سه شنبه, 29 اسفند ماه 1402

کد خبر: 635

تاریخ خبر: 1398/10/23

واکنش مبهم و دوپهلوی معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان به مهاجرت کیمیا علیزاده و برخی ورزشکاران زن: مربیان خوب زن ایرانی را تبلیغ کنیم

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ما باید از مربیان خوبی زن ایرانی استفاده کرده و آنها را تبلیغ کنیم.

به گزارش تبلیغات نیوز، مهین فرهادی زاد معاون امور بانوان وزارت ورزش در نشست خبری در پاسخ به این سوال که ورزش قهرمانی زنان محجبه ویترین جمهوری اسلامی است اما اخیرا شاهد رفتن ورزشکاران زن بوده ایم، تصریح کرد: تعداد زیادی از ورزشکاران نداریم و اینگونه باشند که ناراحت باشند و بروند. هر کسی برای زندگی خودش تصمیم می گیرد و ما نمی توانیم همه را مجبور کنیم اما باید حمایت از ورزشکار وجود داشته باشد. کیمیا علیزاده در المپیک ریو با تلاشی که داشت روی سکو رفت.

معاون امور بانوان وزارت ورزش ادامه داد: کیمیا هم یادش نمی رود که مردم چقدر از او حمایت کردند. او دوست داشت ادامه تحصیل بدهد بنابراین انتخاب کرده در رشته ای که دوست دارد اقدام کند. ورزشکاران ما مانند علیزاده که زبان و دلجویی های خاص خودشان را می خواهند، مسئولین نیز حمایت هایی داشته اند. به اهتزاز درآمدن پرچم ایران خواست این ورزشکاران هم هست اما کمیسیون زنان و ورزش برنامه هایی دارد که باید اقداماتی داشته باشد. 

 

وی همچنین در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه ما مربیان خوبی داریم مانند شهرزاد مظفر و الهام هاشمی اما نمی توانیم آنها را حفظ کنیم، اظهار داشت: الهام هاشمی ورزشکار با اخلاق تیراندازی ما بوده که در سنگاپور مربی بوده است. در مسابقات آسیا بود که دادگر با او صحبت کرد تا به ایران بیاید. تیراندازی مشکلات خاص خودش را دارد. فدراسیون نمی تواند فشنگ و مهمات وارد کند اما با هماهنگی وزارت قرار شد تسهیلات فراهم شود.

معاون امور بانوان وزارت ورزش ادامه داد: باید برای بانوانی که می توانند به ما کمک کنند استفاده کنیم. باید مراقبت های بیشتری از این مربیان صورت بگیرد. مظفر از بهترین مربیان ماست که حالا در کویت کار می کند. ما باید به ورزش بانوان سوبسید دهیم. وقتی مربی خوب مانند هاشمی داریم باید او را تبلیغ کنیم. مظفر هم انشالله باید بیاید و مطمئنم با دل و جان زنان را هدایت می کنیم. 

توضیح تبلیغات نیوز: اظهارات معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در این نشست خبری، درباره علت مهاجرت  کیمیا علیزاده به خارج به دلیل ادامه تحصیل در حالی است که کیمیا علیزاده، نخستین بانوی ایرانی دارنده مقام المپیکی، که به هلند مهاجرت کرده، طی روزهای گذشته با انتشار نامه تندی به مسئولان و مردم ایران که در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بازتاب گسترده ای داشت، از وضعیت زنان در ایران به شدت انتقاد کرده است.

محتوای نامه منتشرشده توسط وی، بیانگر این است که کیمیا علیزاده احتمالا برای همیشه، قید حضور در ایران را زده است. این در حالی است که وزیر ورزش و جوانان و نیز معاون بانوان این وزارتخانه، اصرار دارند علت مهاجرت کیمیا علیزاده را ادامه تحصیل در خارج از کشور اعلام نمایند! همچنین برخی رسانه ها علت عدم حضور وی در مسابقات انتخابی المپیک را مصدومیت وی ذکر کرده بودند که انتشار تصاویری از تمرینات وی در خارج از کشور، این اطلاع رسانی نادرست را نیز فاش کرد.

منبع: فارس

نظرات کاربران