تبلیغات نیوز- آسیه فروردین: اِوا برنکه اولین سال حضور خود در راس سومین شرکت بزرگ ماهوارهای جهان را یک «گردباد» توصیف میکند اما این توصیف باز هم دستِ کم گرفتن شرایط است. مدیرعامل دانمارکی از زمانی که در ژانویه 2022، مسئولیت اصلی را در یوتلست (Eutelsat) برعهده گرفت، به رقیب مستقیم ایلان ماسک تبدیل و از سوی دولت اوکراین، به کمکرسانی برای تبلیغات روسیه متهم شد و سپس خود را در انبوه سیاستهای تلخ برگزیت یافت. اینها قبل از آن بود که حتی ایران در این حوزه ورود کند.
با وجود این موارد، برنکه این تصور را ایجاد میکند که همهچیز تحت کنترلش است. هنگامی که او به یوتلست رسید، شرکت فرانسوی bread-and-butter با استفاده از ماهوارههای زمینایستا، کانالهای تلویزیونی را به خانهها ارسال میکرد؛ همان ماهوارههایی که با سرعت زمین حرکت میکنند و در یک موقعیت ثابت میمانند. برنکه میگوید: سازمانی که او به ارث برده، باثبات و مستحکم است اما در صنعتی که دستخوش تغییرات اساسی است، راکد محسوب میشود. اگرچه یوتلست، استفاده از ناوگان زمین ثابت خود برای ارائه اینترنت ماهوارهای را شروع کرد اما درآمد تلویزیونیاش رو به کاهش بود.
ورود دو تن از ثروتمندترین مردان جهان، ایلان ماسک با استارلینک در قالب شرکت اسپیسایکس و جف بزوس با پروژه کویپر، موجب تغییر دیدگاه مدیران فعلی درباره آینده خود شد. برنکه میگوید: «وقتی دو نفر از بزرگترین مبتکران کسبوکار، به صنعت شما علاقهمند هستند، باید کمی متزلزل شوید و بترسید» برنکه با شروع به تغییر، به خودش پاسخ داد.
• ادغام یوتلست و وانوب: ورود اروپا به رقابت ماهوارهای
در ماه ژوئیه، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد با عرضهکننده ماهواره بریتانیایی وانوب (OneWeb) ادغام شود. به عنوان بخشی از این قرارداد، یوتلست، مجموعه 648 ماهواره وانوب در مدار پایین را جذب کرد. ناوگان وانوب در 1200 کیلومتری زمین، سرعت اینترنت سریعتری نسبت به ماهوارههای زمین ثابت یوتلست، که در 35 هزار کیلومتری سطح سیاره قرار دارند، ارائه میکند. بنابراین وانوب، بلیت برنده یوتلست به بازار پررونق ماهواره در مدار پایین است.
خانههای روستایی، کشتیها، خطوط هوایی، ارتشها و وسایل نقلیه خودمختار، به اینترنت ماهوارهای روی میآورند تا در مکانهایی که قبلا مناطق بدون اتصال لحاظ میشدند، متصل بمانند. برنکه میگوید: «تخمین زده میشود حتی در فرانسه، به عنوان کشوری با پوشش فیبر و 5G بسیار بالا، که حدود 4 درصد خانوادهها بدون اتصال مناسب هستند، این رقم در مقایسه با خانوارهایی در کشورهای با فیبر کمتر و 5G به 15 درصد افزایش یابد.»
ادغام یوتلست و وانوب (OneWeb-Eutelsat ) به عنوان ورود اروپا به رقابت فضایی مطرح شده است. این، تنها شرکتی است که اکنون با استارلینک در بازار مدار پایین رقابت میکند. البته یوتلست برای اثبات ادعای خود به عنوان غول فضایی اروپایی، ابتدا باید سیاستهای آشفته پس از برگزیت را دنبال کند. هر دو شرکت یوتلست فرانسه و وانوب بریتانیا، بخشی از مالکیت دولتهای متبوع خود بودند و این دو کشور به سهامداری در تجارت جدید ادامه میدهند.
