سه شنبه, 29 اسفند ماه 1402

کد خبر: 703

تاریخ خبر: 1399/01/20

گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا

شرکت گوگل می گوید میلیون ها تبلیغ مرتبط با مواد ضدعفونی کننده و ماسک را طی هفته گذشته با هدف مبارزه با سودجویان کرونا حذف کرده است اما به نظر می رسد این اقدامات ناکافی بوده اند چرا که کاربران هنوز هم تبلیغاتی را برای محصولاتی مانند ماسک صورت مشاهده می کنند.

به گزارش تبلیغات نیوز، هفته ها بعد از اعلان گوگل مبنی بر ممنوعیت تبلیغ ماسک های صورت،  کاربران هنوز هم گزارش های پراکنده ای درباره وجود چنین تبلیغاتی در گوگل مطرح می کنند. گوگل می گوید تمام تلاش خود را برای مبارزه با تبلیغات ماسک و مواد ضدعفونی کننده به کار بسته است، اما باز هم با آگهی های پر شمار رو به رو است.

درواقع گوگل "یک کارگروه اختصاصی" دارد که برای حذف چنین تبلیغاتی از شرکتهایی که خط مشی اصلی گوگل را نقض می کنند ، کار می کند. گوگل می گوید وقتی یک تبلیغ غیرقانونی را تحریم و ممنوع می کند، فروشندگان ماسک با تبلیغات جدید پاسخ می دهند. آنها انگیزه زیادی برای بازی در سیستم گوگل دارند.

این شرکت در تاریخ 9 مارس اعلام کرد که ممنوعیت تبلیغات برای ماسک صورت جدی است چرا که قانون گذاران و مقامات بهداشت گفته اند که همه این راهکارها در جلوگیری از شیوع بیماری مؤثر نیستند و بهترین راه این است که گروههای درمانی و پزشکان اقدام به استفاده از ماسک های پزشکی کنند. درواقع تصمیم گوگل برای ممنوعیت تبلیغ ماسک در سایه نگرانی ها در مورد فقدان منابع پزشکی لازم برای مقابله با ویروس و افزایش سریع موارد ابتلا در ایالات متحده رخ داده است.

سخنگوی گوگل در اوایل ماه ماه گفت: «ما متعهد هستیم كه از كاربران محافظت كنیم و اطلاعات مفید و موثق را جستجو كنیم زیرا وضعیت کرونا ویروس همچنان در حال پیشرفت است. با رعایت احتیاط فراوان، تصمیم گرفته ایم به طور موقت تبلیغات ماسک صورت را ممنوع کنیم. ما به طور جدی وضعیت را کنترل می کنیم و اقدامات لازم را برای محافظت از کاربران ادامه خواهیم داد.»گوگل پیش از این نیز تبلیغاتی را كه به طور خاص درباره ویروس كرونا بودند، حذف كرده بود.

سخنگوی گوگل گفت: «در چند هفته گذشته، ما تبلیغ کننده های فرصت طلب را مشاهده کردیم که سعی می کنند تعداد بی سابقه ای از این تبلیغات را روی سیستم عامل های خود اجرا کنند. ما یک کارگروه اختصاصی داریم که برای مقابله با این مسئله تلاش می کنیم و میلیون ها تبلیغ را تنها در هفته گذشته حذف کرده ایم. ما از نزدیک وضعیت را رصد می کنیم و همچنان به منظور دستیابی به محافظت از کاربران ، تنظیمات در زمان واقعی را انجام می دهیم.»

منبع: انتخاب

نظرات کاربران