تبلیغات نیوز- با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی قطر 2022 از اواخر آبان تا اواخر آذر 1401، طی ماه ها و هفته های گذشته اخبار مختلف مرتبط با حوزه تبلیغات درباره این رویداد مهم منتشر شده که برخی سوءاستفاده از وضعیت موجود است و برخی تلاش ها برای استفاده و بهره مندی از این فرصت مهم حکایت دارد.
بر این اساس، مروری بر رویدادهای مهم تبلیغاتی در حوزه فوتبال و جام جهانی قطر خالی از لطف نخواهد بود.
بودجه 20 میلیاردی معرفی جاذبه های ایران
طی ماه های گذشته، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از بودجه ۲۰ میلیاردی برای معرفی جاذبههای ایران در جام جهانی قطر و حل مشکلات صدر ویزا و افزایش پروازهای ایران و قطر به منظور جذب تماشاچیان بازیهای جام جهانی خبر داد.
همچنین علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری گفته بود برگزاری رویداد جامجهانی در همسایگی ایران فرصتی مطلوب برای بهرهمندی از این مهم است. تمرکز و برنامهریزی پیرامون این موضوع میتواند دستاوردهای قابلتوجهی برای بخشهای مختلف به ویژه فعالان حوزه گردشگری کشور داشته باشد. ایران میتواند در جذب تماشاگران جام جهانی اقدام کند. ارائه بستههای سفر متشکل از محصولات متمایز همانند اقدامات ماجراجویانه، ورزشهای زمستانی، جاذبههای طبیعی و فرهنگی کشور میتواند سبب جذب تماشاگران و عامل ورود گردشگرانی شود که در ایام برگزاری جام جهانی به کشور قطر سفر خواهند کرد.
البته مسئولان گردشگری قبل از برگزاری اکسپو دبی نیز چنین وعدههایی داده بودند که در نهایت به دلایل مختلف از جمله تامین نشدن به موقع بودجه، به مرحله ظهور نرسید و بینتیجه باقی ماند.
کمیته مشترک تبلیغات ایران و قطر
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: به منظور بهره مندی ایران از فرصت های جام جهانی ۲۰۲۲ کمیته مشترک تبلیغات برای معرفی ظرفیت های کشور ما با همکاری قطر ایجاد شود. سعید محمد فروردین ماه امسال در نشست بررسی توانمندیها و برنامه ریزی های ایران برای پشتیبانی از جام جهانی اظهار داشت: با توجه به میزبانی کشور قطر از جام جهانی و ارتباطات دوستانه آن با کشور جمهوری اسلامی می توان با انجام تبلیغات مشترک گام های بزرگی را در معرفی ظرفیت های ایران برای پشتیبانی از این رویداد برداشت.
وی افزود: تمام برنامه ریزی های ایران برای پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جذب برخی از گردشگران و علاقه مندان تماشای بازی های این مسابقات تنها با انتخاب ایران به عنوان محل اسکان از سوی برخی مسافران به نتیجه می رسد که این مساله مستلزم همکاری کشور قطر برای معرفی ظرفیت های کشورما است.
محمد با بیان اینکه در این راستا علاوه بر استفاده از ظرفیت های ملی، بهره گیری از امکانات و زیرساخت های جزایر قشم و کیش به عنوان مناطق آزاد تجاری نزدیک به کشور به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است یادآور شد: تامین مواد غذایی مورد نیاز جام جهانی در کشور قطر نیز مساله ای است که نباید از آن غافل شد.
نظارت بر تورهای تبلیغاتی جام جهانی قطر
اواخر اردیبهشت ماه سال جاری، جلسه کمیته تورهای جام جهانی قطر با حضور یحیی نقیزاده مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، نماینده فدراسیون فوتبال و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی منتخب برگزار شد.
پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در خصوص این نشست اظهار کرد: در این نشست مقرر شد تا تعیین نحوه توزیع و فروش بلیط بازیها توسط فیفا و اعلام آن از سوی فدراسیون فوتبال، شرایط اقامت مسافران در قطر و معرفی خطوط پروازی و کار نظارت بر تبلیغ تورها برای برخورد با سودجویان احتمالی فروش تورهای جام جهانی انجام شود.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران عنوان کرد: جلسات کمیته تورهای جامجهانی به صورت منظم تا زمان برگزاری بازیهای تیمملی برای هماهنگی و افزایش نظارتها برگزار میشود.
بعد از قرعه کشی جام جهانی و مشخص شدن وضعیت گروهها در جام جهانی قطر 2022، برخی گزارش ها حاکی از این بود دفتر خدمات مسافرتی یابکس (ماکان سفر جهان) اقدام به تبلیغ پکیجهای ویژه جام جهانی قطر کرده و از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به عنوان شرکت هواپیمایی این تور مسافرتی نام برده است. این اتفاق درحالی رخ داده که رییس هیات مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران هفته گذشته صراحتاً تأکید کرد نرخ تور جام جهانی قطر هنوز مشخص نشده و همه نرخهای اعلامی گمانهزنیهای تبلیغی است.
رفیعی درباره قیمتگذاریهای اواخر فروردین ماه درباره تورهای جام جهانی اعلام میشود، اعلام کرد «قیمتهای ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومانی تور جام جهانی قطر حقیقت ندارد، همه گمانهزنی است، هنوز هیچکس قیمت بلیت مسابقه و قیمت بلیت هواپیما را نمی داند.»
نکات مهم برای ثبت نام تورهای تبلیغاتی جام جهانی
همزمان با آغاز ثبتنام بلیت بازیهای ایران در جام جهانی قطر، وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، اواسط اردیبهشت ماه سال جاری، از متقاضیان سفر به این کشور درخواست کرد نسبت به خرید تور جام جهانی از مراکز معتبر و مجاز هوشیار باشند.
در اطلاعیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده است: نظر به اینکه در روزهای اخیر در فضاهای حقیقی و مجازی، تبلیغات مربوط به برگزاری و فروش تورهای جام جهانی فوتبال در حال گسترش است، به اطلاع میرساند با توجه به اختصاص نیافتن پرواز یا فروش اقامت هتلها در قطر و یا هماهنگی راهنماها برای جام جهانی، هموطنان عزیز در این مرحله صرفاً میتوانند نسبت به خرید بلیت بازیها اقدام کنند. البته فرآیند خرید بلیت بازیهای جام جهانی نیز اعم از بازیهای تیم ملی ایران یا سایر کشورها از طریق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اطلاعرسانی و ثبتنام میشود.
ضروری است هموطنان عزیز قبل از هرگونه اقدام برای خرید بسته سفر (تور) به مقصد قطر به موارد ذیل توجه کنند:
1- اطمینان از مجاز و معتبر بودن فروشنده و مجری بسته سفر (تور مسافرتی) با مشاهده مجوز دفتر خدمات مسافرتی و در صورت نیاز استعلام اعتبار آن از طریق آدرس الکترونیکی https://www.visitiran.ir/fa/facilityList/agency یا تماس با ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استانها.
2- ضرورت عقد قرارداد و دریافت نسخه معتبر قرارداد مُمهور و امضاشده توسط مقام مجاز دفتر خدمات مسافرتی (مجری تور).
3- پرهیز از واریز هرگونه وجه به حساب واسطهها و اشخاص متفرقه و فاقد سمت مجاز.
4- توجه به قوانین فیفا که از سایت رسمی فیفا به آدرس https://www.fifa.com قابل دسترسی است.
توجه به اطلاعیههای صادره از مراجع رسمی داخلی از جمله فدراسیون فوتبال به آدرس http://ffiri.ir
5- اطلاعیههای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که متعاقباً از طریق روابط عمومی و از درگاه اینترنتی وزارت اعلام خواهد شد.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران