جمعه, 10 فروردین ماه 1403

کد خبر: 731

تاریخ خبر: 1400/12/19

تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی

تبلیغات نیوز- آسیه فروردین: انواع ارزهای رمزنگاری شده، از زمان پیدایش، به صورت تصاعدی افزایش یافته است. یکی از محبوب‌ترین انواع این ارزها، سکه‌های حریم خصوصی (Privacy Coin) است. همان طور که از نام آنها پیداست، سکه های حریم خصوصی به ارزهای رمزنگاری شده اطلاق می شوند که به طور گسترده بر تامین حریم خصوصی و امنیت کاربران تمرکز دارند و همه تراکنش ها را ناشناس می کنند.

 

اکنون مونرو، محبوب‌ترین سکه حریم خصوصی در بازار است. بنابراین جای تعجب نیست چرا افرادی که علاقه‌مند به تجارت در زمینه این ارز دیجیتال خاص هستند، بهترین کیف پول یعنی XMR را جستجو می‌کنند تا برای ذخیره سرمایه‌گذاری پیدا کنند. برای سرمایه¬گذاری در حوزه سکه¬های حریم خصوصی، سه دلیل وجود دارد که این دلایل، در زیر مرور شده است.
•    اول: قابلیت معاوضه
سکه‌های حریم خصوصی، مرز باریکی بین شهرت و محبوبیت دارند. از یک طرف، افراد و گروه‌های دارای سوءنیت از پیشنهاد سکه‌های حفظ هویت ناشناس استفاده می‌کنند و از آنها برای انجام معاملات غیرقانونی مانند پولشویی بهره می¬برند. با این حال، این سکه¬ها، پناهگاه امن¬تری را برای کاربرانی که به سادگی می¬خواهند از حریم خصوصی خود محافظت و امنیت آنلاین خود را تضمین کنند، ارائه می¬دهند. معضل سکه¬های حریم خصوصی، چندین سرمایه¬گذار را در مورد اینکه آیا باید از این سکه¬ها حمایت کنند یا خیر، در تنگنا قرار داده است. 

به طور خاص، ارتباط بین نهادهای مجرمانه و سکه¬های حریم خصوصی، بسیاری از مردم را از حمایت از این سکه¬ها منصرف کرده، با این حال، سکه‌های حریم خصوصی هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارند و دلایل بسیار خوبی برای افزودن این سکه‌ها توسط سرمایه‌گذاران جدی به پورتفوی¬شان وجود دارد. 

قابلیت تعویض¬پذیری به قابلیت تعویض دو یا چند دارایی یا کالا از یک نوع اشاره دارد. قابلیت تعویض به این معنی است که آنها دارای مقادیر مساوی هستند. به عنوان مثال، دو اسکناس یک دلاری، قابل معاوضه هستند زیرا ارزش آنها یکسان است. این چارچوب، در حالت ایده¬آل، باید برای ارزهای دیجیتال نیز اعمال شود. با این حال، بسیاری از سکه¬ها در صنعت کریپتو، قابل تعویض نیستند زیرا می¬توان تاریخچه و صاحبان آنها را در دفتر کل عمومی ردیابی کرد. این موضوع برای سرمایه¬گذاران و کاربران مشکل ایجاد می¬کند. چرا؟

از آنجایی که سکه¬های کریپتو، قابل تعویض نیستند، به این معناست که مقامات و سایر ناظران مالی می¬توانند سکه¬هایی را که قبلا «آلوده» شده¬اند، مصادره کنند. به عنوان مثال، چند بیت¬کوین در یک تراکنش مجرمانه استفاده شده و این سکه¬های آلوده پس از آن، فروخته شدند. حتی اگر سکه¬ها چندین بار دست به دست شده باشند، صاحب فعلی این سکه¬ها، با وجود بی¬گناهی، به دلیل داشتن این سکه¬های آلوده، هنوز می¬تواند توسط مقامات بازجویی شود. احتمال از دست دادن سکه به دلیل سابقه تراکنش، برای بسیاری از کاربران ناعادلانه است. از این¬رو، استفاده از سکه‌های حریم خصوصی - که پس‌زمینه آنها قابل ردیابی نیست و واقعا قابل تعویض هستند - می‌تواند سرمایه‌گذاری بهتری باشد.
•    دوم: حفظ حریم خصوصی و امنیت بهتر
امروزه مردم نسبت به نحوه استفاده از داده‌های¬شان، آگاه‌تر و قاطع‌تر شده‌اند. برای بسیاری از افراد، حفظ حریم خصوصی داده-ها، مهم است و چندین نفر از برنامه¬ها و ابزارهای دیگر استفاده می¬کنند که از ردیابی یا هک شدن خود، چه آنلاین و چه آفلاین، محافظت می¬نمایند. این امر به¬ویژه در مورد اطلاعات مالی، مانند جزییات کارت اعتباری نیز صادق است. در حالی که ارزهای دیجیتال مانند بیت¬کوین تا حدی ناشناس هستند اما کامل نیستند. برخی از جزییات مربوط به تراکنش، هنوز در دفتر کل، قابل مشاهده و توسط نهادهای دارای صلاحیت رمزنگاری در آدرس‌های فردی، قابل ردیابی است. 