برنکه اعتراف کرد که برگزیت، چالشهایی به همراه داشته است. او میگوید: «اما هر دو طرف، تمایلی برای رسیدن به آن سوی کانال به منظور تلاش برای یافتن راه مناسب برای همکاری دارند. اگر اروپا خواهان غول ماهوارهای داخلی است، بریتانیا و فرانسه باید اختلافات خود را حل کنند. او میگوید: «ناوگان وانوب برای مدتی، یکی از صورتهای فلکی غیرآمریکایی است.» سیاست برگزیت تنها مانع نیست. ماهوارههای Gen One OneWeb نیاز به ارتقا دارند و یوتلست در نظر دارد تا سال 2027 ماهوارههای نسل دوم پیشرفتهتر را در مدار داشته باشد. برنکه میگوید این ارتقا، 3 تا 4 میلیارد یورو (3.3 تا 4.4 میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت که اقدامی جسورانه برای یک شرکت با شهرت مناسب برای ایمنسازی است.
• از ادغام پرخطر تا تصمیم آگاهانه
تحلیلگران جی.پیمورگان، این ادغام را «پرخطر» توصیف کردهاند اما برنکه میگوید: این رویکرد جدید برای اداره شرکت، یک تصمیم آگاهانه و البته تا حدی تحتتاثیر اقدامات ماسک است. او میگوید: «استارلینک، واقعا نوآوری کرده و پرتابهای ماهوارهها را بسیار صنعتیتر کرده است. من فکر میکنم این چیزی است که همه ما باید به آن نگاه کنیم و بگوییم: چگونه میتوانیم خیلی سریعتر جلو برویم؟ این نیز در معرض خطر است.»
تمایل اسپیسایکس برای پذیرش ریسک با همکاری نزدیک با دولت اوکراین، ماهوارههای استارلینک را در معرض حملات پارازیت روسیه قرار داد. یوتلست به دلیل دیگری به جنگ کشیده شد. در ماه نوامبر، الکساندر تکاچنکو، وزیر فرهنگ اوکراین، مقالهای در روزنامه فرانسوی لوموند منتشر کرد. وی از یوتلست به دلیل ادامه پخش شبکههای تلویزیونی که تبلیغات روسی داشت، انتقاد کرد. برنکه این ادعاها را رد نمیکند. او میگوید: «ما همیشه سیاست بیطرفی را داشتهایم. یوتلست از دستورالعملهای تنظیمکننده رسانهای فرانسوی ARCOM پیروی میکند که در آن، گاهی کانالها تحریم میشوند و گاهی نمیشوند.»
برنکه با این ایده که مدیران اجرایی شرکتها باید تحریمهای خود را در کنار محدودیتهای الزامآور قانونی اجرا کنند، مقاومت میکند؛ روندی که از زمان تهاجم روسیه به همسایهاش افزایش یافته است. به عنوان مثال، اپل به طور داوطلبانه فروش محصولات خود را در روسیه پس از فشار دولت اوکراین متوقف کرد. او میگوید: «ما خودمان تمایلی برای انجام اقدامات مضاعف تحریمی نداریم.» در مقابل، استدلال میکند این موضع به شرکت، مشروعیت بیشتری میدهد. به گفته وی، تا زمانی که حکومتهایی مانند ایران نمیخواهند برخی از کانالهای غربی به صورت محلی پخش شوند، از این موضع عقبنشینی خواهد کرد.
در اکتبر 2022، این شرکت، حکومت ایران را به پارازیت ماهوارهها متهم کرد. او میگوید: «ما انواع محدودهها و حلقههای فنی را بررسی کردیم تا مطمئن شویم پخش را ادامه میدهیم، زیرا مشتریان پولی داشتیم و فکر کردیم مهم است کانالها تحریم نشوند. پس با هر دو طرف پیش میرویم.»
منبع: wired
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران