چهارشنبه, 05 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 730

تاریخ خبر: 1400/12/19

ادغام شرکت‌های موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ

شرکت سامسونگ، با اعلام تغییر ساختار عمده مدیریت که بیانگر چندین تغییر در رهبری است، مخاطبان انبوه خود را شوکه کرده است. طبق بیانیه این شرکت، روسای سه واحد تجاری اصلی آن جایگزین خواهند شد. مشاغل الکترونیکی مصرفی و موبایلی شرکت ادغام و به یک نهاد واحد تبدیل شده و با بازسازی ساختار، دو مدیر عامل مشترک ایجاد می‌شود. 

به گزارش تبلیغات نیوز، سامسونگ، بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و نیمه‌هادی‌ها در جهان، برنامه‌های سرمایه‌گذاری بلندپروازانه‌ای برای رقابت با شرکت تولید نیمه‌رسانا تایوان در ساخت تراشه‌های پیشرفته دارد. در حالی که این شرکت در تلاش است تا جای دیگر رقبای چینی را با تلفن‌ها و ابزارهای دیگر بگیرد. جونگ هی¬ان، رئیس کسب¬وکار ویژوال نمایشگر سامسونگ، اکنون به عنوان یکی از مدیران عامل با مسئولیت بخش SET ارتقا یافته است؛ همان کسی که این شرکت را به مدت 15 سال متوالی به جایگاه برتر در فروش تلویزیون در سراسر جهان رسانده است. بر اساس تاکید این شرکت، انتظار می¬رود همکاری بین مشاغل مختلف در بخش SET تقویت شود و به راه¬اندازی کسب¬وکارها و فناوری¬های جدید کمک کند.

کی¬یون یونگ، مدیرعامل سابق سامسونگ، یکی دیگر از مدیران اجرایی است که وظیفه رهبری بخش نیمه¬هادی بسیار مهم و سودآور سامسونگ را بر عهده خواهد داشت. کی¬یون قبلا روی تیم محصول فلش مموری سامسونگ و تیم طراحی DRAM کار کرده بود. وی بخش تراشه و قطعات آن را رهبری می‌کند. از یونگ که رهبری تیم فناوری و محصولات فلش شرکت را برعهده دارد، انتظار می¬رود به حفظ رهبری نیمه¬هادی سامسونگ و ایجاد ایده¬های نوآورانه کمک کند. 

حوزه موبایل سامسونگ الکترونیک، با وجود سود بالایی که کسب و کار تراشه‌های آن کسب کرده، بیشترین درآمد 24.2 میلیارد دلاری را برای سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2021 داشته است. کسب¬وکار نیمه¬هادی آن نیز 22.6 میلیارد دلار درآمد داشت که این افزایش، در نتیجه افزایش تقاضا برای سرورهای DRAM و به طور کلی رایانه¬ها در طول همه¬گیری کرونا بوده است.

سامسونگ، دومین شرکت بزرگ فناوری جهان از نظر درآمد، با ارزش بازار 520.65 میلیارد دلار آمریکاست و قصد دارد در دهه آینده به تولیدکننده قراردادهای chip پیشرو تبدیل شود و چندین میلیارد دلار در این بیزینس، سرمایه¬گذاری کرده است. این شرکت، در ماه نوامبر از ساخت یک کارخانه نیمه¬هادی 17 میلیارد دلاری در تگزاس به منظور تولید تراشه¬های پیشرفته برای گوشی¬های هوشمند، 5G و هوش مصنوعی خبر داد. سامسونگ با کارخانه‌های مونتاژ و شبکه‌های فروش خود در ۷۴ کشور، امیدوار است زمینه‌های جدیدی در تجارت الکترونیک خود ایجاد کند.
 

نظرات کاربران