جمعه, 31 فروردین ماه 1403

کد خبر: 770

تاریخ خبر: 1401/07/19

توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت

معاون اسبق دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از توقف یک هفته ای کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزهای کشور به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه خبر داد.

غلامحسین امیری، در گفتگو با تبلیغات نیوز با بیان اینکه کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزهای کشور متوقف شده، اظهار داشت:این اتفاق به دلیل اختلاف بین گمرک جمهوری اسلامی ایران با شرکت های‌ بیمه صورت گرفته است.

وی با اشاره به جزییات این موضوع گفت: متاسفانه به دلیل اختلاف بین گمرک و شرکت های بیمه، بر سر برخی از مواد متن قرارداد پیشنهادی جدید سه جانبه ترانزیتی برای امضای فیمابین گمرک، شرکت بیمه و تشکل های حمل ونقلی، بیمه نامه برای ترانزیت کالاهای ترانزبتی خارجی و داخلی صادر نمی شود.

این فعال حوزه حمل و نقل تصریح کرد: حدود یک هفته است کالاهای ترانزیتی در بنادر ومرزهای کشور متوقف شده وشرکت های حمل ونقل بین المللی ترانزیت کننده وصاحبان کالا را با خسارات هنگفت مواجه کرده است.

معاون اسبق دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری افزود: این موضوع باعث تضعیف و بی اعتباری مسیر ترانزیتی کشور شده است.

امیری اظهار امیدواری کرد با تدبیر رئیس گمرگ جمهوری اسلامی ایران که همیشه حامی ترانزیت کشور بوده، دراسرع وقت این مشکل برطرف شود.
 

لینک کوتاه:

 

https://b2n.ir/a95975

نظرات کاربران