شنبه, 01 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 294

تاریخ خبر: 1398/05/22

ترویج و تبلیغ تولید کالای ایرانی مورد توجه خبرنگاران باشد

فرزاد یوسفی، مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی طی یادداشتی در ایلنا با تبریک روز خبرنگار بر ترویج و تبلیغ تولید کالای ایرانی توسط خبرنگاران تاکید کرد.

به گزارشس تبلیغات نیوز در این یادداشت آمده است: روز خبرنگار را به تمام تلاشگران خستگی ناپذیر و مجاهدین حوزه خبر و رسانه تبریک عرض می‌نمایم. بی‌تردید رسالتی که بر دوش اصحاب خبر و رسانه که در دوره  چهل ساله انقلاب اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دوره  هشت ساله دفاع مقدس، دوره سازندگی و در دوره جنگ ظالمانه اقتصادی که در حال حاضر با تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی بر هیچ کسی پوشیده نیست که این امر با تهیه و ارائه تصاویر و اخبار صحیح و شفاف برای عموم مردم و مسئولین غیر قابل انکار است.

در عرصه کار و تولید امروز هم کارگران و هم کارفرمایان بیش از پیش نیازمند به انعکاس اخبار و وقایع کارگری و کارفرمایی هستند و مهم‌ترین اخبار که می‌تواند به امنیت شغلی برای کارگران و امینت سرمایه‌گذاری برای کارفرمایان و در نتیجه کمک به رونق تولید و اقتصاد خواهد بود، ترویج و تبلیغ تولید کالای ایرانی به دست پر توان کارگران و با مدیریت و تدبیر کارفرمایان است.

اگر ما بتوانیم با همکاری هم، یعنی دولت و اصحاب رسانه در زمینه توسعه کمی و کیفی تشکل‌ها کمکی به سازمان‌های کارگری و کارفرمایی بکنیم، عملا خواهیم توانست تاثیر گذار در رونق تولید و اقتصاد کشور عزیزمان باشیم.

برنامه‌ها و اولویت‌های اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی توسعه‌ کمی و کیفی و همچنین قدرتمند شدن تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با هدف تاثیرگذاری تشکل‌ها در رونق تولید به عنوان بازوان بنگاه‌های اقتصادی است.

در حال حاضر تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سطح کشور ۱۳۴۰۳ تشکل کارگری و کارفرمایی است که این تعداد نسبت به سال ۹۲ رشد ۶۹ درصدی داشته است و برای حمایت از اصحاب رسانه، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران عزیز بیش از ۳۰ تشکل صنفی در حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری و رسانه در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به ثبت رسیده است و ما به دنبال توسعه تشکل‌ها در این حرفه در سطح کشور هستیم.

هر زمان تشکل‌های ما توسعه پیدا کردند و آموزش‌های لازم را دیدند منجر به حضور فعال آنان در تصمیم گیری‌های دولت در جلسات شورای عالی کار، شورای عالی حفاظت فنی،  شورای عالی تامین اجتماعی و همچنین حضور با اقتدار نمایندگان تشکل‌ها در عرصه‌های بین المللی مانند سازمان بین‌المللی کار شده است .

دولت امروز با توجه شرایط کنونی بیش از همیشه نیاز به ارتباط و تعامل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را دارد و به همین منظور دولت تصویب نامه‌ها و بخشنامه‌هایی را به کلیه وزارتخانه‌ها ، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی ، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری‌های سراسر کشور صادر نموده مبنی بر لزوم  بهره‌گیری از نظرات تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار.

وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی مکاتباتی را با سایر وزرای اقتصادی، فرهنگی ،اجتماعی برای  بهره‌گیری و استفاده از پتانسیل و ظرفیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی داشتند و همچنین از افراد باتجربه و توانمند تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مشاورینی را از گروه کارگری و کارفرمایی انتخاب و منصوب خواهند نمود.

به نظر اینجانب این دوره بهترین دوره‌ای است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی می‌توانند از موقعیت کنونی نهایت استفاده و بهره‌مندی را برای پیگیری مطالبات خود به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان را داشته باشند، زیرا نگاه دولت همکاری و تعامل با شرکای اجتماعی و تقویت سه جانبه‌گرایی می‌باشد.

در پایان با تشکر از تمامی زحمات و گزارش‌های خوب شما امیدوارم خبرنگاران و اهالی رسانه ما را در رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری و همکاری نمایند.

منبع: ایلنا

نظرات کاربران