سه شنبه, 29 اسفند ماه 1402

کد خبر: 630

تاریخ خبر: 1398/10/21

چه کسی ترامپ را رییس جمهور کرد؟!

یکی از مدیران ارشد فیس‌بوک اعتراف کرده است که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ با کمک این شبکه اجتماعی برنده شد.

به گزارش تبلیغات نیوز، بر اساس اعلام نیویورک‌تایمز، در ۳۰ دسامبر اندرو بازورث یکی از مدیران ارشد قدیمی فیس‌بوک و از مشاوران مارک زاکربرگ، یک نامه طولانی در شبکه داخلی این شرکت منتشر کرد.

او بر تلاش‌های تبلیغات فیس‌بوک در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا نظارت داشت و اکنون مسوول بخش واقعیت‌های مجازی و افزوده شرکت است. بازورث در این نامه اعتراف کرده ترامپ از ابزارهای تبلیغاتی فیس‌بوک (هر چند در مقیاس کوچک) برای برنده شدن دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری استفاده می‌کند.

اما او همچنان معتقد است این شرکت نباید سیاست‌های تبلیغات سیاسی خود را تغییر دهد، زیرا جلوگیری از پیروزی ترامپ در انتخابات سوءاستفاده از قدرت به‌حساب می‌آید. او همچنین به چالش‌های مختلفی اشاره کرد که فیس‌بوک طی سال‌های اخیر با آنها روبه‌رو شده است از جمله رسوایی‌های مربوط به حفاظت از حریم شخصی، دخالت روسیه، دوقطبی سیاسی.

در این نامه آمده است: انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور دوباره فیس‌بوک را در مرکز توجهات قرار می‌دهد.  بازورث در بخش دیگری از نامه نوشته است: آیا  فیس‌بوک به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور کمک کرد؟ من تصور می‌کنم پاسخ به این سوال مثبت است. دلایل من برای این پاسخ با آنچه در ذهن شما است، تفاوت دارد.

دلیل برنده شدن او اخبار جعلی روسیه یا رسوایی کمبریج آنالایتیکا نبود، بلکه او بهترین برنامه تبلیغاتی دیجیتالی را برگزار کرد. البته من طرفدار ترامپ نیستم. بازورث برای روشن شدن بیشتر مساله، فیس‌بوک را به شکر تشبیه کرده که استفاده از آن در حد معمول دلپذیر است، اما اگر مفرط از آن استفاده شود، بیماری را در پی خواهد داشت. در نتیجه مسوولیت استفاده درست از فیس‌بوک هم مثل شکر بر عهده خود مصرف‌کنندگان قرار دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات کاربران