از سوی دیگر، سکه¬های حریم خصوصی از طریق مسیرهای مختلفی برای ناشناس نگه داشتن تراکنش¬ها استفاده می¬کنند. برای مثال مونرو از Ring CT و آدرس‌های مخفی استفاده می‌کند تا مطمئن شود تراکنش‌ها در پلتفرم خود کاملا غیرقابل ردیابی هستند. می¬توان گفت سکه¬های حریم خصوصی در روند کلی تقاضا برای حفظ حریم خصوصی، بیشترِ داده¬ها و کنترل داده¬ها در فضاهای عمومی نقش دارند. تا زمانی که کاربران، آرزوی آزادی مالی بیشتری دارند، بعید است سکه¬های حریم خصوصی در آینده نزدیک به جایی برسند. 
    سوم: افزایش محبوبیت 
با توجه به نکات مطرح¬شده قبلی، سکه¬های حریم خصوصی در استفاده از فعالیت¬های غیرقانونی، عملکرد ضعیفی دارند. در حالی که نهادهای حاکم قانونی نمی¬توانند توسعه یا استفاده از سکه¬های حریم خصوصی را کنترل کنند، بر مبادلات متمرکز این سکه¬ها اختیار دارند. برای رفع نگرانی در زمینه استفاده از سکه¬های حریم خصوصی در پرونده¬های جنایی، چندین صرافی، این سکه¬ها را از فهرست خود یا حتی به طور کامل، از پلتفرم خود حذف کرده¬اند. با وجود این تلاش¬ها، سکه¬های حفظ حریم خصوصی هنوز به محبوبیت¬شان ادامه می¬دهند. آلت¬کوین¬های حریم خصوصی مانند Monero، Zcash و Dash، با وجود حذف شدن از فهرست، ارزش خود را در طول زمان افزایش داده¬اند. این توسعه، یک واقعیت مهم را برجسته می¬کند. 

واقعیت مهم این است که مردم سکه¬های حریم خصوصی را دوست دارند و معتقدند این سکه¬ها، ارزش استفاده را دارا هستند. علاوه بر این، به نظر نمی¬رسد این تمایل به این زودی¬ها تغییر کند. به این ترتیب، ارزش سکه¬های حریم خصوصی تنها با گسترش استفاده و محبوبیت آنها افزایش می¬یابد که این امر، یک فرصت عالی برای سرمایه¬گذارانِ جدی است. افزودن این نوع سکه¬ها به سبد آنها، ممکن است در طول زمان، بازده قابل توجهی داشته باشد و ارزش سرمایه¬گذاری را افزایش دهد. 

به طور خلاصه، سکه¬های حریم خصوصی، ارزهای دیجیتالی هستند که برای تضمین حریم خصوصی کاربران و ناشناس کردن تراکنش¬ها طراحی شده اند. آنها دارای مزایا و معایب مختلفی از نظر قانونی هستند اما یکی از جنبه¬هایی که شهرت آنها را لکه¬دار می¬کند، استفاده از این سکه¬ها، در فعالیت¬های مجرمانه است. با وجود این، چندین کاربر و سرمایه¬گذار، پتانسیل و سهولت زیادی را در استفاده از سکه¬های حریم خصوصی ارزیابی می¬کنند که به افزایش محبوبیت آنها کمک می¬کند. سکه-های حریم خصوصی یک قدم، به یک سیستم مالی واقعا غیرمتمرکز، نزدیک¬تر هستند.

نظرات کاربران