاشنی خلاقیت یکی از تأثیرگذارترین پوسترها را خلق کنیم. انعطافپذیری در طراحی خود یکی از طلاییترین کلیدها است.
- پوسترها را شلوغ نکنید لازم نیست کل صفحهها را از نقش و نگار و متن پرکنید. حرف اصلی را بزنید غیر از حرف اصلی بقیه تصویر و علائم و حرفهای اضافی را در هنگام چاپ پوستر حذف کنید.
- در خود تصاویر هم مقدم و مؤخر وجود دارد؛ شیب تصاویر رو طوری در نظر بگیرید که روی قسمت اصلی تمرکز وجود داشته باشد.
- در چاپ پوستر میتوانید با کمک لایه گذاری عمق ایجاد کنید و یک پوستر زیبا و بینظیر خلق کنید.
- استفاده از تصاویر مرسوم را همه انجام میدهند برای خلق پوستر خلاقانه از به کار بردن تصاویری که مرسوم نیستند، فونتهای عجیب و اشکال هندسی نترسید شما در حال خلق یک اثر هنری تجاری هستید.
- در انتخاب ترکیب پوستر به ابعاد چاپ پوستر توجه کنید؛ درست است بهطورمعمول عمودی هستند؛ اما در خلاقیت دست شما باز است طرحی بزنید که فکر میکنید اکثر مخاطبان را همراه خواهد کرد. خود را محصور قواعد مرسوم نکنید.
هزینه چاپ پوسترهای متنوع و جدید
چاپ پوستر به طبع هزینهبر است؛ اما تبلیغات سرمایهگذاری است نه هزینه؛ بنابراین در هنگام آمادهسازی پوستر به ابعاد مختلف آن بیندیشید. باید در هر کجایی که در معرض دید خریداران و یا مخاطبان اصلی شما قرار میگیرد بتوانید نصب کنید. لازمه این کار داشتن اطلاعات درست درباره مخاطبان اصلی و شناسایی مکانهای پرتردد آنها است.
- بر اساس تعداد مکانها سفارش پوستر بدهید. همانطور که گفته شد برای کاهش هزینه میتوانید از تکرنگ استفاده نمایید.
- کاغذ پوستر برای داشتن کیفیت مناسب باید گرماژ بالاتری نسبت به محصولات چاپی مانند تراکت و بروشور و حتی در بعضی مواقع از چاپ کاتالوگ داشته باشد.
- در انتخاب روش چاپ؛ افست رنگها را بهتر و طبیعیتر چاپ میکند، البته تعداد سفارش اهمیت بالایی دارد، افست چاپ مناسب تیراژ بالا است.
- به زمان هم دقت کنید؛ زیرا افست زمانبر است. در اوایل کار چاپ پوستر از روش لیتوگرافی استفاده میشد؛ اما اکنون بهغیراز افست چاپ دیجیتال هم در زمانهای محدود اگر با دستگاههای مناسب انجام شود و کارتان تکرنگ باشد مانند چاپ افست میتواند کار خوبی تحویل شما بدهد.
- سعی کنید چاپخانه خوب و حرفهای و منصفی پیدا کنید که بتوانید مجموعه محصولات چاپی خود را به آنها بسپارید، مجموعه محصولات چاپی همخوان و همصدا و همراستا مؤثرتر است.
منبع: ایسنا
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران