سه شنبه, 28 فروردین ماه 1403

کد خبر: 658

تاریخ خبر: 1398/11/03

سوءاستفاده تبلیغاتی یک سایت آموزشی از "دکتر شفیعی کدکنی"

یک سایت آموزشی برای تبلیغات خود از عکس و نام شفیعی کدکنی استفاده کرده است تا بتواند مخاطبان این حوزه را به خود جلب کند.

به گزارش تبلیغات نیوز، تبلیغات شخصیت‌های شناخته شده یا به اصطلاح سلبریتی‌ها در شبکه‌های تلویزیونی، اینترنت و فضای مجازی اتفاق بسیار رایجی است و بارها مشاهده کرده‌ایم که روی بیلبردهای سطح شهر عکس ورزشکار، خواننده یا بازیگری نقش بسته است؛ اما تا به امروزکمتر دیده‌ایم یا بهتر است بگویم که هرگز ندیده بودیم که شرکتی برای تبلیغات خود از نام و عکس اهالی قلم استفاده کند.

طی روزهای گذشته یک سایت آموزشی که در فضای اینترنت اقدام به فروش فیلم‌های کلاس‌های آموزشی می‌کند، در یک سایت ورزشی که رتبه‌ خوبی هم در الکسا دارد، اقدام به تبلیغ کرده و برای این کار از تصویر و اسم استاد محمدرضا شفیعی‌کدکنی استفاده کرده است.

در این سایت تبلیغی با تیتر «ثبت‌نام کنید و رایگان سر کلاس شفیعی کدکنی بنشینید!» دیده می‌شود. وقتی روی لینک این تبلیغ کلیک می‌کنیم به صفحه اصلی سایت می‌رسیم و خبری از فیلم کلاس‌های شفیعی کدکنی نیست. البته اگر جوینده باشید در بخش فیلم‌های ادبی می‌توانید، قسمت‌هایی از یک دوره درسی شفیعی کدکنی را بیابید.

              

در تماس با شماره‌ای که در این سایت درج شده بود، پاسخگوی تلفن اظهار داشت که این کار با هماهنگی شفیعی کدکنی انجام شده است؛ اما برای این سوال که آیا شفیعی‌کدکنی از استفاده عکس و نامش برای تبلیغات خبر دارد یا نه جوابی نداشت.
 
در ادامه این پیگیری‌ها تلاش‌های ما برای صحبت با محمدرضا شفیعی‌کدکنی نتیجه‌ای نداشت؛ اما خیلی از دوستان نزدیک این شاعر، محقق و پژوهشگر ادبیات معتقدند که این کار بدون هماهنگی شفیعی کدکنی رخ داده است و او هرگز حاضر نیست در تبلیغات شرکتی حضور داشته باشد.

منبع: ایبنا

نظرات کاربران