تبلیغ افزار (Adware) یک نرمافزار است که آگهیهای تبلیغاتی (بنرها) را روی کامپیوتر شما نصب میکند. Adware مخفف Advertisement Software یا نرم افزار تبلیغاتی است. هر نرم افزاری یا برنامهای که از وجود تبلیغات در کنارش استفاده کند به عنوان تبلیغ افزار یا Adware شناخته میشود.
به گزارش تبلیغات نیوز، Adware ها به اشکال مختلفی میتوانند فعالیت کنند، از صفحات Popup گرفته که در مرورگرهای اینترنتی مشاهده میشود تا تبلیغاتی که در محیط یک نرم افزار قرار گرفته است، برای مثال شما از بازار یک نرم افزار برای گوشی اندرویدی خود دانلود میکنید و در حین کار کردن با آن انواع و اقسام تبلیغات را در کنار این نرم افزار مشاهده میکنید که در واقع ماهیت Adware بودن نرم افزار را نشان میدهد.
برنامههای Adware ممکن است تبلیغات خود را در حین فرآیند نصب نرم افزار به شما نمایش بدهند و حتی ممکن است در حین فرآیند نصب به شما امکان این را بدهند که نرم افزارهای جانبی تبلیغاتی بر روی سیستم شما نصب شود، حتما دیدهاید که برخی نرم افزارها در حین فرآیند نصب نرم افزار انواع و اقسام نوار ابزارها را به شما پیشنهاد میدهند و شما نیز بعضا بدون توجه فقط Next را میزنید و بعدا متوجه میشوید که این نرم افزار یک نوار ابزار تبلیغاتی به همراه داشته است.
برخی از انواع Adware ها در حین فرآیند نصب نرم افزار به شما لینکهای اینترنتی میدهند که به آنها مراجعه کنید و نرم افزارهای مکملی را نصب کنید. برای مثال در خصوص نصب نوار ابزارها حتما نوار ابزار Ask.com را دیدهاید که تقریبا روی همهی نرم افزارهای Freeware موجود در بازار بصورت اشانتیون قرار گرفته است و یا برای هایپرلینک معمولا آنتی ویروسها در کنار فرآیند نصب به شما پیشنهاد استفاده از ابزارهایی مثل TuneUp Utilities را میدهند.
یکی از مهمترین و اصلیترین روشهایی که Adware ها خودشان را به آن شکل در میآورند ترکیب کردن خودشان با نرم افزارهای Freeware و Shareware است. نرم افزار Shareware در هنگام اجرا یا startup سیستم یک صفحه وب را بصورت خودکار باز میکند که به یک تبلیغ اینترنتی منتهی میشود. برای مثال شما Daemon Tools را نصب میکنید و بعد از اجرا مشاهده میکنید که صفحهی تبلیغاتی نرم افزار Astroburn بصورت خودکار برای تان باز میشود و تبلیغات این نرم افزار را شاهد خواهید بود.
در نرم افزارهای Freeware بعضا تاز زمانیکه صفحهی تبلیغاتی مورد نظر نرم افزار را باز نکنید برخی از امکانات نرم افزار برای شما فعال نخواهند شد، برای مثال AVG به شما میگوید که باید در صفحهی TuneUp ثبت نام کنید تا همهی امکانات در اختیار شما قرار بگیرد و یا حتی ممکن است بگویند حتما فلان نرم افزار را خریداری کنید تا امکانات این نرم افزار فعال شود. در بیشتر اوقات این نرم افزارها و برنامهها هیچگونه صدمه و تخریبی بر روی سیستم شما ایجاد نمیکنند اما به هر حال ممکن است Adware هایی وجود داشته باشند که به سیستم شما صدمه بزنند. بنابراین هدف اصلی اینگونه نرم افزارها فقط تبلیغات است و این موضوع اگر زیاد شود باعث ایجاد مزاحمت برای کاربران میشود. اگر Adware ای موجود باشد که به سیستم صدمه بزند این Adware در رده بندی بدافزارها و Malware ها قرار میگیرد.
احتمالا شاهد این موضوع بودهاید که از پس از نصب یک نرمافزار، تبلیغ افزار آگهیهای تبلیغاتی یا پاپآپها را روی کامپیوتر شما نمایش داده است. این امر لزوما بد نیست. چرا که باعث میگردد تا توسعهدهندگان نرمافزارها بتوانند نرمافزارهایشان را برای مصرفکنندگان نهایی رایگان عرضه کنند. با این حال به گفته کارشناسان، تبلیغافزارها از زیرمجموعههای بدافزارها هستند و از نرمافزارهای رایگان، نرمافزارهای اشتراکگذاری فایل، موزیک و اپلیکیشن میتوانند وارد سیستم کاربران شوند و با جمعآوری اطلاعات شخصی، باعث نقض حریم خصوصی شده و حتی اطلاعات بانکی را به دست آورند.
بدافزارها انواع گوناگونی دارند و از باجافزارها که اطلاعات کامپیوتر افراد را کدگذاری و برای بازگرداندن این اطلاعات، درخواست پول میکنند تا تبلیغافزارها که نوع سادهتری از بدافزار هستند و میتوانند اطلاعات زیادی از شما شامل تاریخچه مرورگر و نتایج جستوجویتان را گردآوری کنند. اما تبلیغافزارها از چه طریق میتوانند به سیستم کاربران دسترسی داشته باشند؟
یکی از روشهای نفوذ تبلیغافزارها، نرمافزارهای رایگان است. این نرمافزارها معمولا هزینهشان را از طریق تبلیغات به دست میآورند، تبلیغاتی که میتوانند آلوده باشند. البته نرمافزارهای رایگان اوپن سورس یا منبع باز، بهترین ابزارهای رایگانی هستند که بدون هیچ نگرانی میتوانید از آنها استفاده کنید، ولی نرمافزارهای رایگان دیگری که اوپن سورس نیستند، میتوانند خطرناک باشند.
در این راستا، علیاصغر زارعی -کارشناس مدیریت سیستمهای اطلاعاتی- در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه نرمافزارهای اشتراکگذاری فایل، موزیک و اپلیکیشن میتوانند خطرناک باشند، گفت: هکرها میتوانند تبلیغافزارها را در برخی از فایل ها بگنجانند و بعد شما را ترغیب میکنند که آن فایلها را دانلود کنید. شما همچنین از طریق دانلود فایلهای مشکوک یا کلیک روی لینکهای آلوده در ایمیل ها، ممکن است اسیر تبلیغافزارها شوید.
وی دریافت تبلیغات زیاد که بسیار اذیتکننده هستند، کند شدن سرعت سیستم، کرش کردن سیستم، رفتارهای غیرمتعارف مرورگر مثل باز شدن خودکار تب جدید، تغییر در نوارابزار و همچنین عوض شدن تنظیمات، اضافه شدن آیکونهای جدید در سیستم عامل را از نشانههای تبلیغافزارها در سیستم دانست.
تبلیغافزارها در سیستم شما چه کاری میکنند؟
تبلیغافزارها آگاهانه یا ناآگاهانه به سیستم شما میآیند و بعد از طریق رجیستری ویندوز در حافظه سیستمتان بارگذاری میشوند، در مرحله بعدی شروع به جمعآوری اطلاعات شما از طریق کوکیها میکنند. تبلیغافزارها با جمعآوری اطلاعات شخصی شما میتوانند از آنها استفاده و حریم خصوصیتان را نقض کنند. البته روی عملکرد سیستم عامل دستگاهتان هم تاثیر زیادی میگذارند. تبلیغافزارها در بیشتر مواقع به مرورگرهای شما حمله میکنند و برای دسترسی راحتتر به اطلاعات شما، تنظیمات آنها را تغییر میدهند. بعضی اوقات هم شما ترغیب میکنند که کالاهای جعلی بخرید و در طول پروسه خرید، اطلاعات بانکیتان را به دست میآورند.
زارعی در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از نفوذ تبلیغافزارها باید چکار کرد؟ توضیح داد: باید از آنتیویروس و فایروال دقیق و مناسب استفاده کنید و مطمئن شوید که از آخرین نسخه و بهروز شده باشد، روی لینکهای مشکوک که در ایمیل دریافت میکنید، اصلا کلیک نکنید یا حتما قبل از کلیک کردن آنها را اسکن کنید، همچنین فایلهای ضمیمه ایمیلهایتان را بدون اطمینان داشتن از فرستنده دانلود نکنید؛ همچنین به هیچ عنوان نباید روی پاپآپ یا پنجرههای تبلیغاتی که در مرورگر باز میشوند، کلیک کرد.
وی با بیان اینکه اگر در نوار آدرس علامت قفل سبز رنگ وجود نداشته باشد، معمولا نشاندهنده امن نبودن سایت مورد نظر است، افزود: بنابراین نباید هرگز از وبسایت ناامن بازدید کرد، همچنین نرمافزارها را باید از منابع رسمی و معتبر دریافت و هنگام نصب برنامهها با دقت گزینهها را انتخاب کرد، زیرا در قسمت لایسنس بسیاری از آنها نوشته شده که این برنامه بخشی از اطلاعات شما را گردآوری میکند، در این صورت اگر آن را تایید کنید، عملا حریم خصوصیتان را به خطر میاندازید. از افزونههایی که نمایش تبلیغات را مسدود میکنند، استفاده کنید، همیشه حواستان به امنیتتان باشد تا هیچوقت گرفتار بدافزارها نشوید.
بنابراین تبلیغافزارها میتوانند مشکلساز شوند اگر:
• بدون اجازه خود را روی کامپیوتر نصب کنند.
• غیر از نرمافزاری که به همراهش آمدهاند، خودشان را روی نرمافزارهای دیگر نصب کنند و هنگامی که از آن نرمافزارها استفاده میکنید، آگهیهای تبلیغاتی نشان دهند.
• مرورگر را بربایند تا بتوانند آگهیهای تبلیغاتی بیشتری را نمایش دهند. (مرورگر ربایی را هم ببینید.)
• بدون کسب اجازهی شما اطلاعات مرورگر را جمعآوری کنند و آنها را از طریق اینترنت به دیگران بفرستند. (جاسوسافزار را هم ببینید.)
• طوری طراحی شده باشند که حذف کردن آنها دشوار باشد.
• تبلیغ افزار میتواند سرعت کامپیوتر شما را کم کند. همچنین ممکن است با دانلود آگهیهای تبلیغاتی از سرعت اینترنت بکاهد. گاهی وجود عیبهای برنامهنویسی در تبلیغ افزار نیز میتواند کامپیوتر شما را دچار اختلال کند. همچنین اگر به منظور ادامهی کار با کامپیوتر مجبور باشید پاپآپهای تبلیغاتی را ببندید میتوانند تمرکز شما را به هم بزنند و وقتتان را تلف کنند.
برخی ضدویروسها تبلیغ افزار ها را شناسایی میکنند و آنها را بهعنوان برنامههای ناخواستهی احتمالی گزارش میدهند. پس میتوانید یا به آنها اجازه دهید که فعالیت خود را ادامه دهند و یا آنها را از روی کامپیوتر خود حذف کنید. همچنین برنامههایی وجود دارند که صرفا برای شناسایی انواع تبلیغ افزار به کار می روند.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران