جمعه, 31 فروردین ماه 1403

کد خبر: 363

تاریخ خبر: 1398/06/01

یوتیوب هم بعد از توییتر، تبلیغات چینی ها را مسدود کرد

شرکت گوگل، 210 کانال ضد هنگ‌کنگی چینی در سرویس های میزبانی ویدئو یوتیوب را مسدود کرد. این اقدام در حالی صورت می گیرد که چندی پیش توییتر نیز 200 هزار حساب کاربری چینی مسدود کرده بود.

به گزارش تبلیغات نیوز با استناد به گزارش منتشره شرکت گوگل، این کمپانی 210 کانال در سرویس های میزبانی ویدئو یوتیوب را که فرض می شود به نفع مقامات چین فعالیت می‌کنند مسدود کرد.

در اعلامیه نامبرده آمده است:«این کانال ها سعی کردند بر اوضاع در هنگ‌کنگ تأثیر بگذارند. ما 210 کانال در یوتیوب را پس از آن مسدود کردیم که به شکل هماهنگی فیلم های ویدئو مرتبط با اعتراضات در هنگ کنگ را بارگذاری کردند».

شایان ذکر است که کانال های مسدود شده از VPNها و دیگر روش ها استفاده می کردند که در اینگونه عملیات خبری بکار گرفته می شوند.

چندی پیش توییتر حدود 200 هزار حساب کاربری را مسدود کرد که چینی ها با کمک آن در رابطه با تظاهرات ضد دولتی «به تنش در هنگ کنگ دامن می زدند».

در هنگ کنگ مردم در اعتراض با هدف «توقف لایحه استرداد مجرمان به چین» به خیابان ها آمدند که با اعتراض مردم این لایحه پس گرفته شد. اما این اعتراضات به دخالت های چین ادامه یافت و مردم هنگ کنگ خواستار اصلاحات دموکراتیک شدند.

منبع: اسپوتنیک

نظرات کاربران