تبلیغات نیوز - این روزها، پیامک های متعددی از سوی بانک ها برای مشتریان شان مبنی بر لزوم فعال کردن رمز پویا یا همان رمز یک بار مصرف ارسال می شود با این حال هنوز این اقدام از سوی اغلب دریافت کنندگان این پیامک های موبایلی، جدی گرفته نشده است. نداشتن آگاهی لازم درباره ضرورت و اهمیت رمز یک بار مصرف در پرداخت های اینترنتی را می توان مهم ترین دلیل عدم توجه و اقدام لازم درباره این موضوع دانست.
به گزارش تبلیغات نیوز، هر چند بانکها از اول خردادماه ۹۸ موظف شدند رمز دوم ثابت را حذف کرده تا با جایگزینی رمز یکبار مصرف مقابله جدی با برداشتهای غیرمجاز صورت بگیرد، اما این امر هنوز در حال فرهنگ سازی است و اجرایی نشده است. اما دلیل این ماجرا چیست؟
کلاهبرداری اینترنتی از طریق حساب بانکی
این روزها کلاهبرداری اینترنتی با روشهای مختلف برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی در کشور بسیار گسترده شده و بسیاری از کسانی که اطلاعات کمی از روشهای سارقان امروزی دارند دچار ضررهای هنگفتی شدهاند. پلیس فتا اعلام کرده که در سال ۹۷، ۲۰ تا ۲۵ هزار پرونده برداشت غیرمجاز که بخش مهمی از آنها به خاطر ناآگاهی مردمی بوده تشکیلشده است.
بر اساس اعلام پلیس فتا «فیشینگ» عامل شکلگیری یکسوم جرائم سایبری در کشور است. به همین خاطر استفاده از رمز دوم یکبارمصرف بهجای رمز ثابت در دستور کار قرارگرفته است؛ بهطوریکه پیشبینی میشود با جایگزین شده رمز یکبارمصرف از سوی تمامی بانکها میتوان میزان قربانیان فیشینگ را بهطورجدی کاهش داد. پلیس فتا پیشبینی کرده با رمز یکبارمصرف میزان جرائم این حوزه از ۳۵ درصد به ۵ درصد کاهش پیدا کند. اما مفاهمیی مانند رمز یکبارمصرف و فیشینگ به چه معناست؟
رمز یک بار مصرف چیست؟
رمز ثابت، رمز یکبارمصرف One Time Password یا OTP است که به معنای کلمه رمزی است که فقط یکبار میتواند مورداستفاده قرار گیرد. علاوه بر جلوگیری از فیشینگ با استفاده از این رمز یکبارمصرف جلوی برداشت از طریق کیلاگرها (نرمافزارهایی که کلیدهای فشردهشده روی صفحهکلید را ذخیره میکند) را هم میتوان گرفت.
بانکها درواقع باید بهوسیله ابزارهایی که در اختیار مشتریان خود قرار میدهند، امکان استفاده از رمز دوم را فراهم کنند. پیشازاین برخی بانکها از توکن که دستگاهی جداگانه برای تولید رمز بود، استفاده میکردند اما با گسترش تلفنهای همراه در کشورهای مختلف جهان این کار بهوسیله اپلیکیشنها صورت میگیرد. بانکها باید در اپلیکیشنهای موبایل خود یا با اپلیکیشن جداگانه امکان استفاده از رمز دوم را فراهم کنند.
فیشینگ چیست؟
اکنون برای درک ضرورت بهره مندی از رمز پویا ( یـک بار مصرف ) در پـرداخت های اینترنتی مبتنی بر کارت، بهتر است مفهوم فیشینگ و راه های سوءاستفاده کلاهبرداران از اطلاعات بانکی افراد را نیز مورد بررسی قرار دهیم.
