این روزها با وارد شدن به شبکههای اجتماعی و بسیاری از سایتهای اینترنتی با تبلیغات گسترده و رنگارنگ سایتهای پیشبینی روبهرو میشویم، تبلیغاتی که ممکن است هرکسی، بهخصوص جوانان را وسوسه کند تا ره صدساله را یکشبه بروند.
به گزارش تبلیغات نیوز، این سایتها طوری ساخته و طراحیشدهاند که به کاربران امید و انگیزه زیادی میدهد، درحالیکه کسی از این سایتهای پیشبینی یا همان قمار برنده بیرون نیامده و صرف زمان و پول بیشتر، اعتیادی است که دامنگیر کاربران میشود.
یکی از کاربران که تجربه تلخی از این سایت های پیش بینی دارد، می گوید: وقتی با این سایت ها آشنا شدم به فکر بیزینس و افزایش سرمایه افتادم و از یکی از آشنایانم خواستم مبلغی به من بدهند تا پولش را چند برابر کنم. بدون آنکه متوجه شوند چه فکری دارم این پول را به من دادند، اما متاسفانه نه تنها این پول چند برابر نشد بلکه کل پولی که گرفته بودم در این سایت ها به باد رفت. حالا من مانده ام و یک دنیا پشیمانی و بدهی، بدون اینکه امیدی به آینده داشته باشد.
جوان ۲۵ساله دیگری که راننده یکی از شرکت های تاکسی اینترنتی است هم درباره تجربه خود از این سایت ها می گوید: مدتی بود راننده تاکسی اینترنتی بودم و درآمدم آنقدر نبود که پیشرفت داشته باشم، تا اینکه با این سایت ها آشنا شدم. حقیقتش را بخواهید وسوسه شدم و هر روزی مقداری پول قمار می کردم. البته اوایل برنده هم می شدم، اما بعد از مدتی فقط پولم می رفت و من بسیار عصبی و ناراحت شده بودم، طوری که برای جبران خسارت بازی می کردم و تا جایی پیش رفتم که ماشینم را فروختم و در این سایت ها قمار کردم، اما متاسفانه پول ماشینم که تنها سرمایه و دارایی من بود تباه شد!
حس انتقامجویی، انگیزه اصلی در شرطبندی
سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان در گفتوگو با ایسنا، بابیان اینکه بحث قمار در فضای مجازی بیشتر در موضوع پیشبینی فوتبال است، اظهار کرد: گرایش به بازی و سود مالی دو جنبه این سایتها است که جوانان را ترغیب میکند با بازی در این سایتها، اوقات فراغت خود را پر کنند.
وی بابیان اینکه بازیهای رایانهای هم بهنوعی در قمار و شرطبندی نقش دارند، افزود: مانند بازی پوکر و تختهنرد یا سایر بازیهای دیگر، جوانانی که به دنبال پر کردن اوقات فراغت هستند معمولاً به این بازیها رو میآورند، و البته مباحث مالی هم انگیزهای برای آنها محسوب میشود.
وی بابیان اینکه باوجود آمدن حس انتقامجویی و انگیزه مالی، کاربر به فعالیت خود ادامه میدهد، گفت: معمولاً فردی که شروع به بازی کردن میکند در ابتدای کار چند مرحله برد دارد که این بردها توسط مدیر آن سایت برنامهریزیشده و با این کار انگیزه فرد را بالا میبرند. درواقع طمع مالی ایجاد میشود، اما باگذشت زمان، تعداد بردوباختها افزایش مییابد و انگیزه جبران خسارت بیشتر میشود. متأسفانه کاربران اینترنتی بازی در این سایتها را ادامه میدهند و ممکن است فرد هر رقمی را در این سایتها شرطبندی کند.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به اینکه همهچیز در این سایتها تحت کنترل مدیریت سایت است، خاطرنشان کرد: بازی در این سایتها ممکن است زندگی مالی فرد را به اتمام برساند، چراکه در برخی پروندهها دیدهشده که فرد برای جبران خسارت با قرض گرفتن از اطراف خود این پول را به امید برد شرطبندی میکند و با باخت در این سایتها درواقع مال و زمان خود را میبازد.
سرهنگ مرتضوی بابیان اینکه نفس شرطبندی، پر کردن اوقات فراغت، انگیزههای مالی، فریب مدیران سایتهای قمار و جبران خسارت است، تصریح کرد: بحث مالی و بازی در این سایتها جذابیتی دارد که کاربر مثل باتلاقی در آن فرو میرود.
وی با اشاره به اینکه شکایتها در این زمینه در استان دامنهدار نیست، گفت: با اینوجود رصدهای پلیس فتا نشاندهنده این است که این موضوع در فضای مجازی بسیار شایع است.
شناسایی ۹۰ وبسایت قمار و شرطبندی
رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: طبق رصد پلیس فتا در استان اصفهان، حداقل حدود ۹۰ وبسایت قمار و شرطبندی شناساییشده است.
