سه شنبه, 29 اسفند ماه 1402

کد خبر: 707

تاریخ خبر: 1402/12/29

کمک مالی فیسبوک به رسانه‌های جهان در دوران «کرونا»

«فیسبوک» از اختصاص دادن کمک مالی ۱۰۰ میلیون دلاری برای حمایت از صنعت خبر در دوران بحران شیوع ویروس «کرونا» خبر داد.

به گزارش تبلیغات نیوز، «فیسبوک» روز دوشنبه اعلام کرد ۲۵ میلیون دلار کمک مالی ضروری را به رسانه‌های محلی و ۷۵ میلیون دلار را به ارگان‌های خبری سراسر جهان اختصاص خواهد داد.

«فیسبوک» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «صنعت خبر در شرایط غیرعادی برای اطلاع‌رسانی به مردم درباره شیوع ویروس «کوید ۱۹» در حال فعالیت است. در زمانی که نیاز به خبرنگاری بیش از هر بازه زمانی دیگری احساس می‌شود، سودهای حاصل از تبلیغات به دلیل خسارات اقتصادی ناشی از این ویروس دچار کاهش شده است. خبرنگاران محلی به ویژه دچار خسارت شده‌اند، این درحالی است که مردم به منظور حفظ امنیت دوستان، خانواده و جوامعشان برای (کسب) اطلاعات حیاتی به آن‌ها روی می‌آورند.»

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل «فیسبوک» همچنین روز دوشنبه با اشاره به اینکه خسارت شدید سازمان‌های خبری محلی به دلیل شیوع ویروس «کرونا» به کاهش چشمگیر درآمد تبلیغات منجر شده است، در صفحه «فیسبوک» نوشت: «امیدواریم این کمک مالی از بسیاری از خبرنگاران در این دوران حمایت کند تا به این ترتیب بتوانند به شغل حیاتی خود که آگاهی رساندن به ما است، ادامه دهند.»

هنوز برنامه دقیقی برای نحوه هزینه این ۱۰۰ میلیون دلار اعلام نشده است.

فیسبوک پیشتر به پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار به خبرنگاران سراسر جهان از طریق برنامه‌ها و مشارکت‌های خبری گوناگون متعهد شده بود.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران