شنبه, 01 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 441

تاریخ خبر: 1398/06/29

وزارت ارشاد و تامین اجتماعی شغل ما را جا انداخته است! / بیمه مشاغل برای صنف تبلیغات را از مجلس پیگیری می کنیم

رئیس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اصفهان گفت: زمانی که سازمان تأمین اجتماعی از ارشاد خواسته که لیست مشاغل فرهنگی را ارائه کند، ارشاد شغل و صنف ما را جا انداخت.

به گزارش تبلیغات نیوز، شهروز آقایی اظهار کرد: تمامی همکاران و اعضای ما می‌توانند به سازمان‌های دولتی و غیردولتی خدمات بدهند، این سازمان‌های تبلیغاتی عضو و یا زیر مجموعه اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات هستند.

رئیس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اصفهان تصریح کرد: این سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانند با سازمان‌های تبلیغاتی قرارداد ببندند یا به صورت قراردادی یا فاکتوری این فرایند انجام شود.

وی عنوان کرد: اگر سازمانی اعلام کند که اختلاف یا مشکلی دارد ما رسماً بر کار آن نظارت می‌کنیم؛ با تعاملات و جلساتی که با اداره دارایی داشتیم، دقیقاً نوع کارمان را شرح داده و گفتیم  نوع کار و فعالیت ما از نوع فرهنگی است و طبق بند 132 که شامل حال این شغل و صنف است، را توضیح و با سازمان دارایی به تعامل رسیدیم.

آقایی کرد: همکاران ما بر اساس کارکردشان یا معافیتی که دارند رقم‌های بسیار کمی می‌پردازند، این‌ها تعاملاتی است که با هماهنگی‌ها و جلساتی که با مدیران وقت و فعلی اداره دارایی داشتیم، ایجاد شده است.

رئیس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اذعان افزود: امسال دوره سوم انتخابات انجام و اتحادیه نیز وارد سال نهم کار خود شد و یکی از دغدغه‌های اعضای صنف ما بحث بیمه تأمین اجتماعی است که مشاغلی که به نوعی فرهنگی است مشمول کمک دولت و بیمه 10 درصدی هستند.

وی  بیان کرد: زمانی که سازمان تأمین اجتماعی از ارشاد خواسته که لیست مشاغل فرهنگی را ارائه کند، ارشاد شغل و صنف ما را جا انداخته است پیگیر این هستیم که مثل بسیاری از مشاغل که مجوز فرهنگی دارند و به نوعی کار فرهنگی انجام می‌دهند، بحث بیمه را حل کنیم.

آقایی افزود: جلسات خوبی در دوره‌های قبل داشتیم اما به خاطر وضعیت اقتصادی دولت، شرایط سخت است و ما از طریق نمایندگان مجلس این قضیه را پیگیری می‌کنیم.

رئیس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اصفهان اذعان کرد: در تلاشیم یک طرح علنی در صحن مجلس به عنوان لایحه به سمت دولت برود و در بحث آموزش هم تأکیدداریم که برای دوره‌های بعد بتوانیم بحث آموزش قوی‌تری را برای همکارانمان مطرح کنیم و همایش‌های مختلفی را برایشان مشخص کنیم.

منبع: فارس

نظرات کاربران