تبلیغات نیوز- با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی قطر 2022 از اواخر آبان تا اواخر آذر 1401، طی ماه ها و هفته های گذشته اخبار مختلف مرتبط با حوزه تبلیغات درباره این رویداد مهم منتشر شده که برخی سوءاستفاده از وضعیت موجود است و برخی تلاش ها برای استفاده و بهره مندی از این فرصت مهم حکایت دارد.
بر این اساس، مروری بر رویدادهای مهم تبلیغاتی در حوزه فوتبال و جام جهانی قطر خالی از لطف نخواهد بود.
بودجه 20 میلیاردی معرفی جاذبه های ایران
طی ماه های گذشته، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از بودجه ۲۰ میلیاردی برای معرفی جاذبههای ایران در جام جهانی قطر و حل مشکلات صدر ویزا و افزایش پروازهای ایران و قطر به منظور جذب تماشاچیان بازیهای جام جهانی خبر داد.
همچنین علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری گفته بود برگزاری رویداد جامجهانی در همسایگی ایران فرصتی مطلوب برای بهرهمندی از این مهم است. تمرکز و برنامهریزی پیرامون این موضوع میتواند دستاوردهای قابلتوجهی برای بخشهای مختلف به ویژه فعالان حوزه گردشگری کشور داشته باشد. ایران میتواند در جذب تماشاگران جام جهانی اقدام کند. ارائه بستههای سفر متشکل از محصولات متمایز همانند اقدامات ماجراجویانه، ورزشهای زمستانی، جاذبههای طبیعی و فرهنگی کشور میتواند سبب جذب تماشاگران و عامل ورود گردشگرانی شود که در ایام برگزاری جام جهانی به کشور قطر سفر خواهند کرد.
البته مسئولان گردشگری قبل از برگزاری اکسپو دبی نیز چنین وعدههایی داده بودند که در نهایت به دلایل مختلف از جمله تامین نشدن به موقع بودجه، به مرحله ظهور نرسید و بینتیجه باقی ماند.
کمیته مشترک تبلیغات ایران و قطر
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: به منظور بهره مندی ایران از فرصت های جام جهانی ۲۰۲۲ کمیته مشترک تبلیغات برای معرفی ظرفیت های کشور ما با همکاری قطر ایجاد شود. سعید محمد فروردین ماه امسال در نشست بررسی توانمندیها و برنامه ریزی های ایران برای پشتیبانی از جام جهانی اظهار داشت: با توجه به میزبانی کشور قطر از جام جهانی و ارتباطات دوستانه آن با کشور جمهوری اسلامی می توان با انجام تبلیغات مشترک گام های بزرگی را در معرفی ظرفیت های ایران برای پشتیبانی از این رویداد برداشت.
وی افزود: تمام برنامه ریزی های ایران برای پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جذب برخی از گردشگران و علاقه مندان تماشای بازی های این مسابقات تنها با انتخاب ایران به عنوان محل اسکان از سوی برخی مسافران به نتیجه می رسد که این مساله مستلزم همکاری کشور قطر برای معرفی ظرفیت های کشورما است.
محمد با بیان اینکه در این راستا علاوه بر استفاده از ظرفیت های ملی، بهره گیری از امکانات و زیرساخت های جزایر قشم و کیش به عنوان مناطق آزاد تجاری نزدیک به کشور به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است یادآور شد: تامین مواد غذایی مورد نیاز جام جهانی در کشور قطر نیز مساله ای است که نباید از آن غافل شد.
نظارت بر تورهای تبلیغاتی جام جهانی قطر
اواخر اردیبهشت ماه سال جاری، جلسه کمیته تورهای جام جهانی قطر با حضور یحیی نقیزاده مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، نماینده فدراسیون فوتبال و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی منتخب برگزار شد.
پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در خصوص این نشست اظهار کرد: در این نشست مقرر شد تا تعیین نحوه توزیع و فروش بلیط بازیها توسط فیفا و اعلام آن از سوی فدراسیون فوتبال، شرایط اقامت مسافران در قطر و معرفی خطوط پروازی و کار نظارت بر تبلیغ تورها برای برخورد با سودجویان احتمالی فروش تورهای جام جهانی انجام شود.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران عنوان کرد: جلسات کمیته تورهای جامجهانی به صورت منظم تا زمان برگزاری بازیهای تیمملی برای هماهنگی و افزایش نظارتها برگزار میشود.
بعد از قرعه کشی جام جهانی و مشخص شدن وضعیت گروهها در جام جهانی قطر 2022، برخی گزارش ها حاکی از این بود دفتر خدمات مسافرتی یابکس (ماکان سفر جهان) اقدام به تبلیغ پکیجهای ویژه جام جهانی قطر کرده و از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به عنوان شرکت هواپیمایی این تور مسافرتی نام برده است. این اتفاق درحالی رخ داده که رییس هیات مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران هفته گذشته صراحتاً تأکید کرد نرخ تور جام جهانی قطر هنوز مشخص نشده و همه نرخهای اعلامی گمانهزنیهای تبلیغی است.
رفیعی درباره قیمتگذاریهای اواخر فروردین ماه درباره تورهای جام جهانی اعلام میشود، اعلام کرد «قیمتهای ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومانی تور جام جهانی قطر حقیقت ندارد، همه گمانهزنی است، هنوز هیچکس قیمت بلیت مسابقه و قیمت بلیت هواپیما را نمی داند.»
نکات مهم برای ثبت نام تورهای تبلیغاتی جام جهانی
همزمان با آغاز ثبتنام بلیت بازیهای ایران در جام جهانی قطر، وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، اواسط اردیبهشت ماه سال جاری، از متقاضیان سفر به این کشور درخواست کرد نسبت به خرید تور جام جهانی از مراکز معتبر و مجاز هوشیار باشند.
در اطلاعیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده است: نظر به اینکه در روزهای اخیر در فضاهای حقیقی و مجازی، تبلیغات مربوط به برگزاری و فروش تورهای جام جهانی فوتبال در حال گسترش است، به اطلاع میرساند با توجه به اختصاص نیافتن پرواز یا فروش اقامت هتلها در قطر و یا هماهنگی راهنماها برای جام جهانی، هموطنان عزیز در این مرحله صرفاً میتوانند نسبت به خرید بلیت بازیها اقدام کنند. البته فرآیند خرید بلیت بازیهای جام جهانی نیز اعم از بازیهای تیم ملی ایران یا سایر کشورها از طریق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اطلاعرسانی و ثبتنام میشود.
ضروری است هموطنان عزیز قبل از هرگونه اقدام برای خرید بسته سفر (تور) به مقصد قطر به موارد ذیل توجه کنند:
1- اطمینان از مجاز و معتبر بودن فروشنده و مجری بسته سفر (تور مسافرتی) با مشاهده مجوز دفتر خدمات مسافرتی و در صورت نیاز استعلام اعتبار آن از طریق آدرس الکترونیکی https://www.visitiran.ir/fa/facilityList/agency یا تماس با ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استانها.
2- ضرورت عقد قرارداد و دریافت نسخه معتبر قرارداد مُمهور و امضاشده توسط مقام مجاز دفتر خدمات مسافرتی (مجری تور).
3- پرهیز از واریز هرگونه وجه به حساب واسطهها و اشخاص متفرقه و فاقد سمت مجاز.
4- توجه به قوانین فیفا که از سایت رسمی فیفا به آدرس https://www.fifa.com قابل دسترسی است.
توجه به اطلاعیههای صادره از مراجع رسمی داخلی از جمله فدراسیون فوتبال به آدرس http://ffiri.ir
5- اطلاعیههای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که متعاقباً از طریق روابط عمومی و از درگاه اینترنتی وزارت اعلام خواهد شد.
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
پرونده تبلیغات ال جی و سامسونگ در ایران: خداحافظی با تابلوهای تبلیغاتی شهری و فروشگاه ها
تبلیغات کثیف؛ سلام به بهار! / 11 جرم تبلیغاتی کدامند؟
تبلیغات حلوایی!
همیشه حال خوب: از توهم تبلیغاتی تا واقعیت؟/ چهار توصیه کاربردی برای زمانی که حال مان واقعا بد است
اظهارات دادکان درباره تبایغات دور زمین، جذب اسپانسر و درآمدزایی در آستانه انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال
تبلیغات انتخاباتی، کاغذ را گران کرد/ نمایندگانی که قرار است مشکل گرانی را حل کنند، خودشان عامل تورم شدند!
نصب تبلیغات کاندیداها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ممنوع است
تبلیغ یک کاندیدای مجلس: بفرمایید سوپ!
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شدند/ اسامی بهترین وب سایت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
مروری بر پوسترهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی معروف ایران در 70 سال گذشته
تایید گزارش "تبلیغات نیوز" توسط معاون وزیر بهداشت: سرانه مصرف شیر باز هم کاهش یافت/ مشکلات صادرات برندهای لبنیاتی بعد از اطلاع رسانی غلط تلویزیون
حضور زنان در تبلیغات از نگاه استاد زن حوزه علمیه: ممنوع! / چه اصراری است زن، ماکارونی تبلیغ کند؟ توهین است/ زن، اصلا جلوه تبلیغاتی ندارد
"برند ایران" در حال تخریب است
تصویر رهبری و روحانی روی جزوه تبلیغاتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
شرایط درج تبلیغات انتخاباتی: تبلیغ روی وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع است
فروش تعدادی از املاک دیپلماتیک ایران در سه کشور
بازخوانی پرونده تبلیغاتی چهارساله کیمیا علیزاده: از تبلیغ نوشیدنی انرژی زا در ایران تا عضویت تیم ملی تکواندوی آلمان/ از ریو 2016 تا توکیو 2020/ وداع سلبریتی برندینگ ها؟!
نظرات کاربران