جمعه, 31 فروردین ماه 1403

کد خبر: 255

تاریخ خبر: 1398/05/16

تبلیغات دیواری ممنوع!

دادستان شهرستان کنگان گفت: طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها و با استناد به ماده ۱۴ ضوابط و مقررات زیباسازی و مبلمان شهری، نوشتن هرگونه مطلب تبلیغی و یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای سطح شهر به‌غیر از مکان‌هایی که خود شهرداری برای ارائه تبلیغات مشخص نموده، ممنوع و خلاف قانون و مقررات می‌باشد.

به گزارش تبلیغات نیوز، سید احمد مسوی دادستان شهرستان کنگان  اظهار کرد: طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها و با استناد به ماده ۱۴ ضوابط و مقررات زیباسازی و مبلمان شهری، نوشتن هرگونه مطلب تبلیغی و یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای سطح شهر به‌غیر از مکان‌هایی که خود شهرداری برای ارائه تبلیغات مشخص نموده، ممنوع و خلاف قانون و مقررات می‌باشد.

وی افزود: از این ‌پس همه اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به رعایت این قانون می‌باشند. از شهرداری کنگان درخواست می شود که با پاکسازی دیوار نوشته ها، ضمن زیباسازی محیط شهری، مسائل بهداشتی و امنیت دیداری به شهر بازگردد.

دادستان شهرستان کنگان عنوان کرد: زیبایی منظره شهری، از جمله موارد رعایت حقوق شهروندی است. عده‌ای سودجو با زشت کردن چهره شهر و دیوارهای آن در محل‌های پر تردد و اصلی شهر، حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند.

موسوی گفت: عمده تبلیغات و دیوارنوشته‌ها شامل شماره تماس شرکت‌ها و بنگاه‌های خدمات رسان بدون دفتر و سیار، لوله‌بازکن، یدک‌کش، جرثقیل و اجاره منزل مبله است. این نوع تبلیغات و دیوارنویسی‌ها علاوه بر ایجاد آشفتگی دیداری موجب تحمیل هزینه‌های هنگفت برای شهرداری خواهد شد.

وی هشدار داد: طبق قانون، این کار جرم محسوب شده و مرتکبین، مورد تعقیب کیفری قرار خواهد گرفت.

 

منبع: ثلاث

نظرات کاربران