فیشینگ نوعی از حملات مهندسی اجتماعی است که برای سرقت دادههای کاربر مانند رمز عبور و اطلاعات حساب بانکی و مانند آن استفاده میشود. در این حمله، مهاجم به روشهای مختلف خود را بهعنوان یک نهاد معتبر نشان داده و فرد را به وبسایتهای جعلی هدایت میکند. این کار ممکن است با تشویق قربانی به خرید شارژ ارزان و یا بازکردن یک ایمیل از طرف شخصی مهم و یا کلیک بر روی لینک و هدایت او به صفحه جعلی یک وبسایت (برای مثال درگاههای بانک جعلی) یا نصب بدافزار بر روی سیستم فرد انجام شود.
شایعترین روشهای سرقت اطلاعات از طریق فیشینگ
# ارسال پیامک جعلی و تشویق فرد به کلیک روی یک لینک: برای مثال ممکن است مهاجم با قراردادن لینک یک وبسایت جعلی با موضوع تمدید واریز یارانهها، افراد را به کلیک روی آن و وارد کردن اطلاعات بانکی خود تشویق کند.
# آگهی فروش شارژ ارزانقیمت در وبسایتهای جعلی و هدایت فرد به درگاههای پرداخت جعلی: در این روش مهاجم میتواند به راحتی اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم قربانی را دریافت کرده و از وی کلاهبرداری کند.
# انجام خریدهای آنلاین از طریق لینکهای پرداخت جعلی در کانالهای تلگرامی و سایر شبکههای اجتماعی
# ارسال ایمیل جعلی و تشویق فرد به کلیک روی یک لینک: در این روش فرد به یک وبسایت جعلی هدایت شده و حتی ممکن است یک کیلاگر بر روی سیستم وی نصب شود.
# نصب نرمافزارهای نامطمئن یا دانلود فایلهای مخرب: در این روش ممکن است فرد نرمافزاری را از یک منبع نامعتبر بر روی تلفنهمراه خود دانلود و نصب کند که با هدایت به درگاههای جعلی، منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی وی شود.
روشهای پیشگیری از حمله فیشینگ
اجتناب از استفاده از رمز دوم ایستا در پرداختهای اینترنتی و بهرهمندی از رمز دوم پویا، یکی از بهترین و مطمئنترین راههای جلوگیری از حمله فیشینگ است. از اینرو به مشتریان نظام بانکی توصیه میشود جهت جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران از طریق حمله فیشینگ، در اسرع وقت نسبت به فعالسازی و دریافت رمز پویا (یکبار مصرف) از طریق روشهای معتبر اعلام شده از سوی بانکها اقدام کنند.
علاوه بر این رعایت نکات زیر میتواند از اینگونه کلاهبرداریها از کارتهای نقدی جلوگیری کند:
# برای خریدهای آنلاین خود همواره درگاه خرید را با درگاههای مجاز ارایهشده در وبسایت شاپرک به نشانی https://shaparak.ir مطابقت داده سپس اقدام به ورود اطلاعات کنید.
# خرید شارژ برای تلفن همراه خود را صرفاً از وبسایتهای مطمئن و معتبر انجام دهید.
# تا حد امکان بر روی لینکهایی که از طریق پیامک ارسال میشوند کلیک نکرده و به درخواستهای واریز وجه از طریق پیامک ترتیب اثر ندهید.
# اغلب ایمیلهای جعلی با نمایشی از وضعیت اضطراری و با جعل هویت منابع معتبر اقدام به سوء استفاده میکنند. همچنین دقت کنید که بانکها هرگز اطلاعات حساب بانکی شما را از طریق ایمیل درخواست نمیکنند.
# در زمان اتصال به شبکههای وایفای عمومی و یا استفاده از فیلترشکن از انجام تراکنشهای بانکی خودداری کنید.
برای درک ضرورت بهره مندی از رمز پویا ( یـک بار مصرف ) در پـرداخت های اینترنتی مبتنی بر کارت، بهتر است در ابتدا به تعریف مفهوم فیشینگ و راه های سوءاستفاده کلاهبرداران از اطلاعات بانکی افراد بپردازیم.این و
فیشینگ چیست؟
فیشینگ نوعی از حملات مهندسی اجتماعی است که برای سرقت دادههای کاربر مانند رمز عبور و اطلاعات حساب بانکی و مانند آن استفاده میشود. در این حمله، مهاجم به روشهای مختلف خود را بهعنوان یک نهاد معتبر نشان داده و فرد را به وبسایتهای جعلی هدایت میکند. این کار ممکن است با تشویق قربانی به خرید شارژ ارزان و یا بازکردن یک ایمیل از طرف شخصی مهم و یا کلیک بر روی لینک و هدایت او به صفحه جعلی یک وبسایت (برای مثال درگاههای بانک جعلی) یا نصب بدافزار بر روی سیستم فرد انجام شود.
شایعترین روشهای سرقت اطلاعات از طریق فیشینگ چیست؟
# ارسال پیامک جعلی و تشویق فرد به کلیک روی یک لینک: برای مثال ممکن است مهاجم با قراردادن لینک یک وبسایت جعلی با موضوع تمدید واریز یارانهها، افراد را به کلیک روی آن و وارد کردن اطلاعات بانکی خود تشویق کند.
# آگهی فروش شارژ ارزانقیمت در وبسایتهای جعلی و هدایت فرد به درگاههای پرداخت جعلی: در این روش مهاجم میتواند به راحتی اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم قربانی را دریافت کرده و از وی کلاهبرداری کند.
# انجام خریدهای آنلاین از طریق لینکهای پرداخت جعلی در کانالهای تلگرامی و سایر شبکههای اجتماعی
# ارسال ایمیل جعلی و تشویق فرد به کلیک روی یک لینک: در این روش فرد به یک وبسایت جعلی هدایت شده و حتی ممکن است یک کیلاگر بر روی سیستم وی نصب شود.
# نصب نرمافزارهای نامطمئن یا دانلود فایلهای مخرب: در این روش ممکن است فرد نرمافزاری را از یک منبع نامعتبر بر روی تلفنهمراه خود دانلود و نصب کند که با هدایت به درگاههای جعلی، منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی وی شود.
روشهای پیشگیری از حمله فیشینگ کدامند؟
اجتناب از استفاده از رمز دوم ایستا در پرداختهای اینترنتی و بهرهمندی از رمز دوم پویا، یکی از بهترین و مطمئنترین راههای جلوگیری از حمله فیشینگ است. از اینرو به مشتریان نظام بانکی توصیه میشود جهت جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران از طریق حمله فیشینگ، در اسرع وقت نسبت به فعالسازی و دریافت رمز پویا (یکبار مصرف) از طریق روشهای معتبر اعلام شده از سوی بانکها اقدام کنند.
علاوه بر این رعایت نکات زیر میتواند از اینگونه کلاهبرداریها از کارتهای نقدی جلوگیری کند:
# برای خریدهای آنلاین خود همواره درگاه خرید را با درگاههای مجاز ارایهشده در وبسایت شاپرک به نشانی https://shaparak.ir مطابقت داده سپس اقدام به ورود اطلاعات کنید.
# خرید شارژ برای تلفن همراه خود را صرفاً از وبسایتهای مطمئن و معتبر انجام دهید.
# تا حد امکان بر روی لینکهایی که از طریق پیامک ارسال میشوند کلیک نکرده و به درخواستهای واریز وجه از طریق پیامک ترتیب اثر ندهید.
# اغلب ایمیلهای جعلی با نمایشی از وضعیت اضطراری و با جعل هویت منابع معتبر اقدام به سوء استفاده میکنند. همچنین دقت کنید که بانکها هرگز اطلاعات حساب بانکی شما را از طریق ایمیل درخواست نمیکنند.
# در زمان اتصال به شبکههای وایفای عمومی و یا استفاده از فیلترشکن از انجام تراکنشهای بانکی خودداری کنید.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران