پنجشنبه, 09 فروردین ماه 1403

کد خبر: 260

تاریخ خبر: 1398/05/16

ایران، رتبه چندم برند در دنیاست؟

ایران در ارزیابی چندی قبل که در ۱۰۰کشور جهان انجام شد، در زمینه برند رتبه ۴۴ را دارد.

   به گزارش تبلیغات نیوز، دبیر کل اتاق بازرگانی ایران امروز در هفتمین همایش "نشان تجاری خراسان ایران رتبه ۴۴ برند در جهانرضوی با رویکرد توانمندسازی برندها و رونق اقتصادی" در مشهد با اشاره به جایگاه و ارزش برند ایران گفت: تولیدات با کیفیت مطلوب عامل مهمی در خنثی کردن تحریم های دشمنان است و می تواند در رشد تولیدات داخلی موثر باشد.

علیرضا اشرف افزود: موانع کسب‌ و کار باعث شده است ورود کالاهای ایرانی به دیگر کشورها با مشکل مواجه شود و نقش دولت در حذف موانع کسب و کار و حمایت از تولید موثر است.

استاندار خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: عزت ایرانی اجازه نمی دهد در برابر فشارهای اقتصادی آمریکا تسلیم شویم بنابراین فعالان اقتصادی باید در مسیر توسعه حرکت کنند.

علیرضا رزم حسینی افزود: همه باید در این استان به‌ سوی بی‌ خاصیت کردن دیوان سالاری حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، فعالان اقتصادی را به‌ عنوان عابدان و مجاهدان اقتصادی نامیدند و معتقدم در این استان باید یک سبک مدیریتی جدید ایجاد نمود و دیوان‌ سالاری را حذف کنیم و فعالان اقتصادی در این مسیر بسیار موثرند و بخش خصوصی به‌ حق می‌ تواند راه خودش را پیدا کند.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: حضور شرکتها و فعالان اقتصادی همانند سال های قبل با استقبال خوبی همراه بوده و در حوزه ارزیابی نیز واحدهای خوب و ارزشمندی شرکت کردند.

امیرمهدی مرادی افزود: این همایش متناسب با شعار رونق اقتصادی برگزار شده و امسال نیز نقش برندها در خلق این رویداد مورد توجه بوده و تلاش می شود محورهای همایش متناسب با شعارهای هر سال باشد.

وی اظهار داشت: تمایل دولت به حمایت از برندهای بین‌ المللی متمرکز شده و تعداد برندهای ما در این زمینه انگشت شمار است. 

مرادی افزود: هدف سازمان توسعه تجارت نیز دستیابی به برندهای بین‌ المللی است و کشور ما کمی از آن فاصله دارد و برای این منظور در خراسان رضوی تلاش می کنیم برای دستیابی به این هدف گام برداریم.

در این همایش تعدادی از مدیران دولتی به اهمیت نشان تجاری و برندسازی پرداخته و مجموعه های مختلف بخش خصوصی پنل های تخصصی در زمینه برندینگ شهری، سنجش ارزش برندها، ارائه نمونه عملی مدل BAV ، برندسازی و خلق ارزش افزوده پایدار ارایه کردند.

در این همایش همچنین تفاهمنامه واگذاری ممیزی بنگاه‌ های اقتصادی مشهد بین شهرداری این شهر و سازمان انجمن صنایع خراسان رضوی امضا شد و با اهدای لوح و تندیس از برندهای برتر قدردانی به عمل آمد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظرات کاربران