سرهنگ مرتضوی بابیان اینکه حیثیت در شکایات برای کاربران بسیار مهم است، ادامه داد: در این زمینه شکایتهای زیاد مطرح نیست، اما اگر فردی خسارت زیادی ببیند ممکن است برای جبران خسارت به پلیس مراجعه کند و هرچند خود متقاضی مقصر است، ولی پلیس با توجه به نفس کار پاسخگو است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر قانونگذار، بحث درآمد نامشروع را تعقیب میکند و ما هم از این طریق موضوع را دنبال میکنیم تا فرد به اموال خود برسد.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به خلأ قانونی در بحث شرطبندی در فضای مجازی، گفت: هرچند که طرحهای عملیاتی اجرا میشود و سایتهای مختلف را شناسایی میکنیم، اما به دلیل خلأ قانونی که وجود دارد، دست قانونگذار بسته است.
خلأ قانونی در برخورد با جرائم یارانهای
سرهنگ مرتضوی ادامه داد: در قانون بهصورت صریح در مورد جرائم رایانهای اشاره نشده، هرچند که اخیراً یکسری ابلاغیه قضایی وجود دارد و میتواند به مدیریت این موضوع کمک کند و پلیس فتا میتواند تمام عواملی که در این سایتها همکاری میکنند ازجمله، مبدأ، مباشرین و... را مورد تعقیب قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه پلیس فتا با همکاری دفتر قضایی بهصورت مداوم اینگونه فعالیتها را رصد، پیشگیری و محدود میکند، افزود: فضای مجازی محیط کوچکی نیست و بینالمللی است، در عین حال که مدیریت سایتهای شرطبندی عمدتاً در خارج از مرزهای کشور هستند و گستردگی تبلیغات و بارگذاری این سایتها بسیار زیاد است.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان بابیان اینکه باید ضمن رصد، پایش و پیشگیری پلیس فتا، شهروندان نیز در صورت مشاهده از طریق راههای ارتباطی به پلیس فتا منعکس کنند، گفت: شهروندان اگر اطلاعات، فعالیتی و تبلیغاتی را درزمینهٔ سایتهای شرطبندی مشاهده میکنند میتوانند از طریق وبسایت اینترنتی www.cyberpolice.ir که سامانه گزارشگیری، چت آنلاین و گزارشهای آنلاین است و یا از طریق خطوط ۱۱۰ هم گزارشهای خود را به پلیس فتا اعلام کنند.
سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: والدین برای جوانان، ماهیت بازیهای شرطبندی را بیان کنند و بهصورت محترمانه و عاطفی بر فعالیتهای فرزندان خود در اینترنت نظارت کنند تا از وقوع این کلاهبرداریها جلوگیری شود.
منبع: ایسنا
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
پرونده تبلیغات ال جی و سامسونگ در ایران: خداحافظی با تابلوهای تبلیغاتی شهری و فروشگاه ها
تبلیغات کثیف؛ سلام به بهار! / 11 جرم تبلیغاتی کدامند؟
تبلیغات حلوایی!
همیشه حال خوب: از توهم تبلیغاتی تا واقعیت؟/ چهار توصیه کاربردی برای زمانی که حال مان واقعا بد است
اظهارات دادکان درباره تبایغات دور زمین، جذب اسپانسر و درآمدزایی در آستانه انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال
تبلیغات انتخاباتی، کاغذ را گران کرد/ نمایندگانی که قرار است مشکل گرانی را حل کنند، خودشان عامل تورم شدند!
نصب تبلیغات کاندیداها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ممنوع است
تبلیغ یک کاندیدای مجلس: بفرمایید سوپ!
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شدند/ اسامی بهترین وب سایت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
مروری بر پوسترهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی معروف ایران در 70 سال گذشته
تایید گزارش "تبلیغات نیوز" توسط معاون وزیر بهداشت: سرانه مصرف شیر باز هم کاهش یافت/ مشکلات صادرات برندهای لبنیاتی بعد از اطلاع رسانی غلط تلویزیون
حضور زنان در تبلیغات از نگاه استاد زن حوزه علمیه: ممنوع! / چه اصراری است زن، ماکارونی تبلیغ کند؟ توهین است/ زن، اصلا جلوه تبلیغاتی ندارد
"برند ایران" در حال تخریب است
تصویر رهبری و روحانی روی جزوه تبلیغاتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
شرایط درج تبلیغات انتخاباتی: تبلیغ روی وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع است
فروش تعدادی از املاک دیپلماتیک ایران در سه کشور
بازخوانی پرونده تبلیغاتی چهارساله کیمیا علیزاده: از تبلیغ نوشیدنی انرژی زا در ایران تا عضویت تیم ملی تکواندوی آلمان/ از ریو 2016 تا توکیو 2020/ وداع سلبریتی برندینگ ها؟!
نظرات کاربران